Forum > Demolåtar
Julbossa
Dividend:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 17.12.2011, 23:22:06 ---Låter nice! Jag håller absolut inte med när det gäller kompliciteten i harmonierna. Mer och svårare harmonier är inget självändamål i sig. Keep it simple och låt melodierna tala.
--- Slut citat ---
Och det är inte heller ett självändamål att hålla det enkelt? Keep it difficult and let the harmonies speak :D
Allvarligt, jag gillar låten och tycker inte ett molligt parti (eller nåt annat som bryter av snyggt) är "komplicerat" eller kompliciterat :D
jonnerstone:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.12.2011, 14:38:30 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 17.12.2011, 23:22:06 ---Låter nice! Jag håller absolut inte med när det gäller kompliciteten i harmonierna. Mer och svårare harmonier är inget självändamål i sig. Keep it simple och låt melodierna tala.
--- Slut citat ---
Och det är inte heller ett självändamål att hålla det enkelt? Keep it difficult and let the harmonies speak :D
--- Slut citat ---
...och där får vi helt enkelt vara eniga om att vara oeniga, jag tycker verkligen det är ett självändamål att hålla det enkelt :lol:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.12.2011, 14:38:30 ---
--- Slut citat ---
Allvarligt, jag gillar låten och tycker inte ett molligt parti (eller nåt annat som bryter av snyggt) är "komplicerat" eller kompliciterat :D
--- Slut citat ---
Det har du rätt, att göra ett molligt stick med en tillhörande bra melodi är inte komplicerat, det är en klassiker och håller det fortfarande enkelt. Det jag tänker på när jag menar komplicerat är att brodera ut harmonierna ytterligare under den befintliga melodin. För mig är harmoniera helt underordnade melodin, och för mycket harmonier hjälper sällan i mitt tycke melodin utan tar tvärtom bort fokus från melodin. U2's "With or without you" för att ta ett exempel, tycker jag är en dom bästa kärlekslåtar som skrivits med en otroligt stark melodi. Med en klassisk ackordföljd (D A Hm G) som snurrar precis genom hela låten. Det är genialt i mina ögon :)
Men ett mollstick i denna lilla bossa, varför inte :)
Dividend:
Det får tala för dig. :D (Tycker själv det låter "dansband", när det är uppenbart att tänket "keep it simple stupid" fått råda på en skiva.)
Gillar man däremot dansband, så är det ju å andra sidan inget att klaga på heller.
Man gillar det man gillar. :)
jonnerstone:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.12.2011, 15:02:48 ---Det får tala för dig. :D (Tycker själv det låter "dansband", när det är uppenbart att tänket "keep it simple stupid" fått råda på en skiva.)
Gillar man däremot dansband, så är det ju å andra sidan inget att klaga på heller.
Man gillar det man gillar. :)
--- Slut citat ---
:D
(Tycker själv det låter "pretto", när det är uppenbart att tänket "let's do it the hard way stupid" fått råda på en skiva.)
Dividend:
Jag orkar inte fortsätta diskussionen utan att gå till personangrepp :D hehe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida