......med visst medhåll från främst Jonnerstone.
....sånt där e väl jäkligt onödigt. Vad vinner du på att hänga ut mig sådär på ett sätt så att det ska låta som om jag hålller med Mr.A i allt han gjort. Det gör mig riktigt irriterad faktiskt. Jag har väl inte gjort dig nåt?
Jag höll med honom att jag tyckte Guranos första inlägg var onödigt, eftersom det var det som utlöste hela den här cirkusen, och jag var som sagt inte ensam om det, men du väljer att hänga ut mig....lågt!
Diskussionen före detta hela började i röstningstråden berörde anonymiteten i festivalen. Eftersom Mr.A var en av dom som förespråkade anonymitet så skrev han följande inlägg -
"skyll på mig för jag är den skyldige känner jag...skönt att kunna få diktera festivalregler utan att ens delta 
nej men skämt åsido det är väl roligare med lite anonymitet så man får gissa annars är ju allt rätt givet och trist om samma lilla inbördes klubb jämt ska veta exakt vem som gjort vad etc..." -för att förklara varför just han ville ha en anonym festval. Men tydligen råkade han nämna inbördes och klubb (inte ryggdunk) och tydligen så är det tabubelagt och strängeligen förbjudet på detta forum att få tycka att det är en inbördes klubb och då måste Gurano genast rycka ut för att rätta till detta problem och på ett lugn och fint sätt informera Mr.A om att ett sådana ord som inbördes och klubb accepterar vi inte på detta forum och att det är väldigt synd att man hela tiden ska återkomma till dessa ord. Med andra ord så ogillar G att A tycker som han gör. Max och Eddi (och nu Fuzzbub) tycker likadant som G och går genast ut i försvar och befäster ytterligare tesen om en inbördes klubb. G är tydligen vit som snö, för att han står upp mot dessa oliktänkande människor som tycker att KR är en liten innbördes klubb (vilket jag för övrigt också tycker att KR är, och jag tycker det e trevligt, sorry G men det är min åsikt) Det är inte första gången G går i taket när det nämns klubbar. P.g.a att man blir påhoppad och nertryckt så fort man har en åsikt om klubbar, inbördes och ryggdunk har vi förlorat Freddy, Olofd, Emu och säkert fler som inte pallade med likriktartänket (tre stycken för övrigt oerhört kunniga och trevliga medlemmar som tillförde detta forum massor). Själv står jag på vågskålen och överväger för och nackdelar med att hänga här!
Så, ja, jag höll med A om att G's inlägg var onödigt och inte fyllde nåt syfte överhuvudtaget mer än att gråta över att nån än en gång tycker att KR är en liten inbördes klubb, vilket ju är förskräckligt....hur kan man tycka så och dessutom ha mage att skriva det så att alla kan se....man borde skämmas. Så fy skäms på dig Mr.Artrock för att du på ett fint och trevligt sätt med en gnutta humor förklarade varför du ville ha en anonym festival, du kunde ju förklarat det utan att använda orden klubb och inbördes....eller....då kanske det inte hade varit mycket till förklaring

Gurano är sen i sin fulla rätt att tycka att detta inte är en inbördes klubb, men och det är här pudelns kärna ligger. Varför i hela friden var han tvungen att starta en debatt om klubbar i röstningstråden, det fanns ju andra trådar för det. Allt Mr.A gjort var att ge en förklaring till varför just han ville ha en anonym festival....varför måste du klanka ner på hans förklaring och åsikt, han får väl tycka som han vill? Dessutom vet väl G lika bra som nån annan här att om man ger sig på Mr.A så slutar det oftast i pajkastning.
Sen håller jag inte med Mr.A för fem öre när han vid första lilla motgång måste ta tilll kränkande ord och kalla folk för diverse otrevliga otäckheter. För det första är det oerhört omoget och sänker genast en annars trevlig tråd med bra och livlig diskussion till dagisstadiet. Den som debatterar mot på andra sidan ser inte längre argumenten utan bara otrevlighterna och blir arg och sårad och sen är det hela igång. För det andra så är det många som tar riktigt illa vid sig och blir sårade. Detta är ett musikerforum med mestadels seriösa männsikor och en någorlunda hög medelålder jämfört med andra liknande forum och man tycker att vi borde kunna slippa sådana tillmälen bland vuxna männsikor. Ska man debatera tycker iaf jag att man debaterar med eller mot åsikten en viss person har och inte personen bakom åsikten.
Nu ska jag iaf börja förbereda och värma upp inför Paul McCartney i Globen ikväll.

Micke