Forum > Färdiga produktioner

Nille - Walkin'

<< < (4/5) > >>

Jocke:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.11.2011, 23:38:36 ---I med en extra fjäder och skruva i skruvarna några varv till så funkar det på strat också. :)

--- Slut citat ---

Vanans makt ...^^ Har haft den där strattan i snart 30 år och aldrig blivit bekväm med den...  :unsure:

Nille:
satt och lekte lite med waves plugg kramer mpx mastering tape och decapitator för att få lite vintage sound på kalaset.

Jocke:
Låten växer nu när jag lyssnat ett par gånger! :) Det här låter lite mer avslappnat - fick en lite ansträngd känsla vid första lyssningen och den finns inte kvar!

equality:
Lite Marvin Gaye-feeling över denna, och han var ju sexig. Daniel Lemma kör väl åt det här hållet också. Jättebra sång och gura på denna. Snygga harmisar och melodi, gäller även sticket. Bra uttoning, låter tidstypiskt. Min enda tveksamhet är mollet på subdominanten men det är den enda. Bra jobbat!

MaxB:
Kolla upp orgelns höga toner efter 81 sek på högersidan. En av dess toner är inte skön att lyssna på. Kanske kan trycka in nått "skjutreglage till höger på Hammondorgeln".

Jag gillar verkligen att du gör det du gör, så här bra! 
Sången är fin gunget mellan instrumenten är fin och ljudet sitter bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion