Forum > Färdiga produktioner

Brave Dialogue - Hard as Nails

<< < (5/5)

Elof:

--- Citat från: Arete skrivet 18.06.2007, 02:46:44 ---Ohhhh... hajade till när jag såg "Brave Dialogue", har några mp3or i min samling som jag absolut inte har nån aning om var jag fått dom från som är riktigt goa :-)

Och det här var riktigt jävla bra det också, intressant fast det är traditionell sättning (jag är rätt trött på gitarr/bas/trummor egentligen). Jäkligt skön känsla i låten helt enkelt. Påminner mig mest om Keane när de var/är som bäst, fast bra mycket mer intressant.. Är det inte dags för dig att totaläga popscenen? Det här är ju allvarligt talat som gjort för att skapa en ny popvåg. Lär ju gå hem som fan i USA.

Finns det någon fullängdare att få tag på nånstans? Eller bara ett helt gäng låtar samlade?

--- Slut citat ---

Vad kul att du har andra låtar och dessutom diggar den nya. Jag släppte en demo 2003 eller 2004 (minnet?) med 5 låtar, det måste väl vara någon av dem... Ja tack! Jag äger gärna popscenen, om jag hade ett band, det har jag inte just nu, nån som vill spela? hehe.
Kom just in från studion där jag skrivit mer material, så det kommer en skiva. När och hur vet jag inte, men om inte någon vill släppa det så lägger jag ner :)

Harmonica mike:
Tjena.
Mera ovationer,det låter svinbra detta! Ge inte upp även om du inte får ut dina låtar nu,se det så här: Den dagen nån förläggare fastnar för detta och frågar:"Har du nåt mer?" Så kan du lugnt säga:"Jo jag har väl en 50 låtar till..."

Hang in there mate,and write more songs..

Mvh
Harmonica mike

Dividend:
så här skall pop låta :) Nothing more to say...

Elof:
Tack för alla svar!
Och nu har jag fått veta att jag spelar pop också ;)

joachime:
Skön låt och du sjunger väldigt bra här!
Körerna är perfetto!

Arrmässigt känns det som att gitarrerna inte riktigt ger något avstamp förrän efter 2:10. Innan dess är det flera olika gitarrer som konkurrerar lite med varandra.

Mixmässigt har du balanserat det bra. Kanske aningen tungt i botten eller är det att jag saknar ytte-pytte mellanregister kring 600-1200 Hz?  :huh:

Hoppas du inte dröjer lika länge med nästa låt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion