Forum > Demolåtar

Fly away (pudelrock)

(1/3) > >>

Wernborg:
Hallojs.

Spelade keyboard i ett band som hette Nova Scotia mellan 1987-1988. Jag har inte skrivit låten, men blev väldigt sugen på att göra en egen version av den. Min version är ganska trogen origialarret men jag har hottat upp trummorna lite med dubbeltramp.

Tar tacksamt mot tips på det mesta.  :)

Eddi:
Pudelrock :lol: Vad är det som avgör det? Jag tycker det låter jäkligt bra förstår att du hottat upp den ordentligt med dubbelkaggar och suveränt gittarspel.
Sökte efter Nova Scotia på tuben men det gav bara en massa utländska grejer.

Wernborg:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.12.2011, 01:21:41 ---Pudelrock :lol: Vad är det som avgör det? Jag tycker det låter jäkligt bra förstår att du hottat upp den ordentligt med dubbelkaggar och suveränt gittarspel.

--- Slut citat ---
Tnx.

Finns nog bara ett enda klipp med en Nova Scotialåt och det är alldeles nytt. Tre av killarna i bandet träffades nyligen för ett jam och jag skulle varit med men fick förhinder, så jag blev inspirerad att göra denna inspelning istället. Är inte helt säker på att de andra är jättestolta över videon då osannolika mängder alkohol intagits vilket framgår med oönskad tydlighet.  :D

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.12.2011, 01:38:22 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 04.12.2011, 01:21:41 ---Pudelrock :lol: Vad är det som avgör det? Jag tycker det låter jäkligt bra förstår att du hottat upp den ordentligt med dubbelkaggar och suveränt gittarspel.

--- Slut citat ---
Tnx.

Finns nog bara ett enda klipp med en Nova Scotialåt och det är alldeles nytt. Tre av killarna i bandet träffades nyligen för ett jam och jag skulle varit med men fick förhinder, så jag blev inspirerad att göra denna inspelning istället. Är inte helt säker på att de andra är jättestolta över videon då osannolika mängder alkohol intagits vilket framgår med oönskad tydlighet.  :D

--- Slut citat ---
:lol:

spacetrucker:
Pudelrock :lol:
Jag hade en gång en pudel... eller rättare sagt 4 pudlar (när det var som värst)... ojoj
Nämen, jag gillar detta, framförallt trummorna. Dummeltrampet är läckert :D

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion