Forum > Demolåtar

equality - what's going on

<< < (4/5) > >>

Jocke:
Nyfiken på hur det här utvecklas! :)

equality:
HM: Tack igen Micke för fin kritik. Tror iofs att du fixar att sjunga på denna. Mest upplagd som rudimentär låtidé mixarbetet blir ju först på slutet. Behövs mer struktur och variation innan sång.
Burnin Sven: Jo lira in guran igen och panna blir det nog. Jag har Waves Doubler men tycker inte den fungerar lika bra som att spela in ett nytt separat spår. Jag tycker mig höra helt perfekta skivsläpp med exakt samma gura i hö och vä kanal, snyggt utpannade och det är inte möjligt att det kan vara två seperata inspelningar. Man undrar hur det går till? Thnx G!
Jocke:  Blir svårt att hinna nåt före julledigheter. Tackar den som frågar!  :)

Burnin Sven:
Jag tror helt enkelt att man får lira på till det timar precis så mycket som det behövs utan att det blir en perfekt kopia utan bara så där nästan men så att det ändå gör att det sväller ut utan för mycket reflexer och fasfel så det blir så där spejsat som man inte vill ha det. Är det komplicerade räkor så får man förmodligen ta det vackert och köra korta stycken åt gången.

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 12.12.2011, 23:41:02 ---hogge: Kul med dina synpunkter. Ser dem som närmast expertutlåtande i genren. Ska försöka utveckla denna. Tack!

--- Slut citat ---

Ojojoj... Det var väldigt fint sagt... Helt galet.. Men fint...  :wub:

Tokai:
Är det en sax som kommer in i början? (Nej, det är en orgel visst)
En del K. Richards i det här, jamsession, coolt. Lite stum ljudbild kanske. Lite hackig rytm, saknar lite flyt.En koskälle som markerar kanske?
Instrumenten samspelar inte riktigt just nu.
Men en rivig låt som är utvecklingsbar. Keep on rockin´!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion