Forum > Demolåtar
Asti & Eddi - Som om vi inte fanns (samma version)
Jocke:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.12.2011, 21:47:04 ---Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.
Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.
Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.
--- Slut citat ---
Tänkte också på piano men blev så deppig att jag inte tordes skriva det...^^
Asti:
--- Citat från: hogge skrivet 01.12.2011, 18:49:17 ---Oj oj... Jag som precis kommit ur min depression.. :P
Låten är i mörkaste laget för min smak, och inte blir det bättre av att det är (amatöranalys här..) en låt som låter som lika gärna skulle kunna ligga på en av Mikael Wiehes plattor.. Det där melankoliska avses!!
Hur som helst. Som vanligt är Din röst mycket njutbar. Dock tycker jag mig höra att det svajar en aning på ett par ställen.. Men det kan bero på att Du inte sjungit låten/texten tillräckligt, för Du har ju en klockren ton i övrigt..
Stay Heavy Metal, man!!! :lol:
--- Slut citat ---
Det var ju inte precis meningen att framkalla en ny depression! :o
Är mycket smickrad av att du tycker den kunde legat på en Wiehe-platta! :)
Du har helt rätt i att det är en "tidig" sång-version. Ska göra en ny sång-tagning.
Heavy Mental menar du? :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 01.12.2011, 20:04:18 ---Såå vemodigt! :blink: :wacko: Starkt att förmedla så mycket känsla! :)
--- Slut citat ---
Förmedlar låten mycket känsla är jag nöjd! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.12.2011, 21:47:04 ---Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.
Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.
Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.
--- Slut citat ---
Jag var först inne på piano, men insåg att jag inte kunde få till det själv på ett bra sätt,
så det fick bli "elplockguror" i stället, vilket jag inte tycker blev speciellt lyckat!
Har också funderat på nylongitarr med liknande plock, men det känns lite för traditionellt och tråkigt....
Hade också en tanke på stråkar, men kom inte på någon bra idé hur det skulle spelas....men det kanske du kan tipsa om? :rolleyes:
Roligt att du tycker låten som sådan är bra! Kommer faktiskt inte ihåg vilken "zigenar"-låt du menar... :o
Tack för åhörande och funderingar!
/Asti
MacTS:
Ja här var det dramatiskt värre:-)
Jättebra låt och jag tycker verkligen att du lyckas förmedla den melankoliska känslan perfekt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida