Forum > Demolåtar
Asti & Eddi - Som om vi inte fanns (samma version)
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 02.12.2011, 15:19:00 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 01.12.2011, 21:47:04 ---Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.
Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.
Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.
--- Slut citat ---
Jag var först inne på piano, men insåg att jag inte kunde få till det själv på ett bra sätt,
så det fick bli "elplockguror" i stället, vilket jag inte tycker blev speciellt lyckat!
Har också funderat på nylongitarr med liknande plock, men det känns lite för traditionellt och tråkigt....
Hade också en tanke på stråkar, men kom inte på någon bra idé hur det skulle spelas....men det kanske du kan tipsa om? :rolleyes:
Roligt att du tycker låten som sådan är bra! Kommer faktiskt inte ihåg vilken "zigenar"-låt du menar... :o
Tack för åhörande och funderingar!
/Asti
--- Slut citat ---
Låten jag tänker på börjar med de ödesmättade orden "Jag känner att nåt kommer hända.." :D Tror den hette "I en framtid"? "Zigenar"-musik vet jag inte var jag fick ifrån..
Gör gärna ett försök att lägga midi-stråk om ett par dagar/nästa vecka. :) Kan bli hur bra som helst, eller rakt åt skogen :D
Ola:
Tänkte först metallica Nothing Else Matters
men det försvann
har inte så mycket att säga.
Det låter bra
bra jobbat Asti .
blir nästa låt en lite gladare ?
mvh Ola
Eddi:
Fasen Peter med ditt ut- och ingående så har ju en låtskatt förrövats oss :angry:
Har du någon hemsida någonstans med alla gamla fina låtar?
Edit: Nu har jag hittat 1951 på Sspotify i alla fall
Edit2: Nu har jag fått min Asti-dos för ikväll - det var ju många låtar jag inte hade hört? Hur kom de förbi KR eller var det innan min tid?
Asti:
MacTS - Kul att du gillar låten och att det funkar med känslan!
Dividend - Jaha, du menar den som först var instrumental och hette "Vals till vemodet"
och senare "I en framtid" när jag lagt på sång.
Vore toppen om du ville hjälpa mig med stråkar! :)
Ola - Du känner inte för att arra om den? :rolleyes:
Jag har alltid förhoppningen att nästa låt blir gladare! :)
Eddi - Jag har i stort sett alla mina låtar upplagda på www.peterestberg.com
Den du hittade på Spotify, "1951", är en samlingsplatta som min yngste son satt ihop
av låtar från både före och under min KR-tid. Det är inte så många av dom som tillhör
de jag själv tycker jag lyckats bäst med, men det var spännande att se vad som han
och kanske andra yngre fastnar för.
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti
Eddi:
Helt rätt sjutton vad snyggt du har gjort det bara man trycker på rätt knappar. För min del så gillar jag ditt alterego allra bäst The Sixties fasen vilka låtar alltså mumma mumma mumma ok jag ska sluta ett till mumma!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida