Forum > Demolåtar

Asti & Eddi - Som om vi inte fanns (samma version)

<< < (5/7) > >>

Ola:
nej jag försöker att skära ner lite, man får inte överdosera
men man vet aldrig   :D tror inte den här låten skulle bli country utan mer death metal blues ;)

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.12.2011, 23:41:15 ---Helt rätt sjutton vad snyggt du har gjort det bara man trycker på rätt knappar. För min del så gillar jag ditt alterego allra bäst The Sixties fasen vilka låtar alltså mumma mumma mumma ok jag ska sluta ett till mumma!

--- Slut citat ---
Det är min yngsta son som gjort hemsidan, han som satte ihop "1951".
Jag tycker förstasidan är lite rörig i nuläget - ska prata med honom i jul om det när jag träffar honom!
Roligt att du gillar Sixties! Det fanns någon form av uppdämt behov att göra den.
Tycker själv bäst om Dead old tree och En indian i Småland tror jag....
/Asti

Asti:

--- Citat från: Ola skrivet 03.12.2011, 00:16:42 ---nej jag försöker att skära ner lite, man får inte överdosera
men man vet aldrig   :D tror inte den här låten skulle bli country utan mer death metal blues ;)

--- Slut citat ---

:D

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.11.2011, 23:15:22 ---... jag är inte fan av gitarrplocket

Bra stämning - du fångar känslan bra.

--- Slut citat ---

Men, du är ju fan gitarrplocket - personifierad!  ;)

Idén med stråkar som alternativ, i samband med gitarrplocket, får jag också. Föreställer mig att riktiga "prod-proffs" skulle kunna välja att komplettera gitarrplocket med staccato-stråkar eller såna där stråkar där stråken upprepande dras en centimeter fram och tillbaka över strängen, med snabba tag (det finns väl ett ord eller uttryck för vad jag menar?).

Gillar, men inte så mycket mer. Är själv inne i den egna nya idén, tillsammans med Matteman.

Marruschkka:
Härligt att få vältra sej i din ångestlåt, jag mår inte precis dåligt av det ^_^

Superb, gillar speciellt cellon och den lilla fagotten i denna, skulle ju vara snyggt med lite ljust stråk därtill :)

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion