Forum > Färdiga produktioner

MaxB and Matteman - Samarbete över gränser

<< < (5/12) > >>

PEROWITCH:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.12.2011, 22:10:01 ---Nu har jag spelat trummor och flyttat runt elpianot och orgeln en del och lagt lite kör.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_and_Matteman_WhatHappensHappens_ver3.mp3[/mp3] Bra för inte vara trummis men du max skulle nog ta upp tempot i låten så man inte somnar  men du kanske  har tänkt dej detta tempo tror det skulle svänga lite mer då, Men då får du träna på paradiddlarna Nu skall jag ge katten  mat  bra jobbat annars

--- Slut citat ---

MaxB:
Ikväll har Matteman hälsat på igen, hemma i min lilla stuga. Och nu har det blivit en helt ny inspelning - i snabbare tempo - för att Perowitch inte ska somna. Och har jag övat så mycket på trummor att de låter bättre? Allra bäst skulle trummorna bli om herr Perowitch har tid att ersätta looparna som ligger här nu. Än är det inte färdiglekt....

- Version 6: Ökat tempot så mycket att det är en annan låt? Text finns inte ännu men melodin skulle kunna vara densamma som tidigare. Ska man ha ett mer traditionellt slut kanske?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_and_Matteman_WhatHappensHappens_ver6.mp3[/mp3]

Scar Fraction Studio:
Riktigt bra det här :D gillar det verkligen  :D

Skönt lir och bra sång. Diggar även orgel ljuden ni har.
Riktigt bra text..

God Jul mvh Emil/Scar Fraction Studio

Eddi:
Allt är bättre i senaste och inte bara att den går snabbare nu börjar trummorna låta riktigt bra också. Kul
Märkligt slutackord liknar ju ingenting jag hört tidigar :D

MaxB:

--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 18.12.2011, 23:49:16 ---Riktigt bra det här :D gillar det verkligen  :D Skönt lir och bra sång. Diggar även orgel ljuden ni har.
Riktigt bra text..
God Jul mvh Emil/Scar Fraction Studio

--- Slut citat ---

Den gamla texten är ratad i nya versionen. Om den skulle användas måste man förnya många av delarna så att det blir bättre rytmik i texten (helst mindre trams också  ;))

Den snabbare versionen, skapad efter och inspirerad av Perowitch kommentar ovanför, är roligare att spela och här hade vi igår under jammet funderat på om det inte skulle vara en helt annan engelsk text. Mycket lättare att "mörka" brister i text, om man sjunger på engelska.

--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2011, 23:55:06 ---Allt är bättre i senaste och inte bara att den går snabbare nu börjar trummorna låta riktigt bra också. Kul Märkligt slutackord liknar ju ingenting jag hört tidigar :D

--- Slut citat ---

Trummorna är loopar via Drumcore.  B) Jag visade Matteman vad jag brukade använda tidigare... Visst låter trummorna bättre! Slutackordet ja, jag frågade Matteman om han hade nån idé gällande slutet och det här kom. Men då vi var klara för kvällen undrade han om det skulle ändras... Jag tror det ska komma ett vanligt C istället för C# och att det ska komma lite innan nuvarande slut.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion