Kontrollrummet

Forumfestival 20 - Dylan-tolkningar - Resultat

Asti · 179 · 41285

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Mina 25 öre...

10p till låt nr 14 Masters of war - kan omöjligt värja mig för den här låten. Helt suveränt!
7p till låt nr 6 Just like a woman - Har The Lost Dogs skickat in denna? Det låter precis som dom!
5p till låt nr 7 Knockin on heavens door för en alldeles egen nyskapande tolkning.
3p till låt nr 1 Kärlek till den absoluta nollpukten  - för översättningen.
2p till låt nr 5 Dont think twice - för en helt traditionell tolkning, konsekvent och stilsäkert.
1p till låt nr 12 Blowing in the wind - för en helt sinnesjuk Dylanslakt. Finns det nån som vågar göra den här låten på allvar efter detta?
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Många fina tolkningar här, jag men har efter ett antal lyssningar kommit fram till följande poängfördelning:

10 p - Låt 14. Väldigt stark tolkning! Isande, kall sång som förmedlar ilska och vrede, ett genialiskt arr,
                    fin dynamisk uppbyggnad genom låten. Fängslande och gav mig lite rysningar av både
                    välbehag och obehag (det senare naturligtvis vad gäller innehållet i texten).....
7 p   - Låt 1.   Snygg tolkning, om än inte så originell, men med en jättefin översättning. Snygg ljudbild.
5 p   - Låt 8.   Fräckt och slamrigt arr av en av mina absoluta Dylan-favoriter. Bra sång.
3 p   - Låt 5.   Skön, enkel och avslappnad tolkning av en annan av mina Dylan-favoriter. Bra sång.
2 p   - Låt 6.   Snyggt arr, fina instrumentalinsatser. Gillar sliden och det fräcka sticket.
1 p   - Låt 4.   En låt som man blir på gott humör av! Inte så originell tolkning kanske, men skönt arr och
                     speciellt pianot gillar jag.

Skulle gärna fortsatt att dela ut poäng, men tyvärr tog de slut.... :o
Tack alla ni som bidragit till festivalen!
Det verkar vara rätt jämnt i toppen och blir spännande att se hur det här slutar!
/Asti t.f. Vetlandajury
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
10 p-Låt nr 6. Gillar dynamiken sång mot körerna, bra arr.
7 p-Låt nr 7. Brukar normalt rata när sången låter syntetiskt men här harmoniserar det väldigt bra med kompet. Rejäl nytolkning.
5 p-Låt nr 5. Bra sång och gitarrspel. Hade gärna fått samsas med något eller några fler instrument längre in i låten.
3 p-Låt nr 4. Låter mycket Dylan. Aningen otajt i körerna, bra varierande instrumentering.
2 p-Låt nr 1. Precis som låt 7 en mer egen genomarbetad version, här med svensk sång, det fungerar ju utmärkt på en Dylankomposition.
1 p-Låt nr 11. Mycket tidsenlig tolkning, svänger bra.





Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Festivalen är utan tvekan en stor SUCCÉ

Fram till nu har vi haft 18 röstande det måste varit många år sedan det skedde och det är 3 dagar kvar!

6 av de 14 bidragen har fått minst en 10:a

Just nu är det oerhört jämnt i toppen och det är fler än 2 låtar som tampas med varandra så mycket kan hända ännu.

Så ni som inte har röstat ännu gör det - det kan vara era röster som avgör hets hets :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ovanligt hög klass på festivalen. Kanske för att grundmaterialet är helt ok och vi kunde lägga fokus på annan typ av kreativitet som mix och arr. Tycker dock att det tolkades ganska modest. Hade varit kul med några fler oväntade idéer. Nästan så att låtarna håller för en tributeplatta.


1 Kärlek till den absoluta nollpukten
Mycket naturligt och följsamt arrangemang. Tyvärr kommer ett munspel och drar ner betyget en bra bit. Dylan kan inte spela munspel och det härmas bra här.
Lite onödig tomgång i slutet. Klart en bra tolkning.

2 Just Like A Woman
Känns lite slarvigt framfört. Framför allt otajt. Se till att hitta kvantiseringsfunktionen för trummorna.

3 Blowing in the wind
Idén är precis hur bra som helst. Framförandet håller inte alls, men fan vilken bra idé.
Gitarrsoundet är helrätt dock för en sån här tolkning. Medvetet eller ej.

4 I Want You
Standardarr av en riktig såsig låt.

5 Dont think twice
Vackert gitarrspel med fint sound här. Synd att det puttrar på mest hela tiden. Lite mer dynamik hade suttit fint. Åt ena eller andra hållet.

6 Just like a woman
Äsch. Inte mycket att säga om detta.

7 Knockin on heavens door
Genialt! Någon nämmde Alphaville och det kan jag hålla med om. Riktigt härlig åttiotalskänsla med fingertoppskänsla för stilen.

8 Positively 4th street
Gyllene Tider på engelska med replokalssound. Jag går bet men inte igång på detta.

9 Tomorrow is a long time
Skumt sound. Som de där countryskivorna som säljs på marknader av artisten själv på nåt vis. Ganska charmigt.

10 Chimes of freedom
Introt helt ok, men sen fick band tokspel. Munspel på riktigt ett plus så klart.

11 Odds and Ends
Låtens behållning är stämsången på Odds and ends. Annars för pubrockigt för min smak.

12 Blowing in the wind
Helsjukt och absolut en "tolkning". Skulle nog gå att göra rumsrent och riktigt intelligent om inte sångeffekterna fick overdose de luxe?

13 I shall be released
Lite för orepat och ostämt. Njae, lite mer jobb krävs för att det ska funka.

14 Masters of war
Absolut en tolkning. Trumsoundet är underbart. Minus för beatlesuttryck och lennoneko på sången?


10 p - bidrag nr 7
7 p - bidrag nr 14
5 p - bidrag nr 1
3 p - bidrag nr 12
2 p - bidrag nr 3
1 p - bidrag nr 5
« Senast ändrad: 09.12.2011, 14:43:49 by Wernborg »


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
3 Blowing in the wind
Idén är precis hur bra som helst. Framförandet håller inte alls, men fan vilken bra idé.
Gitarrsoundet är helrätt dock för en sån här tolkning. Medvetet eller ej av Angrod?

Fullt ös, medvetslös!  :D

Avsiktligt med en modest hårdpunkrockbakgrund för att framhäva texten och budskapet i texten! (Se diskografitråden)

Tackar och bockar för poängen.  :wub:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Är det inte lite mot tanken om anonymiteten att högt gissa vem som står bakom varje låt? Själv läste jag för säkerhets skull inte igenom tråden innan jag röstade då vet man ju inte heller hur ställningen är. Roligt för övrigt hur stor uppslutning det varit!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Är det inte lite mot tanken om anonymiteten att högt gissa vem som står bakom varje låt? Själv läste jag för säkerhets skull inte igenom tråden innan jag röstade då vet man ju inte heller hur ställningen är. Roligt för övrigt hur stor uppslutning det varit!

Jo, det är ju två olika sätt att presentera materialet - före och efter Wernborgs inlägg. Nu har i och för sig flera av oss "gissat" på ett liknande sätt men troligen långt ifrån alla. Så, de som ännu inte röstat eller gissat och håller anonymitetens flagga högt, bör inte läsa Wernborgs senaste inlägg.

Angrods inlägg är den andra inlägget som i klartext tar bort anonymiteten bakom bidrag. Så var det inte tänkt!
« Senast ändrad: 09.12.2011, 07:53:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vilken var tanken (om det överhuvudtaget tänktes) med att ja festivalen anonym?

Både jag och HM, m fl, får ju ett jävla handikapp i ett läge där det är "fördel" att vara anonym, så hur tänkte ni?

Jag hade ju så klart kunnat försöka låta som HM, och HM som KSMB, men det blir ju lite löjligt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vilken var tanken (om det överhuvudtaget tänktes) med att ja festivalen anonym?

Både jag och HM, m fl, får ju ett jävla handikapp i ett läge där det är "fördel" att vara anonym, så hur tänkte ni?

Jag hade ju så klart kunnat försöka låta som HM, och HM som KSMB, men det blir ju lite löjligt.

+1

Mitt munspels lir är ju rätt avslöjande då ett fåtal lirar som mig,och då menar jag inte att det är bra utan att jag har en egen stil med snabba "singlenotes"...Så anonymiteten skulle kunna fungera om vi hade en instrumental festival(och jag lägger ned munspelet),men hur kul är det?
Wernis skulle ju ändå gå att identifiera med sin bländande musikalitet,plus några fler..

Mike


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Nja, avsikten med anonymitet var ju inte att försöka låta anonym. Lite av fascinationen är ju att gissa vem som gjort vad, men den fascinationen försvinner ju i och med att den med större koll "avslöjar". 
« Senast ändrad: 09.12.2011, 08:47:19 by 91:an »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
HM, det där med munspelet fixar du genom att spela munspel på någon annans bidrag och spela som Dylan istället för "single notes". Jag brukar också oftast föredra en ton i taget.  ;)

Jag ser inte finessen med anonyma bidrag.
Röstar som jag vill oavsett om jag ser vem som gjort det eller ej. Tycker personligen det kan vara bättre att veta vem som lämnat ett bidrag.

Som exempel skulle jag nog inte rösta på ett charmigt men otajt bidrag från en som jag vet kan mycket mer men jag skulle kunna uppskatta och rösta på det bidraget om jag visste att det kom från en som inte är lika "skilled" men som jag förstår har arbetat som bara den, med att lyckas så pass bra...
« Senast ändrad: 09.12.2011, 11:20:09 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lite drygt 2 dagar kvar att rösta!
Var med och avgör den spännande slutstriden!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
så kommer mina röster, kul med så många och bra bidrag!

1 Kärlek till den absoluta nollpukten
riktigt bra, kul med svensk version, tänkte lite på mörbyligan vid första lyssningen men sen tyckte jag inte det vid senare lyssningar.

2 Just Like A Woman
lite tråkig version

3 Blowing in the wind
Bra och originellt av uttjatad låt, Johnny cash på sång så hade det varit perfekt,

4 I Want You
så där, ger mig inget.

5 Dont think twice
skön och lugn version, hade själv tänkt köra denna fast mer åt Dolls hållet.

6 Just like a woman
gillar inte riktigt denna.

7 Knockin on heavens door
Skitbra, tänkte på Alphaville, bra originell version.

8 Positively 4th street
Bra sång, bra version, en sångare jag skulle vilja låna till nån låt!

9 Tomorrow is a long time
ok, men jag gillar nationalteaterns version bättre.

10 Chimes of freedom
inte riktigt min grej.

11 Odds and Ends
skönt Beatles gung , bra låt jag inte hört förut.

12 Blowing in the wind
humor? inte min tyvärr.

13 I shall be released
tråkig

14 Masters of war
Dylan möter Deep Purple, Bra!

poängen:
10 p - bidrag nr 8
7 p - bidrag nr 11
5 p - bidrag nr 7
3 p - bidrag nr 1
2 p - bidrag nr 14
1 p - bidrag nr 5



Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Nja, avsikten med anonymitet var ju inte att försöka låta anonym. Lite av fascinationen är ju att gissa vem som gjort vad, men den fascinationen försvinner ju i och med att den med större koll "avslöjar". 

Ja precis, det är ju alla gånger klart mer spännande att försöka gissa eller helt enkelt bara rösta på det man tycker är bäst osv utan pre-bias, se inlägg härnedan:

Jag ser inte finessen med anonyma bidrag.
Röstar som jag vill oavsett om jag ser vem som gjort det eller ej. Tycker personligen det kan vara bättre att veta vem som lämnat ett bidrag.

Som exempel skulle jag nog inte rösta på ett charmigt men otajt bidrag från en som jag vet kan mycket mer men jag skulle kunna uppskatta och rösta på det bidraget om jag visste att det kom från en som inte är lika "skilled" men som jag förstår har arbetat som bara den, med att lyckas så pass bra...

...så man skall alltså rösta demokratisk typ med handikapp eller i bakvänd jumboprisordning???  :wacko:

Man röstar väl för att man gillar materialet men i ditt fall är det ju solklart att personkännedomen kommer i 1:a hand...


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Det er morsomt å få testet om man kan kjenne igjen bidragene.
Det er også veldig fristende å poste at man kjenner igjen noen, men da er det om å gjøre å holde seg hard. (Sa brura)

-Robert


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Finns väl ingen finess med icke anonyma bidrag heller. Varför dra på så stora växlar hela tiden. Det är en av orsakerna att jag inte är med  i dessa sammanhang längre. Det evinnerliga tjatet, gnället och vridandet på saker till förbannelse. Så jäkla tråkigt och glädjedödande. Spela, lyssna, rösta och ha kul, e de så svårt?  Anonymt eller inte....who the cares anyway.
« Senast ändrad: 09.12.2011, 13:42:26 by jonnerstone »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, de som varit med här ett tag känner ju igen varandra. Förhindra det den som kan!  :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu behöver ni inte blunda för mitt inlägg längre, men väl några andra.  ;)

Trevlig helg på er alla glada. Och alla andra också.

 :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Som exempel skulle jag nog inte rösta på ett charmigt men otajt bidrag från en som jag vet kan mycket mer men jag skulle kunna uppskatta och rösta på det bidraget om jag visste att det kom från en som inte är lika "skilled" men som jag förstår har arbetat som bara den, med att lyckas så pass bra...
...så man skall alltså rösta demokratisk typ med handikapp eller i bakvänd jumboprisordning???  :wacko:
Man röstar väl för att man gillar materialet men i ditt fall är det ju solklart att personkännedomen kommer i 1:a hand...

Du röstar som du vill och jag förklarar hur jag tänker.
Vill du misstolka - välj nån som uppskattar det!
Tror inte du hittar nån på kontrollrummet!
« Senast ändrad: 09.12.2011, 15:10:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Trevlig helg alla glada, även du bittre MaxB  :D tagga ner lite nu va, jag tolkade din text fel enl. dig även om den säger vad den säger liksom...

I alla fall kul med så stor uppslutning i antalet röstande, lite kul att läsa ditt Eddi's inlägg igårkväll om detta, lite som att folk återvänder till den lilla byn efter år av utvandring & decentralisering etc, tolka det nu rätt folks, det är så charrmigt på nåt vis!!!

Må bäste man vinna***

 :)
« Senast ändrad: 09.12.2011, 15:38:00 by Mr Artrock »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Finns väl ingen finess med icke anonyma bidrag heller. Varför dra på så stora växlar hela tiden. Det är en av orsakerna att jag inte är med  i dessa sammanhang längre. Det evinnerliga tjatet, gnället och vridandet på saker till förbannelse. Så jäkla tråkigt och glädjedödande. Spela, lyssna, rösta och ha kul, e de så svårt?  Anonymt eller inte....who the cares anyway.

Ja, håller med. Folk gnäller och gnäller, och finns det inget att gnälla på, så gnäller man på gnällandet. Lite vid sidan av sådär.. :D

Kom igen, det är ju delvis det som är kul! Ännu roligare är ju att jag inte fått nån vettig förklaring på fördelar/nackdelar med anonym eller icke-anonym tävling. Spelar det nån roll för en psykisk frisk person som INTE råkar hata HM eller Wernborg eller nån annan i starfältet? :D

Alltså, va? Jag fattar inte :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kul att man är "känd" eller "ökänd" hos någon i alla fall!  :D

Ska man lämna in bidrag och förbli anonym, får man ge alla låtar också i demorummet och färdig rummet anonymt. Men då kan hända att DET inte får avsedd effekt.

Wernborg eller någon annan ska inte lastas för sitt görande, tyckande eller låtande. Vi lever, gud ske lov, i ett fritt land. Här låter vi musiken tala!

Mitt bidrag är kanske inte lika anonymt längre?  :unsure: Men hur länge var det, det?  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevlig helg alla glada, även du bittre MaxB tagga ner lite nu va, jag tolkade din text fel enl. dig även om den säger vad den säger liksom...

Nån har problem med attityden, ska ha sista ordet, försöka sticka med en pinne i sidan.
Nyss var det Gurano som inte uppskattade denna retorik, nu är det jag.
Kanske fungerar den bland retorikerns vänner. Här uppskattas den inte.
« Senast ändrad: 09.12.2011, 18:14:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Ok, nå trenger vi en "gnälltråd" i tillegg til "rygg duncan tråden"  :)
Aaadmiiiiin!

-R


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jajemen :D Och klockan är bara 5 och fredag och allt! Efter 8 röjer det nog ordentligt här ikväll :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Baren öppnade kl 17:00 här hemma! Det gör den varje fredag! :P

Jag har Happy Hour mellan kl 17 och 18! Ett välkommet avbrott i all ångest och vemod!  :)
Handlade med mig ett gladpack på vägen hem.
/Asti t.f. lustigkurre
« Senast ändrad: 09.12.2011, 18:43:57 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Här kommer det lite poäng i den här tråden också. Jag hoppas att det fortfarande är tillåtet ;)
Det var tajt som en ålröv om vilka som skulle få de högsta poängen.


8 Positively 4th street 10poäng
Gillar stämningen. Gyllene tider gör Dylan.

7 Knockin on heavens door 7 poäng
Skön kontrast i gitarrträsket. Kunde varit mer varierad men man kan ju skylla på den tjatiga kompositionen ;)

1 Kärlek till den absoluta nollpukten 5 poäng
Behaglig att lyssna på med bra svensk text. Hade varit bättre utan munspel.

14 Masters of war 3 poäng
Lite Pink Floyd, lite John Lord-orgel. Hade hoppats på ett klimax lite längre in i låten.

6 Just like a woman 2 poäng
Smakfullt gjort. Högre placering om rösten hade varit lika bra som resten.

9 Tomorrow is a long time 1 poäng
Gillade stämningen i början men sen hann jag tröttna.

/martinm
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu är det OLIIIIIIDLIIIIIGT spännande

21 har röstat

Man kan säga att 4 låtar har dragit iväg från det övriga fältet.

1 av de 4 har fått poäng från 19 röstande!

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........


Jasså.. åssen vet du hvem som er med da? Det er vel anonymt eller?

-Robert


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........
Jasså.. åssen vet du hvem som er med da? Det er vel anonymt eller?
-Robert

Det är nog försent att taktik-rösta?   :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........


Jasså.. åssen vet du hvem som er med da? Det er vel anonymt eller?

-Robert
Jo men jag menar två anonyma B)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se