Forum > Demolåtar

JT - Nils Bengts Skridskor

(1/3) > >>

Jay Thomas:
Lite nya instrument, fick bli en ambient sak kallad Nils Bengts Skridskor. Denna är den sista utlagda på ett tag men ger en fingervisning om vad som kommer att pågå på kammaren denna vinter, nästa vår osv...

http://soundcloud.com/busstop18/nils-bengts-skridskor

Harmonica mike:
Tjenare.

Ja den här stilen känner jag igen,signerat JT.Bra detta och utan stress,känner mig helt kolugn.Det blir nästan lite mässa över körerna,fint.

Tillbakalutat och vilsamt blir slutklämmen.

Tack.

Mike

Jay Thomas:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.12.2011, 09:57:55 ---Tjenare.

Ja den här stilen känner jag igen,signerat JT.Bra detta och utan stress,känner mig helt kolugn.Det blir nästan lite mässa över körerna,fint.

Tillbakalutat och vilsamt blir slutklämmen.

Tack.

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike! :)  :wub:

Det är East Wests Voices of Passion tillsammans med Symphonic Choir från densamma och en liten Meltronflöjt och Omnisphere pad. Namnet är väl inte särskilt passande men får duga tsv..

MaxB:
Namnet på låten antyder att Nils Bengt skrinnar ganska lugnt.

Du har alltså börjat språkträna kören? Det kan nog ta tid att hantera men det är häftigt att höra resultatet. Skönt "laid back"-sound. Hörde du att jag nyligen fick en Roland JV2080 syntmodul, från 1997? Känner du till den?

Det innebär att jag i hårdvara kan hitta såna härliga ljud som du använder via mjukvara.
Så nu kan jag drömma om att göra något som låter lika bra som dina softa grejer.
Tack för lyssning!

Jay Thomas:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.12.2011, 11:03:03 ---Namnet på låten antyder att Nils Bengt skrinnar ganska lugnt.

Du har alltså börjat språkträna kören? Det kan nog ta tid att hantera men det är häftigt att höra resultatet. Skönt "laid back"-sound. Hörde du att jag nyligen fick en Roland JV2080 syntmodul, från 1997? Det innebär att även jag kan hitta såna härliga ljud som du använder via mjukvara. Sen kan jag drömma om att försöka prestera något som låter lika bra. Tack för lyssning!

--- Slut citat ---

Tack MaxB! :)
Jo, Nils-Bengt tar det oftast lugnt! ;)

Och ett grattis till JV'n! Mycket bra modul, har själv föregångaren 1080.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion