Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Harmonica Mike - Tro på tomten
Asti:
Kul låt med skönt gung och suveränt munspelslir!
Tycker att sången ligger lite för starkt i mixen...
Hade nog också föredragit mindre reverb på munspelet.
/Asti
Gurano:
--- Citat från: aROCKER skrivet 15.12.2011, 15:25:32 ---Härligt gung och skönt sound i låten.
Vissa verser blir lite osynk på sången men inget större problem.
Sedan är jag inte helt frälst i sångljudet (reverbet)
3/5
Finns det en jullåtstråd...har jag missat, då kanske min ligger fel!? :o
--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar. Bra att du inte är frälst i reverbet för då hade jag blivit ledsen - ateist som jag är :)
--- Citat från: SYNTH skrivet 15.12.2011, 19:43:42 ---Jag har varit egoistiskt och köpt julklappar till mig själv! :D
Men nu till låten helt enkelt lysande boys har ingen negativ kritik att ger er utan mer beröm. ;)
--- Slut citat ---
Man tackar
--- Citat från: Asti skrivet 15.12.2011, 23:08:43 ---Kul låt med skönt gung och suveränt munspelslir!
Tycker att sången ligger lite för starkt i mixen...
Hade nog också föredragit mindre reverb på munspelet.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack så mycket Asti - Ja HM gör en jäkla bra mungiga-grej tycker jag
Ha det gott
Gurano
Tokai:
Bra det här. Härligt att höra Harmonica mike igen - efterlängtad. Var det inte Staffan (inte jag) och Bengt för ca 20 år sen som sjöng "Vi ska en kul jul igen". Kom bara att tänka på det.
Det låter lite vad ska jag säga ihåligt. Kanske basen är för mycket mellanregister. Men passar samtidigt ihop med trummorna. Nåning saknas där i mellanrummet.
PEROWITCH:
--- Citat från: Gurano skrivet 12.12.2011, 23:14:55 ---Hejsan
Vi tänkte låta vårt bidrag vaskas genom ofärdiga innan vi bestämmer oss för att lämna in den i Julskivstråden.
Era tankar är viktiga.
Ha de
Gurano å HM
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_HarmonicaMike_Tro_pa_tomten1.mp3[/mp3] Ballt det svänger sa katten kul i jul läcker låt bra jobb
--- Slut citat ---
Gurano:
--- Citat från: Tokai skrivet 16.12.2011, 21:56:15 ---Bra det här. Härligt att höra Harmonica mike igen - efterlängtad. Var det inte Staffan (inte jag) och Bengt för ca 20 år sen som sjöng "Vi ska en kul jul igen". Kom bara att tänka på det.
Det låter lite vad ska jag säga ihåligt. Kanske basen är för mycket mellanregister. Men passar samtidigt ihop med trummorna. Nåning saknas där i mellanrummet.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar!
Staffan och Bengt var länge sedan - har oxå ett svagt minne att de sa så...men detta är bättre :D
Hör inte det du hör ang mellanregister, men du har säkert rätt - vi får låta lyssnaren fylla ut den delen med sin sång när de sjunger med ;)
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 16.12.2011, 22:36:19 --- Ballt det svänger sa katten kul i jul läcker låt bra jobb
--- Slut citat ---
Man tackar - kul att höra
Tackar för era synpunkter
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida