Forum > Demolåtar
Dividend - Myran (pianokvartett 4)
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 22.10.2012, 00:17:21 ---Puttrar på fint hela låten igenom. Pianot är väldigt vilsamt att lyssna på, och det är lekfulla harmonier som stämmer till 100%. Det är faktiskt väldigt svårt att skilja från ett av en duktig pianist spelat.
De andra instrumenten spelar ibland i låga register där de inte klingar ut ordentligt. Tycker violinen låter lite platt där den spelar lågt och svagt, men bra annars. Eastwest-oboen låter inte bra i den här heller. Hoppas du gör om alla kvartettmixar när du hittar ditt träblåsbibliotek.
Gillar melodin och de känslor den ger, men arret känns lite planlöst. Och det där slutet som bara slutar, har jag hört förut. Funkar som omväxling ibland, men jag skulle önska ett mera "uppbyggt" slut.
--- Slut citat ---
Hej! Tack för lyssning! Den är ju knappast "färdig" och jag håller nog med om din kommentar om "planlöshet" på vissa ställen. Det känns (så här en vecka efterår) lite trevande i övergångar och uppbyggnad (av arret).
Oboen låter förjävligt :D Sant! Får bli ett inköp här under vintern. Helst skulle man ju vilja vänta 2 år när priset gått ner ordentligt. Men men :)
Kul att du gillade överlag i alla fall! :)
Gurano:
Hej
Har inte läst vad andra skrivit.
Tycker mer att det rör sig om svenskt vemod är ryskt tema. Stråkarna är lite anonyma. Du har fått till pianot riktigt bra - det är den stora behållningen - skönt lir/klick! Vill gärna höra mer av Oboen (eller vad det var)...oj den dök nu upp mer på andra halvan - bra :) (lyssnar medan jag skriver). Önskar dock ett litet annorlunda slut (kändes lite rumphugget)
/Gurano
Dividend:
Ny version!
Har gjort en massa saker i denna, som främst HasseFX och Rattle rekommenderade Även slutet är fixat (Eddi, Asti). Den blev dubbelt så lång som förrra här i natten :)
Alla tankar och kritik av komposition och mix mottages tacksamt :)
HAsse, dina råd var verkligen utvecklande! Försökt att implementera det mesta du sa i denna.
Tror den fan är jävligt nära färdig nu. Modulerade t o m till dominanten och tycker det låter bra :unsure:
Och Gurano: Tack för tankar :) Det är som du skriver!
Marruschkka:
Starkt intro fram till 1:25, sen tycker jag att pianots anslag ska dämpas och göras känsligare fram till crescendot. Från 1:50-2:20 skulle du kunna sänka tempot lite och även anslaget där. Vid 2:30 där mellanpartiet börjar är det oerhört vackert, fram till 3:40 där höjdpunkten i det här stycket kommer enligt mig.
Fint med samma outro som intro som håller ihop det hela.
Kolla tonerna vid 4:09 och 4:22, i mina öron krockar dur och moll här.
Det var mina synpunkter på ett som vanligt tjusigt stycke och med en rytmik som är ditt signum: det svänger :rolleyes:
/Marre
1up:
Maffigt och känsligt. Övergår min förmåga att kommentera.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida