Forum > Demolåtar

Eddi - Moments utkast

<< < (6/7) > >>

Bribedant:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.12.2011, 04:47:03 ---
Alla tips är bra eller dåliga :D

--- Slut citat ---

ahaha den ska jag lägga till min lingvistika repertoar.
Så den här föll tillslut på plussidan vilket förvånar mig. Din grejer växer alltid på mig när jag  lyssnar igen. Det är nåt med groovet liksom fast det är Toontrak som håller rytmen. Har skitsvårt för deras trummor men det är mitt problem, inte låtens. Elacke Peavay, sitter helt rätt. Checkar igen när det finns sång.

Jay Thomas:
Av någon anledning för låten mig att tänka på Marc Bolan och musik från början av 70-talet. Ingen aning om varför, möjligen den kompakta väggen av ljud som låter.

En sång av "rätt" karaktär på detta och du har en nostalgitripp sin heter duga! :)

Harmonica mike:
Lyssnade på den här för några dagar sedan och drog ned den.Gillade det jag hörde och läste om de olika sångmelodiförslagen..så jag gjorde ett jag också.
Min pipa är inte riktigt hundra än efter en långvarig infektion,men åt det här hållet tänkte jag mig det hela besserwisser som man är  :D
Kort som tusan - mera en tanke vart man kan dra det..Jag får Foreigner vibbar eller nåt åt det hållet av ackordsvalen.

Säg till när du har lyssnat så tar jag bort det Eddi.Du kan ju dra ett pm om du har nåt att tillägga eller så.

Mike

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2011, 14:59:32 ---Lyssnade på den här för några dagar sedan och drog ned den.Gillade det jag hörde och läste om de olika sångmelodiförslagen..så jag gjorde ett jag också.
Min pipa är inte riktigt hundra än efter en långvarig infektion,men åt det här hållet tänkte jag mig det hela besserwisser som man är  :D
Kort som tusan - mera en tanke vart man kan dra det..Jag får Foreigner vibbar eller nåt åt det hållet av ackordsvalen.

Säg till när du har lyssnat så tar jag bort det Eddi.Du kan ju dra ett pm om du har nåt att tillägga eller så.

Mike

--- Slut citat ---
Wow - helt perfekt - försökte själv med mörk röst i går och det lät ungefär 10% så bra. Den här vill jag gärna att du förgyller. Jag har kortat den lite på vissa ställen och har en hoper textförslag som jag kommer att PM:a dig - men jag gillade ordvalen i det du sjöng också Mike är dom lediga?

Harmonica mike:

--- Citat från: Eddi skrivet 12.12.2011, 15:12:26 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2011, 14:59:32 ---Lyssnade på den här för några dagar sedan och drog ned den.Gillade det jag hörde och läste om de olika sångmelodiförslagen..så jag gjorde ett jag också.

Mike

--- Slut citat ---
Wow - helt perfekt - försökte själv med mörk röst i går och det lät ungefär 10% så bra. Den här vill jag gärna att du förgyller. Jag har kortat den lite på vissa ställen och har en hoper textförslag som jag kommer att PM:a dig - men jag gillade ordvalen i det du sjöng också Mike är dom lediga?

--- Slut citat ---

Oki..

Ja texten är bara att utveckla.Mest blarr från min sida.Kul att min ide´gick hem och jag sjunger gärna under förutsättning att jag klarar upp det...Lite risig hals som sagt och det högre registret är lite marigt än,men det låga - hyfsat.Vi får spåna ihop texten då..sjung in det du har och hur du har tänkt melodi/fraseringar så får jag nåt att gå på.
En "färdig/näst intill" verre utan sång behöver jag också..Bra om den inte är så tufft mastrad = högt utljud.Lättare för mig att sjunga in dynamiken då,sen får du trycka på hur mycket du vill :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion