Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Harmonica Mike - Tro på tomten
Dividend:
Spelaren rullar på bra här med. Skönt lunk, som blir riktigt alice i underlandet med texten. :) Gillar.
Den där retsamma dialogen med höhöhö-kören är lite lustig först, när HM sjunger, men sen tycker jag det klaffar det med. Gitarrprylarna (de som spelar saker av komplexitetsordning 3 eller mer :) ) ska nog bara ned en del + panoreras ut mer om det går, sången ska inte upp.
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2011, 23:34:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2011, 23:28:24 ---Tycker det låter som sången synkar halvbra i början. Knas mellan systemen?
Om Hmike repade låten lite mer skulle det bli ännu bättre. Ok nu, men det kan bli bättre.
Gitarrslingor och körer tar fokus från sången i första versen.
Trummorna står i ett litet rum och resten i en större hall. Kanske förlänga reverbet på trummorna?
Gott flummigt annars. Bra!
--- Slut citat ---
Bra feed Wernis.
Är det munspelet eller sången du tycker jag slirar på? Kanske kör synket..?
Ge mig en bättre hint för det finns tid att fixa till det..
Mike
--- Slut citat ---
Det var sången jag menade. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag nog att det var lite standard över munspelssolot också. Drillbiten är ju unik men melodispelet före det gick lite på tomgång.
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2011, 23:36:51 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2011, 23:34:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2011, 23:28:24 ---Tycker det låter som sången synkar halvbra i början. Knas mellan systemen?
Om Hmike repade låten lite mer skulle det bli ännu bättre. Ok nu, men det kan bli bättre.
Gitarrslingor och körer tar fokus från sången i första versen.
Trummorna står i ett litet rum och resten i en större hall. Kanske förlänga reverbet på trummorna?
Gott flummigt annars. Bra!
--- Slut citat ---
Det var sången jag menade. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag nog att det var lite standard över munspelssolot också. Drillbiten är ju unik men melodispelet före det gick lite på tomgång.
Bra feed Wernis.
Är det munspelet eller sången du tycker jag slirar på? Kanske kör synket..?
Ge mig en bättre hint för det finns tid att fixa till det..
Mike
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Oki..
Jag tror ni är lite bortskämda med mitt munspelslir här :P
Skojar bara,visst går det att göra andra grejer.Det är en tagning och den enda för livefeeling.Får jag fler sågar så lirar jag om..Uppskattar dina synpunkter.
Sången,,,halsen är väldigt sliten efter en långvarig infektion så jag når inte riktigt ton lite här och där..Lite osynk också,samt en massa norrländsk dialekt :)
MMM..jag får fundera lite på hur jag skall göra ,vi hinner ju så det är lugnt.
Mike
equality:
Bra gung. Mixputs behövs, särskilt trummorna. Grumligt i basen. Jag tycker munspelssolot håller världsklass! Fattar inte hur du hinner med! :wacko:
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 13.12.2011, 00:16:02 ---Bra gung. Mixputs behövs, särskilt trummorna. Grumligt i basen. Jag tycker munspelssolot håller världsklass! Fattar inte hur du hinner med! :wacko:
--- Slut citat ---
Bra Micke,vi behöver mix inputs på denna..Göran mixar och tar till sig..
Tack för munspels fedden,det värmer gott.Ja det är en specialare som jag lärde mig på tidigt 80tal.Mest för att impa på brudarna live,,dom gillar såna där "silver tunged devils" :lol:
Läste det uttalandet om en annan munspelsfavorit som jag har Charlie Musselwhite..Tror det var John Lee Hooker som sa så till Charlie,om jag nu minns rätt..minnet sviker ju liiite numera :)
Many thanks mate
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida