Forum > Färdiga produktioner
Brave Dialogue - Hard as Nails
Elof:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 14.06.2007, 17:42:56 ---Tror jag skulle föredra lite mera overhead i det hela. Annars är det ju i det närmaste perfekt.
2:10 attackerar lite aggressivt, förrän kompressorerena reagerar.
--- Slut citat ---
2:10 är en smäll på käften, bra att du kände den :)
(inget personligt alltså, den går ut till alla)
henrikland:
Hörde inte den första versionen (som tur är?) men det här var helt fantastiskt. Låten är som sagt inte lika hittig som Bad Habits var men jävligt mycket bättre. Därmed inte sagt att Bad Habits var dålig, långt ifrån, men den här känns mycket mer egen.
Produktionen har jag absolut inget att säga om, den låter helt perfekt i mina öron. Tycker bara att leadgitarren låter en aning för svag i första versen och hade gärna hört mer av chakachakagitarren i bryggan/sticket (det efter första versen :) ) men det är en smaksak!
Fem tummar upp!
Edit: Lyssna inte överdrivet mycket på mig, jag lyssnar i Macbookens inbyggda högtalare.
Elof:
--- Citat från: henrikland skrivet 15.06.2007, 01:16:21 ---Hörde inte den första versionen (som tur är?) men det här var helt fantastiskt. Låten är som sagt inte lika hittig som Bad Habits var men jävligt mycket bättre. Därmed inte sagt att Bad Habits var dålig, långt ifrån, men den här känns mycket mer egen.
Produktionen har jag absolut inget att säga om, den låter helt perfekt i mina öron. Tycker bara att leadgitarren låter en aning för svag i första versen och hade gärna hört mer av chakachakagitarren i bryggan/sticket (det efter första versen :) ) men det är en smaksak!
Fem tummar upp!
Edit: Lyssna inte överdrivet mycket på mig, jag lyssnar i Macbookens inbyggda högtalare.
--- Slut citat ---
Hej, fräscht omdöme! Finns det en leadgitarr i första versen? Det är väl antagligen därför du vill ha det starkare, för att du vill att den ska vara lead :) Tack för allt, lyssna gärna mer!
henrikland:
--- Citat från: Elof skrivet 17.06.2007, 14:19:43 ---
--- Citat från: henrikland skrivet 15.06.2007, 01:16:21 ---Hörde inte den första versionen (som tur är?) men det här var helt fantastiskt. Låten är som sagt inte lika hittig som Bad Habits var men jävligt mycket bättre. Därmed inte sagt att Bad Habits var dålig, långt ifrån, men den här känns mycket mer egen.
Fem tummar upp!
--- Slut citat ---
Hej, fräscht omdöme! Finns det en leadgitarr i första versen? Det är väl antagligen därför du vill ha det starkare, för att du vill att den ska vara lead :) Tack för allt, lyssna gärna mer!
--- Slut citat ---
Lead schmlead, jag vill höra den bättre. :)
Arete:
Ohhhh... hajade till när jag såg "Brave Dialogue", har några mp3or i min samling som jag absolut inte har nån aning om var jag fått dom från som är riktigt goa :-)
Och det här var riktigt jävla bra det också, intressant fast det är traditionell sättning (jag är rätt trött på gitarr/bas/trummor egentligen). Jäkligt skön känsla i låten helt enkelt. Påminner mig mest om Keane när de var/är som bäst, fast bra mycket mer intressant.. Är det inte dags för dig att totaläga popscenen? Det här är ju allvarligt talat som gjort för att skapa en ny popvåg. Lär ju gå hem som fan i USA.
Finns det någon fullängdare att få tag på nånstans? Eller bara ett helt gäng låtar samlade?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida