Forum > Demolåtar

JT - far away in another time

(1/2) > >>

Jay Thomas:
Hittade mer grejer på HD'n från EastWest...

http://soundcloud.com/busstop18/far-away-in-another-time

Jay Thomas:
Då jag varken ser buu eller bää, bumpar jag denna.

Dividend:
Jag gillar. Den där erhu (stråken) låter realistiskare än den jag har ;)

Har inte så mycket vettigt att komma med, men tycker melodierna är vilsamma om än lite "på" hela tiden, mer pauser och dynamik? På det hela funkar dynamiken, det är vissa partier som är "på". En kritik du i och för sig kan strunta i, förstår att det är ett utkast.

Harmonica mike:
Jag lyssnade på eftermiddagen igår..men jag glömde skriva  :blink:
Inte ofta det händer,jag skyller på ett collab jag donar med.

Klockrent "kineseri" tycker jag,samt väldigt bra ljud!
Kastrat prylen hör väl hemma nånstans kring Himalaya(möjligen Mongoliet),och där är kineserna och skramlar med sina vapen.Man undrar stilla vad kineserna fruktar från Nepal förutom snöstormar  :ph34r: Det kan ju iofs vara den där Yeti..brrr..hårig och jättelik.
Nu blev det ett sidospår igen,och det bör lämnas utan avseende-inseende-påseende-utseende  :).

Nåväl,var inte rädd för att bumpa - det är var mans/kvinnas rättighet i denna musikens värld.

Bra jobbat

Mike

Jay Thomas:

--- Citat från: Dividend skrivet 16.12.2011, 23:20:25 ---Jag gillar. Den där erhu (stråken) låter realistiskare än den jag har ;)

Har inte så mycket vettigt att komma med, men tycker melodierna är vilsamma om än lite "på" hela tiden, mer pauser och dynamik? På det hela funkar dynamiken, det är vissa partier som är "på". En kritik du i och för sig kan strunta i, förstår att det är ett utkast.

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :)
Kul att Erhu'n låter så pass bra. MEN den är färdig, kommer inte att jobba vidare med den.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.12.2011, 03:10:14 ---Jag lyssnade på eftermiddagen igår..men jag glömde skriva  :blink:
Inte ofta det händer,jag skyller på ett collab jag donar med.

Klockrent "kineseri" tycker jag,samt väldigt bra ljud!
Kastrat prylen hör väl hemma nånstans kring Himalaya(möjligen Mongoliet),och där är kineserna och skramlar med sina vapen.Man undrar stilla vad kineserna fruktar från Nepal förutom snöstormar  :ph34r: Det kan ju iofs vara den där Yeti..brrr..hårig och jättelik.
Nu blev det ett sidospår igen,och det bör lämnas utan avseende-inseende-påseende-utseende  :).

Nåväl,var inte rädd för att bumpa - det är var mans/kvinnas rättighet i denna musikens värld.

Bra jobbat

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike! :)
Kul att du tycker att det låter "kines", vilket väl mest handlar om pentatoniken och instrumentvalet.

Nu till nya äventyr. Utanför musiksfären, dvs möbelbyggnation!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion