Kontrollrummet

Diskussionen kring Rygg Duncan Club (del 172)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gräv ner din sunkiga attityd

det är ju för fan löjeväckande att läsa stollar som Guranos kommentarer!!!

din lille bråkmakare där, saknar du tutte månne???

Vad bra att du till slut inser detta då, som sagt då Herr Skenhelig backstabber

det var roligt innan GnuArne kom och ställde till skiten...

jag har inte varit skenhelig eller kastat skit
INNAN GURANO började tjafsa helt oprovocerat
fan vad du är patetisk Max som går på på detta vis klart kränkande jävla äschelhål

Jag har inte klankat ner på någon av er
Gurano och Max tog i så de sket på sig
Gurano och MaxB som i B-snubbe, slicka varann i arslet tills ni storknar!!!!

Dock ligger mörka skuggor över de 2 som gått på tok för hårt åt mig idag
den illvilja som herr fågelträck startade

bittre MaxB tagga ner lite nu va

åt helvete ska du ha klart för dig, lille despot!!!

Är bara en "wannabe" här men är så less på mr A's attacker att det räcker..
Tsm?
Spola min profil this is it!!!!!!

Jaha, då var röstningstråden ånyo besudlad med väldigt icke relevanta inlägg...    :wacko:   

håller med Gurano samt även MaxB i samtliga deras inlägg.  Förstår inte hur man kan
tolka det på något annat sätt.  Dessa två har i mitt tycke även ödmjukt låtit plumpa påhopp bero,
bara för att i nästa inlägg på nytt fått verbala hurringar från MrA. Inte bra.   
Jag tycker att MrA också borde tagga ner och vara mer försiktig med sina målande beskrivningar
av sina forumkamrater som han för tillfället är i  meningskiljaktigheter med, då denne definitivt
har förmågan att annars skriva relevanta och intressanta inlägg
.  /JEH

är det nån som har attitydsproblem så är det du, sluta slänga ur dig sån här skit gång på gång
ert olämpliga uppträdande
jag körde ingen retorik
knip igen nån gång och var objektiv!!!
jag tar inte sån här skit fr. en som är besatt av att smutskasta mig*

Tror du är på rätt spår nu, bra!
 
Problemet kan vara olämpligt uppträdande, brist på retorik och objektivitet
och att inte kunna ta skit. Och svårigheten att sluta slänga ur sig skit.

Det uppskattas inte. Hoppas innerligt att alla inblandade är inne på samma spår
avseende trolig orsak till det återkommande problemet.

Låt oss begrunda och gå vidare.
« Senast ändrad: 10.12.2011, 13:59:04 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Problemet är väl att folk inte vet när de ska lägga ned. ;)

Men håller med om att verbala rallarsvingar aldrig är speciellt kul :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Problemet är väl att folk inte vet när de ska lägga ned. ;)

Men håller med om att verbala rallarsvingar aldrig är speciellt kul :)

Jag delar ut "verbala rallarsvingar" eller snarare små näsknäppor när jag känner mig påhoppad, det är inte absurt eller psykotiskt etc utan i helt nyktert tillstånd och jag står för dom fullt ut, dels vet jag att det finns ett visst mått av nöjesfaktor i denna cirkus som delar av befolkningen härinne faktiskt uppskattar vilket man sagt och säger mig i PM till och från och dels för att det på något sätt är befoget, dessutom tar jag inte skit och det gör nog ingen annan heller tänk efter MaxB!

Jag ids inte klistra in en tablå med alla MaxB's surkartinlägg sedan tex Oktober där han gång på gång visat aversion för även de minsta små ordval eller oliktänkande i mina inlägg, helt oprvocerat men att han visar prov på detta är ingewt jag inbillar mig, han har hängt upp sig på att det finns en radikal snubber som rör om i grytan och "stör" den lilla rosaskimrande tabubelagda stämningen som råder då han + ett par medlemmar får råda och bibehålla status quo här på forumet!!!

@Fuzzbub, jag läser och håller med på de flesta punkter utom 2, nämligen att dessa herrar inte var speciellt ödmjuka när de gavs tillfälle att kritisera mig för något som i deras ögon är ett fatalt brott tydligen, det var helt onödigt av Gurano häromdagen och i fel sammanhang dessutom, det kan vem som helst utläsa om man läser vad som (inte) hänt i inläggen före hans backstabber-inlägg!

Ingen ger sig tråkigt nog, MaxB är forumets största menskärring någonsin = sant och vi är alla gubbgriniga till mans ibland, här framstår vi alla som idioter tyvärr men denna gång kastade inte jag stenen...

Peace som sagt*


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Citat från: Mr Artrock link=topic=28107.msg203299#msg203299
det var helt onödigt av Gurano häromdagen och i fel sammanhang dessutom, det kan vem som helst utläsa om man läser vad som (inte) hänt i inläggen före hans backstabber-inlägg!
Detta blir mitt absolut sista inlägg i denna diskussion, då Mr A inte vill förstå ursprunget till det hela.
Mitt första inlägg är gjord samma dag som Mr A, i samma tråd, insinuerar om inbördes ryggdunkarklubbar. Det kan inte ses som fel tillfälle om man bemöter omedelbart när det skrivs! Tycker att mitt inlägg var tämligen harmlöst och på inget sätt förtjänar MrA´s verbalt lågt gutterala ljud.

Jag skrev så här (ordagrant):
Lite tråkigt att du alltid ska återkomma till ngn slags inbördes klubb osv. När jag frågade dig vad du var orolig för (inför denna tävling i annan tråd) så sa du att du inte var orolig för nåt alls. MEN det måste vara en fix idé om inbördes ryggdunkarklubbar hit och dit...man undrar ju!

Som sagt åter - detta är mitt sista inlägg i tråden, men jag tror nog att majoriteten av KR-medlemmarna är kapabla att bilda sig en god uppfattning av det hela.

Ha det gott alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fortsätter att spegla även det senaste inlägget. Efter det kommer samma kommentar som förut med det väsentliga i fetstil. Hoppas kunna ställa undan spegeln snart.

Gräv ner din sunkiga attityd

det är ju för fan löjeväckande att läsa stollar som Guranos kommentarer!!!

din lille bråkmakare där, saknar du tutte månne???

Vad bra att du till slut inser detta då, som sagt då Herr Skenhelig backstabber

det var roligt innan GnuArne kom och ställde till skiten...

jag har inte varit skenhelig eller kastat skit
INNAN GURANO började tjafsa helt oprovocerat
fan vad du är patetisk Max som går på på detta vis klart kränkande jävla äschelhål

Jag har inte klankat ner på någon av er
Gurano och Max tog i så de sket på sig
Gurano och MaxB som i B-snubbe, slicka varann i arslet tills ni storknar!!!!

Dock ligger mörka skuggor över de 2 som gått på tok för hårt åt mig idag
den illvilja som herr fågelträck startade

bittre MaxB tagga ner lite nu va

åt helvete ska du ha klart för dig, lille despot!!!

Är bara en "wannabe" här men är så less på mr A's attacker att det räcker..
Tsm?
Spola min profil this is it!!!!!!

Jaha, då var röstningstråden ånyo besudlad med väldigt icke relevanta inlägg...    :wacko:   

håller med Gurano samt även MaxB i samtliga deras inlägg.  Förstår inte hur man kan
tolka det på något annat sätt.  Dessa två har i mitt tycke även ödmjukt låtit plumpa påhopp bero,
bara för att i nästa inlägg på nytt fått verbala hurringar från MrA. Inte bra.   
Jag tycker att MrA också borde tagga ner och vara mer försiktig med sina målande beskrivningar
av sina forumkamrater som han för tillfället är i  meningskiljaktigheter med, då denne definitivt
har förmågan att annars skriva relevanta och intressanta inlägg
.  /JEH

är det nån som har attitydsproblem så är det du, sluta slänga ur dig sån här skit gång på gång
ert olämpliga uppträdande
jag körde ingen retorik
knip igen nån gång och var objektiv!!!
jag tar inte sån här skit fr. en som är besatt av att smutskasta mig*

Jag delar ut "verbala rallarsvingar" eller snarare små näsknäppor när jag känner mig påhoppad
MaxB är forumets största menskärring någonsin = sant
denna gång kastade inte jag stenen...

Problemet kan vara olämpligt uppträdande, brist på retorik och objektivitet
och att inte kunna ta skit. Och svårigheten att sluta slänga ur sig skit.

Det uppskattas inte. Hoppas innerligt att alla inblandade är inne på samma spår
avseende trolig orsak till det återkommande problemet.

Låt oss begrunda och gå vidare.
« Senast ändrad: 10.12.2011, 13:58:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
......med visst medhåll från främst Jonnerstone. 

....sånt där e väl jäkligt onödigt. Vad vinner du på att hänga ut mig sådär på ett sätt så att det ska låta som om jag hålller med Mr.A i allt han gjort. Det gör mig riktigt irriterad faktiskt. Jag har väl inte gjort dig nåt?

Jag höll med honom att jag tyckte Guranos första inlägg var onödigt, eftersom det var det som utlöste hela den här cirkusen, och jag var som sagt inte ensam om det, men du väljer att hänga ut mig....lågt!

Diskussionen före detta hela började i röstningstråden berörde anonymiteten i festivalen. Eftersom Mr.A var en av dom som förespråkade anonymitet så skrev han följande inlägg -"skyll på mig för jag är den skyldige känner jag...skönt att kunna få diktera festivalregler utan att ens delta  :lol:
nej men skämt åsido det är väl roligare med lite anonymitet så man får gissa annars är ju allt rätt givet och trist om samma lilla inbördes klubb jämt ska veta exakt vem som gjort vad etc..."
-för att förklara varför just han ville ha en anonym festval. Men tydligen råkade han nämna inbördes och klubb (inte ryggdunk) och tydligen så är det tabubelagt och strängeligen förbjudet på detta forum att få tycka att det är en inbördes klubb och då måste  Gurano genast rycka ut för att rätta till detta problem och på ett lugn och fint sätt informera Mr.A om att ett sådana ord som inbördes och klubb accepterar vi inte på detta forum och att det är väldigt synd att man hela tiden ska återkomma till dessa ord. Med andra ord så ogillar G att A tycker som han gör. Max och Eddi (och nu Fuzzbub) tycker likadant som G och går genast ut i försvar och befäster ytterligare tesen om en inbördes klubb. G är tydligen vit som snö, för att han står upp mot dessa oliktänkande människor som tycker att  KR är en liten innbördes klubb (vilket jag för övrigt också tycker att KR är, och jag tycker det e trevligt, sorry G men det är min åsikt) Det är inte första gången G går i taket när det nämns klubbar. P.g.a att man blir påhoppad och nertryckt så fort man har en åsikt om klubbar, inbördes och ryggdunk har vi förlorat Freddy, Olofd, Emu och säkert fler som inte pallade med likriktartänket (tre stycken för övrigt oerhört kunniga och trevliga medlemmar som tillförde detta forum massor). Själv står jag på vågskålen och överväger för och nackdelar med att hänga här!

Så, ja, jag höll med A om att G's inlägg var onödigt och inte fyllde nåt syfte överhuvudtaget mer än att gråta över att nån än en gång tycker att KR är en liten inbördes klubb, vilket ju är förskräckligt....hur kan man tycka så och dessutom ha mage att skriva det så att alla kan se....man borde skämmas. Så fy skäms på dig Mr.Artrock för att du på ett fint och trevligt sätt med en gnutta humor förklarade varför du ville ha en anonym festival, du kunde ju förklarat det utan att använda orden klubb och inbördes....eller....då kanske det inte hade varit mycket till förklaring  :wacko:

Gurano är sen i sin fulla rätt att tycka att detta inte är en inbördes klubb, men och det är här pudelns kärna ligger. Varför i hela friden var han tvungen att starta en debatt om klubbar i röstningstråden, det fanns ju andra trådar för det. Allt Mr.A gjort var att ge en förklaring till varför just han ville ha en anonym festival....varför måste du klanka ner på hans förklaring och åsikt, han får väl tycka som han vill? Dessutom vet väl G lika bra som nån annan här att om man ger sig på Mr.A så slutar det oftast i pajkastning.

Sen håller jag inte med Mr.A för fem öre när han vid första lilla motgång måste ta tilll kränkande ord och kalla folk för diverse otrevliga otäckheter. För det första är det oerhört omoget och sänker genast en annars trevlig tråd med bra och livlig diskussion till dagisstadiet. Den som debatterar mot på andra sidan ser inte längre argumenten utan bara otrevlighterna och blir arg och sårad och sen är det hela igång. För det andra så är det många som tar riktigt illa vid sig och blir sårade. Detta är ett musikerforum med mestadels seriösa männsikor och en någorlunda hög medelålder jämfört med andra liknande forum och man tycker att vi borde kunna slippa sådana tillmälen bland vuxna männsikor. Ska man debatera tycker iaf jag att man debaterar med eller mot åsikten en viss person har och inte personen bakom åsikten.


Nu ska jag iaf börja förbereda och värma upp inför Paul McCartney i Globen ikväll.  :wub:

Micke
« Senast ändrad: 10.12.2011, 15:48:39 by jonnerstone »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bättre happening i Globen ikväll, än igår...  :wub:
Hoppas han är taggad och det blir bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Bättre happening i Globen ikväll, än igår...  :wub:
Hoppas han är taggad och det blir bra!

Det kan inte bli dåligt  :wub:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Du har poänger i det du skriver!

Nu ska jag iaf börja förbereda och värma upp inför Paul McCartney i Globen ikväll.  :wub:

Micke

Hoppas att det blir kanon ikväll.
Själv ska jag göra musik :)

Ha det gott
Jonner
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Du har poänger i det du skriver!

Nu ska jag iaf börja förbereda och värma upp inför Paul McCartney i Globen ikväll.  :wub:

Micke

Hoppas att det blir kanon ikväll.
Själv ska jag göra musik :)

Ha det gott
Jonner

Ja, det ska blir oerhört kul. Har längtat till denna dag. Jag e alldeles för ung för att fått höra Beatles när det verkligen begav sig. Men min pappa som också var musiker och ett gigantiskt Beatles-fan  har indoktrinerat en sen födseln. Paul har jag alltid gillat mest och jag har alla hans soloplattor. Har dock aldrig haft turen att få se honom live tidigare. Så nu får man det bästa av två världar. Både Beatleslåtar och låtar från solokarriären. Det kan som sagt inte bli dåligt  :wub:

Lycka till med musicerandet  :)


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Bättre happening i Globen ikväll, än igår...  :wub:
Hoppas han är taggad och det blir bra!
Näe,det som var bra igår hände på i isladan,Purple var(som vanligt) kanon. :wub:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bättre happening i Globen ikväll, än igår...  :wub:
Hoppas han är taggad och det blir bra!
Näe,det som var bra igår hände på i isladan,Purple var(som vanligt) kanon. :wub:

Det förstår jag! Går liksom inte att jämföra idol med dessa herrar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
P.g.a att man blir påhoppad och nertryckt så fort man har en åsikt om klubbar, inbördes och ryggdunk har vi förlorat Freddy, Olofd, Emu och säkert fler som inte pallade med likriktartänket (tre stycken för övrigt oerhört kunniga och trevliga medlemmar som tillförde detta forum massor). Själv står jag på vågskålen och överväger för och nackdelar med att hänga här!

word +1 :)

Lycka till på McC!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
......med visst medhåll från främst Jonnerstone. 

....sånt där e väl jäkligt onödigt. Vad vinner du på att hänga ut mig sådär på ett sätt så att det ska låta som om jag hålller med Mr.A i allt han gjort. Det gör mig riktigt irriterad faktiskt. Jag har väl inte gjort dig nåt?

Jag höll med honom att jag tyckte Guranos första inlägg var onödigt, eftersom det var det som utlöste hela den här cirkusen, och jag var som sagt inte ensam om det, men du väljer att hänga ut mig....lågt!

Diskussionen före detta hela började i röstningstråden berörde anonymiteten i festivalen. Eftersom Mr.A var en av dom som förespråkade anonymitet så skrev han följande inlägg -"skyll på mig för jag är den skyldige känner jag...skönt att kunna få diktera festivalregler utan att ens delta  :lol:
nej men skämt åsido det är väl roligare med lite anonymitet så man får gissa annars är ju allt rätt givet och trist om samma lilla inbördes klubb jämt ska veta exakt vem som gjort vad etc..."
-för att förklara varför just han ville ha en anonym festval. Men tydligen råkade han nämna inbördes och klubb (inte ryggdunk) och tydligen så är det tabubelagt och strängeligen förbjudet på detta forum att få tycka att det är en inbördes klubb och då måste  Gurano genast rycka ut för att rätta till detta problem och på ett lugn och fint sätt informera Mr.A om att ett sådana ord som inbördes och klubb accepterar vi inte på detta forum och att det är väldigt synd att man hela tiden ska återkomma till dessa ord. Med andra ord så ogillar G att A tycker som han gör. Max och Eddi (och nu Fuzzbub) tycker likadant som G och går genast ut i försvar och befäster ytterligare tesen om en inbördes klubb. G är tydligen vit som snö, för att han står upp mot dessa oliktänkande människor som tycker att  KR är en liten innbördes klubb (vilket jag för övrigt också tycker att KR är, och jag tycker det e trevligt, sorry G men det är min åsikt) Det är inte första gången G går i taket när det nämns klubbar. P.g.a att man blir påhoppad och nertryckt så fort man har en åsikt om klubbar, inbördes och ryggdunk har vi förlorat Freddy, Olofd, Emu och säkert fler som inte pallade med likriktartänket (tre stycken för övrigt oerhört kunniga och trevliga medlemmar som tillförde detta forum massor). Själv står jag på vågskålen och överväger för och nackdelar med att hänga här!

Så, ja, jag höll med A om att G's inlägg var onödigt och inte fyllde nåt syfte överhuvudtaget mer än att gråta över att nån än en gång tycker att KR är en liten inbördes klubb, vilket ju är förskräckligt....hur kan man tycka så och dessutom ha mage att skriva det så att alla kan se....man borde skämmas. Så fy skäms på dig Mr.Artrock för att du på ett fint och trevligt sätt med en gnutta humor förklarade varför du ville ha en anonym festival, du kunde ju förklarat det utan att använda orden klubb och inbördes....eller....då kanske det inte hade varit mycket till förklaring  :wacko:

Gurano är sen i sin fulla rätt att tycka att detta inte är en inbördes klubb, men och det är här pudelns kärna ligger. Varför i hela friden var han tvungen att starta en debatt om klubbar i röstningstråden, det fanns ju andra trådar för det. Allt Mr.A gjort var att ge en förklaring till varför just han ville ha en anonym festival....varför måste du klanka ner på hans förklaring och åsikt, han får väl tycka som han vill? Dessutom vet väl G lika bra som nån annan här att om man ger sig på Mr.A så slutar det oftast i pajkastning.

Sen håller jag inte med Mr.A för fem öre när han vid första lilla motgång måste ta tilll kränkande ord och kalla folk för diverse otrevliga otäckheter. För det första är det oerhört omoget och sänker genast en annars trevlig tråd med bra och livlig diskussion till dagisstadiet. Den som debatterar mot på andra sidan ser inte längre argumenten utan bara otrevlighterna och blir arg och sårad och sen är det hela igång. För det andra så är det många som tar riktigt illa vid sig och blir sårade. Detta är ett musikerforum med mestadels seriösa männsikor och en någorlunda hög medelålder jämfört med andra liknande forum och man tycker att vi borde kunna slippa sådana tillmälen bland vuxna männsikor. Ska man debatera tycker iaf jag att man debaterar med eller mot åsikten en viss person har och inte personen bakom åsikten.


Nu ska jag iaf börja förbereda och värma upp inför Paul McCartney i Globen ikväll.  :wub:

Micke


Oj, vilken utläggning.  Bra dock.   Jag hade inte för avsikten att "hänga ut" dig Jonner men så uppfattade jag att det var och jag är inte ute efter att "vinna" något heller utan bara att klargöra hur jag har uppfattat det hela.   Du har rätt i att den springande punkten verkar vara "inbördes klubb" - formuleringen och ja, det var den även jag uppfattade som negativ.   Avsikten med den formuleringen denna gång kanske inte var negativt menat och isåfall ber jag om ursäkt. 

Jag har nyss vaknat efter att ha jobbat natten så skallen är inte riktigt med än  :wacko: så skulle det vara något i ovanstående text som någon tar illa vid sig av ber jag om ursäkt än en gång - det är inte avsikten. 


Ha det så skoj på Paul Mc C!  Hade gått själv men jag ska jobba även inatt..    :/   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Sammanfattning från den tidigare tråden Klubben för inbördes beundran:


Eftersom jag (Equality) startade tråden får jag väl försöka mig på en sammanfattning:

1) Karma och demokvota påverkar inte medlemsrekrytering och har ingenting med KFIB-stämpeln att göra.
2) Karma kan vara värdefullt för att premiera konstruktiv kritik utöver det vanliga och svar på frågor som kan göra en tokig.
3) Demokvota har möjligen ett värde som påminnelse om hur mycket man ger tillbaka.
4) Osedvanligt krånglig registrering kan tänkas vara kontraproduktivt.
5) KFIB-stämpeln har med ryggdunkandet och åldersstrukturen men inte med co-labbandet på demosidorna att göra.
6) Inför en tredje demokategori "Radioklar" för tuffare feedback och återkommande poll "Månadens låt" framröstad på KR.

Fram med knogjärnen!

eh..

7) CPG är inte inställsam.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Burnin Sven

  • Gäst
Men om man inte vill ha den där onödigt brutala ärligheten som visa anser sig behöva stå till tjänst med och som på något sätt alltid anses vara det allenarådande verktyget för utveckling så fort det handlar om ge synpunkter på amatör musik eller när det gäller någon som är i början av sitt musikskapande.

(Det handlar nog som regel om amatör musik på den här typen av forum även om ambitionerna är höga, jag tror det är viktigt att komma ihåg det. Därmed inte sagt att amatörmusik suger nej så är det inte tvärtom för om man tänker till så finns det väldigt många "polerade bajskorvar" skrivna framförda och producerade av väldigt kompetenta bransch verksamma.)


Så varför ska man inte ha samma rätt att uttrycka det som den "nödvändiga" ärligheten?

Nån nämnde en mr x (ger inget namn då detta inte är meningen att vara ett personangrepp) och mitt minne av den killen det är speciellt skoj kan jag väl säga. Mycket kompetent måste tilläggas men i mina ögon det som han visade upp då var ändå lik förbaskat bara fjortis rock. Fjortis rock låter ju nedsättande och det är ju bara min tolkning och mina preferenser som pratar då det för många är riktigt riktigt skitbra musik så det måste man respektera och förstå. Detta ger då att man oxå måste visa samma respekt tillbaka för det man inte uppskattar eller förstår eller att man helt enkelt inte uttrycker sig i sådan sammanhang.

Det är väl kanske det som jag saknar hos dom som har den där lite överdrivet brutalt ärliga lågan brinnade.

Man kan nog lugnt konstatera att det händer att jag blir förbannad när jag upplever att nån hoppar på i onödan. Då kan det hända att jag ger jag tillbaka på samma barnsligt otillräckliga nivå när det gäller social kompetens som jag upplever i det jag läser antingen om det är riktat mot mig personligen eller nån annan. Det gör jag för att jag anser att man borde veta bättre.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
raderat pga fylla...
« Senast ändrad: 07.01.2012, 11:35:44 by Mr Artrock »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ett av mina handikapp är att jag inte kan spela keyboard så bra. Lättare med gitarr.
Nu har jag testat min nya syntmodul. Här är en närmare 23 minuter lång inspelning där jag testar flera av ljuden. Temat i melodin är ett gammalt stycke jag tror jag hittade på förra seklet.

http://soundcloud.com/gitarr/maxb-variations-on-a-classic
« Senast ändrad: 11.12.2011, 01:14:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


fettmule

  • Gäst
Intressant tråd men vem i hundan e Duncan ere Linkin Duncan från P Sajmonsskivan  :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är några, numera mer eller mindre aktiva på KR, som av en eller annan anledning känt sig träffade och grupperade - i det här sammanhanget.
 
Några av dessa KR-medlemmar gick till och med så långt, att de skapade ett band (för speciella tillfällen), som de gav det passande namnet "Back Duncan Club". Har förstått att bandet har kul då de spelar tillsammans...

Här ett klipp från Gula Villan, hösten 2011

« Senast ändrad: 07.01.2012, 11:08:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag tror det måste varit jag som myntade begreppet runt 2009/10 dessutom med fog som alltjämt kvarstår det är och kommer förbli ofrånkomligt på just detta forum med sina 3-4 gamla uvar som regerar och slår an tonen med vissa få undantag!

Vad jag inte förstår är din MaxB's översättning" Back Duncan Club"??? är det medvetet tokfel Svengelska eller superdålig koll på just språket Engelska?
Jag har sett alltför många exempel på det både i signaturer och låttitlar etc men undvikit att kommentera detta...
Nå era sopprötter hur fan går det med festivalskapandet, stiltjen verkar ha lagt sig över detta forum än en gång***

 ;)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tror det måste varit jag som myntade begreppet runt 2009/10 dessutom med fog som alltjämt kvarstår det är och kommer förbli ofrånkomligt på just detta forum med sina 3-4 gamla uvar som regerar och slår an tonen med vissa få undantag!

Vad jag inte förstår är din MaxB's översättning" Back Duncan Club"??? är det medvetet tokfel Svengelska eller superdålig koll på just språket Engelska?
Jag har sett alltför många exempel på det både i signaturer och låttitlar etc men undvikit att kommentera detta...
Nå era sopprötter hur fan går det med festivalskapandet, stiltjen verkar ha lagt sig över detta forum än en gång***

 ;)

Back Duncan Club kommer troligen från den legendariske gitarristen Jeff Back, som vid en hyllningskonsert
till den tecknade filmhjälten Donald Duncan ska ha yttrat de numera bevingade orden "Var i h-e la jag mitt plektrum"!
/Asti t.f. nationalmytoman
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Intressant tråd men vem i hundan e Duncan ere Linkin Duncan från P Sajmonsskivan  :D

Paul Simon som bäst - vilken låt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...måste varit jag
...dessutom med fog som alltjämt kvarstår det är och kommer förbli ofrånkomligt på just detta forum med sina 3-4 gamla uvar som regerar och slår an tonen med vissa få undantag!

Ja, du är ett unikum såtillvida att det är du som vidhåller dess existens. Kan dessutom vara så att jag i dina ögon är en, två, tre eller rentav fyra av dessa gamla uvar - eller i alla fall upplevs så. Är inte säker.  :wacko:

Vad jag inte förstår är din MaxB's översättning" Back Duncan Club"??? är det medvetet tokfel Svengelska eller superdålig koll på just språket Engelska?
Jag har sett alltför många exempel på det både i signaturer och låttitlar etc men undvikit att kommentera detta...

Medvetet fel men ligger bra i munnen: "Back Duncan Club".
Låter som ett möjligt namn på en dammig bar, någonstans i Australien.


Nå era sopprötter hur fan går det med festivalskapandet, stiltjen verkar ha lagt sig över detta forum än en gång***
 ;)

För mycket slagsmål och fylla du vet...  B)
Måste plåstra om sig och glömma gamla oförätter innan man drar igång nån ny planering.
Kanske andra är ryggdunkarna kan samarbeta och ordna en ny festival.  :huh:
« Senast ändrad: 07.01.2012, 14:48:41 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tror det måste varit jag som myntade begreppet runt 2009/10 dessutom med fog som alltjämt kvarstår det är och kommer förbli ofrånkomligt på just detta forum med sina 3-4 gamla uvar som regerar och slår an tonen med vissa få undantag!

Vad jag inte förstår är din MaxB's översättning" Back Duncan Club"??? är det medvetet tokfel Svengelska eller superdålig koll på just språket Engelska?
Jag har sett alltför många exempel på det både i signaturer och låttitlar etc men undvikit att kommentera detta...
Nå era sopprötter hur fan går det med festivalskapandet, stiltjen verkar ha lagt sig över detta forum än en gång***

 ;)
Mr A jag tror du kollektiviserar lite väl mycket. Det är många som är engagerade på KR på olika sätt och det är ju snarare kul än negativt med en massa colab och utbyten av musikaliska erfarenheter.
De som förutom jag är med i festivalkommittén för Out of Kontroll är Iken, Badlands och Angrod och vi har sagt som så att vi gör en liten paus så det blir ingen Out of Kontroll nu i vår men kanske till hösten 2012.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Citera
MaxB: Ja, du är ett unikum såtillvida att det är du som vidhåller dess existens.

Nej inte alls unikt utan bara ett faktum, hur mycket du än fäktar eller anfäktar bort detta och mycket annat i din värld, dessutom fler än jag som uttryckt samma sak för länge sedan bland de i dina ögon "hedersvärda" medlemmarna här  ;)

Citera
Eddi: Mr A jag tror du kollektiviserar lite väl mycket. Det är många som är engagerade på KR på olika sätt och det är ju snarare kul än negativt med en massa colab och utbyten av musikaliska erfarenheter.
De som förutom jag är med i festivalkommittén för Out of Kontroll är Iken, Badlands och Angrod och vi har sagt som så att vi gör en liten paus så det blir ingen Out of Kontroll nu i vår men kanske till hösten 2012.

Jag vet vad du menar och har inga som helst problem med det, snarare jättekul på så vis, jag sa ju även i senaste festivalröstningen  att jag gärna ville göra något med dig då jag diggar din karaktärsfulla röst!!!
Out of kontroll är säkert kul men inget som intresserar mig av musikaliska skäl helt enkelt

Ha en trevlig Lördag***.

 :)





Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag tycker att KR är grymt bra.. Visst, här får man nästan alltid får positiv kritik, även om det man presenterat i stora stycken låter skit.. Men nästan alltid finns där också förslag på förbättringar. Jag tycker det är bra!
Konstruktiv kritik kallas det (det här kan Du göra bättre..)..

Man behöver inte köra ner någon i krondiket fullständigt. Det finns gott om forum för den typen av kommunikation.

Jag var helt kass på detta (och många anser att jag fortfarande är det) när jag började 2009. Men här på KR fick jag beröm för sånt som var bra. Kanske låtidé eller nåt oväntat ackord här eller där, men jag fick också, på ett vänligt och konkret sätt, reda på vad jag behövde förbättra.. Utan dom killarna hade jag haft min hemmastudio kvar i två månader, sen hade den legat ute på Blocket..

Jag anser att dessa herrar var ett föredöme för en newbie som mig. Jag försöker därför agera på exakt samma sätt. Men observera att jag aldrig ljuger eller förskönar. Jag ger ärliga svar. Och hör jag något som jag inte gillar så undviker jag - förutsatt att mitt sparsamma kunnande inte kan vara behjälpligt på annat sätt - kommentera överhuvudtaget.
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Exactamundo! Man kommenterar konstruktivt och efter förmåga. Och låter låten jävligt kass (i ENS EGET tycke) så skriver man nåt om mixen istället.

Det är inte så jädrans svårt, det är t o m enkelt. Och en uppmuntrande "meningslös" kommentar är också konstruktiv - då vet man att man är på rätt väg åtm.

Vanligt socialt hyfs som det här, är anledningen till att jag gillar KR. Visst spårar det ur ibland, men de flesta av oss är kvar ändå.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Och en uppmuntrande "meningslös" kommentar är också konstruktiv - då vet man att man är på rätt väg åtm.

Hmm, jag skulle inte slå vad om allt för mycket pengar att så är fallet.
Jag tycker mig ser en hel del glada tillrop och tummar upp på demos som är uppenbart under isen.
Tror inte man lär sig något av det som demo-postare. Sällan syns totalsågningar. Man kanske är rädd för vedergällningssågningar på egna demos (se http://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction). Lite socker i demo kommentaren tar hand om det bekymret.
Men skit samma. Jag tycker det är kul att lyssna och ibland dunka rygg på nåt som är bra i mitt tycke.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Min kommentar, förhållningsättet, förutsätter alltså att man är ärlig. Det är så klart viktigast.

Annars kan man ju skriva vad som helst, sant.

Edit: Alltså, en totalsågning av en låt är ju INTE konstruktivt eftersom det bara är subjektivt vad som är bra och dålig musik, då ger man sig på mixen (som är mer objektiv). Snubben som slängt upp låten tycker förmodligen att den åtminstone är okej? En lögn om att det är bra är på samma sätt meningslöst. Det är bara konstruktivt att vara positiv, om man är ärlig.

Det är så jag menar.
« Senast ändrad: 07.01.2012, 20:03:45 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag vet inte vad denna inställning eller nästintill överkänslighet mot ärlig kritik kommer ifrån, läser man Hogges och Divi's föregående inlägg så blir det ju som en outtalad regel att här måste man dunka rygg oavsett kvalitén på det ena eller andra och då uppfyller ju ryggdunkar-profetian sig själv, att helt undvika att kommentera kanske är bättre men samtidigt kanske vederbörande som lägger upp demos etc skulle "må" bättre och utvecklas mer i antingen sitt sätt att skapa musik eller hur man gör för att få soundet att låta bättre mixmässigt, om saklighet fick vara ett verktyg och inte ett tabu här på detta forum?!?

Någonstans skiljer sig ju nivån på allas kunnande det är ofrånkomligt, en som sysslat med komposition och utövat musik sedan 8-års ålder har givetvis en helt annan bredd och kvalifikation än en som börjat 2009 som typ är för 5 min. sen...därmed inte sagt att denne senkomne inte kan göra bra grejor, samma sak med den som pysslat hela sitt liv med detta, behöver inte betyda att det är speciellt bra i andras öron, allt är en smaksak men man måste i denna värld vara beredd att ta kritik.
På den tiden man sprang runt med demos på kassetter till Polygram osv och mötte direktörer och annat folk på bolagen som avfärdade ens alster som "ofärdiga" eller för "röriga" (i mitt fall på den tiden runt 1989) sved det men det var samtidigt utvecklande och man kunde välja att svälja kritiken och göra det bättre nästa gång eller helt enkelt inse att man pysslar med saker som inte kommer upp på listorna i dåtid eller nutid, samtidigt är allt föränderligt och gör man allt för att förbättra/anpassa sig men samtidigt behålla kärnan eller själen i det man gör OM man tror på det i ett större perspektiv ja då fortsätter man även om det verkar hopplöst, för det roligaste är ju att få lite creds på något sätt, idag är det forumen som finns, och internet och det finns för mycket skit rent ut sagt men i samma takt föds också mycket bra saker, everybody's not a skilled musician-composer though even if they have the chance to pretend this today w. a DAW in the closet*


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag håller med. Faktiskt.

Det är klart att inte alla kan göra karriär som musiker/kompositörer/producenter, så tolkar jag inte hogge (eller mig själv). Jag menar att på det här forumet, med det här gänget musiker (som alla befinner sig på olika nivåer utvecklingsmässigt) är det meningslöst att trycka ner den där snubben som började 2009.

Samtidigt har han ju störst behållning av ärlig kritik, medhåll, men det är löjligt att dissa utan att förklara varför. Jag tycker man ska göra det på ett rakt och bra sätt, om det behövs.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
En bra diskussion håller på att utveckla sig här. Hur man ger kritik på ett bra sätt. Det är ju lätt när allt man säger är positivt, men det svåra är när man ger negativ sådan. Det handlar enligt mitt förmenande om två saker, som är helt mänskliga.
1. Det skrivna ordet låter för mottagaren hårdare än det skribenten kanske menat.
Man kan ju inte höra tonfall och missar det kanske uppmuntrande som trots allt finns i dennekgativa kritiken. (På samma sätt kan ju positiv kritik i motsats uppfattas som mer positiv än den är avsedd. "Det bästa jag hört" osv som man ofta ser i annonser för en föreställning eller på ett pocketbok-omslag)
2. På vilken nivå kritikern och mottagaren finns på kunskapsmässigt och skicklighetsmässigt.
Lika barn leka bäst! Vad är det för referenser kritikern och mottagaren utgår från?

Bra kritik är inte nedtryckande. Säger man att ett gitarrsolo låter uselt är det nästan mobbning. Säger man däremot att gitarrsolot låter uselt som kan förbättras genom bättre timing/mer övning/etc så blir det konstruktivt. Samma saker kan göras med ljudbild, inspelningskvalité, framförande och allt vi vill ha hjälp med.

Vi är väl medlemmar här för att vi alla tycker musik är roligt och att vi alla vill utvecklas tillsammans? Ibland har vi saker vi vill dela med oss av. Har man inte några tips att ge, så är det ibland bättre att avstå, eller helt enkelt säga att jag har inget bra tips att komma med.

Jag har själv älskat musik och utövat den sedan 10-års åldern. Från 25-års åldern la jag utövandet åt sidan för att ta upp det igen 20 år senare. Under tiden har jag lyssnat, bidragit till andra artister och sysslat med teknik. När suget efter att utöva själv igen i 45-års ålderna ansåg jag vara nybörjare. Det känner jag mig fortfarande. Det är det underbara i den här branshen, tycker jag. Att alla kan bidra och att man aldrig blir fullärd! Det finns en elit och det finns en stor bredd. Ju större bredden är desto större och bättre blir eliten. En annan underbar sak med musik att plötsligt dyker en pärla upp som för en stund slår eliten. Så ge aldrig, aldrig upp!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Angrod och jag har ungefär samma bakgrund...
Jag började med musik när jag var runt tio.. Höll på, och blev också måttligt framgångsrik, till 20-års ålderns.. Sen lade jag av.. helt enkelt för att jag söp för kraftigt och insåg att turnélivet inte var nyttigt för mig!!

Sen började jag igen.. Som en vuxen man, och tyckte det var roligare än någonsin..

FÖRST Mr Artrock... Jag fick såna brev från bl.a. Polygram (på 80-talet) och dom breven högg aldrig halsen av Dig.. Dom sa typ: "Tack för Ditt demo.. Tyvärr är inte Din musik vad vi söker just nu. Men fortsätt gärna att skicka Dina demos till oss.. Med vänlig hälsning*****"
Dom breven sa aldrig: "Vilket jävla skit....etc."

Resten borttaget, då jag ändrat mig.. Jag ska inte vara delaktig i detta!!
« Senast ändrad: 08.01.2012, 14:11:45 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Själv tycker jag det är onödigt att kalla folk cykelpumpar o dyl. Nu drar det ju bara igång igen.. :D We've been there.. liksom, totalt meningslöst

Mr A har ett sätt att uttrycka sig som kan vara rätt taffligt EFTER folk har angripiit honom (eller han tycker att folk har gjort det). Men annars är han rätt saklig SÅ  LÄNGE DET GÄLLER MUSIK, det har jag märkt under den tid han varit här.

Det är synd att vi ska behöva dras med de här spott och spe diskussionerna som inte tillför nåt.
https://soundcloud.com/user7789882