Forum > Färdiga produktioner
Nille - Walkin'
Jocke:
Tycker en Tele kan få ett intressant sound med båda mickarna inkopplade samtidigt. Det finns tele-konfig med 4 och 5 lägesomkopplare som ger fler möjligheter... Tar nästan aldrig fram min otäcka Stratta...^^
Wernborg:
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2011, 23:00:49 ---Tycker en Tele kan få ett intressant sound med båda mickarna inkopplade samtidigt. Det finns tele-konfig med 4 och 5 lägesomkopplare som ger fler möjligheter... Tar nästan aldrig fram min otäcka Stratta...^^
--- Slut citat ---
Å jag sålde min gamla Tele för att jag tyckte den var så trist. :D
Blir det åt ägglägehållet på Telens lägen med två mikar också?
Nille:
Ja då har jag lärt mig nått nytt idag=)
Jocke:
--- Citat från: Wernborg skrivet 29.11.2011, 23:06:55 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2011, 23:00:49 ---Tycker en Tele kan få ett intressant sound med båda mickarna inkopplade samtidigt. Det finns tele-konfig med 4 och 5 lägesomkopplare som ger fler möjligheter... Tar nästan aldrig fram min otäcka Stratta...^^
--- Slut citat ---
Å jag sålde min gamla Tele för att jag tyckte den var så trist. :D
Blir det åt ägglägehållet på Telens lägen med två mikar också?
--- Slut citat ---
Strattan har naturligtvis fler möjligheter. Det du skriver om fasvändning av en av mickarna stämmer. Har en fasomkopplare på mittmicken på min stratta för att kunna välja i eller ur fas. Man kommer att få addering resp subtraktion vid olika toner ändå - mickarna sitter ju på olika platser längs strängen. Läste någon artikel för en evighet sedan som beskrev precis vad som hände - minns inte så mycket. Anledningen att jag har lite svårt för strattan är att jag en gång lärde mig lira på en LP - man kan vila handen på stallet - det går inte på strattan men på tele funkar det! :)
Wernborg:
I med en extra fjäder och skruva i skruvarna några varv till så funkar det på strat också. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida