Forum > Demolåtar
Hogge - "Jul igen!".. Uppdaterad 19/12 (Nu med video!!)
hogge:
--- Citat från: equality skrivet 18.12.2011, 12:42:49 ---"Elak och full." Ja, julen kan vara fasansfull tid... Tycker du illustrerar det bra från barnets perspektiv och t o m fylleslaget fick du med där under några sekunder.
Stark låt som griper tag i mig.
Mixmässigt har du ju utvecklats stort. Testa någon gång att göra sången mycket torrare än övriga instrument.
--- Slut citat ---
Tackar.. Va kul att Du gillar det EQ... Låten kom till då jag såg notisen om KR:s Julskiva.. Började först med stråkar och sånt, men det kändes inte rätt... Det är tyvärr alltför många barn som får uppleva den Julen som beskrivs i låten. Dock inte mina!!
Hur gör man sången torrare? Vet inte ens vad det betyder?
--- Citat från: Light Head skrivet 18.12.2011, 13:05:01 ---Låter bra, kan vara så att min lyssningsplats bidrar lite, men det är något bumligt på sina ställen. Tycker det är en bra låt med ett minst sagt allvarligt budskap. Funderar lite på det där med frekvenser som tar över,, tror att de gör det på bekostnad av sångens tydlighet. Märks tydligast i ref.
Bra jobbat!!
--- Slut citat ---
Tack som faan Lighthead!! Va skoj att Du lyssnar och kommenterar..
Vad betyder bumligt? Jag har fått en del synpunkter på sången - som Du kanske sett - och jag har försökt skruvat på det där, men inte lyckats.. Jag får försöka läsa mig fram till åtgärder..
Dividend:
Lyssnar på låten - nu har jag ringt socialstyrelsen som kommer och hämtar dina barn inom kort :D
Sorry, skämtar bara. Tycker det är en helt okej låt, men har inga råd varken konstruktiva eller om vad som kan tas bort.
Scar Fraction Studio:
Jag tycker om låten den är riktigt skön asså :D God Jul på dig förresten ;)
Angående mixen lyssna lite på dem olika versionerna och tycker du ska jobba lite över lag med volymen på allt, den senaste versionerna tyckte jag trummorna dränkte allt,
gitarrerna behöver du kröpa ur endel tycker jag mkt skräp som inte behövs för att få det mer tydligt kanske till och med mindre dist, fram med den melodi synten som spelar i början jobba med automatisera fram och tillbaka.
Sången den behöver komma fram mer över lag känns som den ligger bakom och gömmer sig lixom bakom allt ibland även där jobba med volym kanske på med en limiter få det det lite jämnare.. även mkt S ljud vet inte om det är reverbet som gör men ta en lyssning över det.
Annars jätte kul bra jobbat och bra låt mannen och God Jul/ Emil G (Scar Fraction Studio)
hogge:
Uppenbarligen har jag för mycket fritid :wacko:
Hur som helst.. Testade att göra en liten stämningsfull video till min lilla Julevisa!!
Eddi:
Stackars barn
Kul video såg att du hade hittat en bild från Off Topic också passade ju bra in här :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida