Forum > Färdiga produktioner

Rosqvist & Shariati - Execution

<< < (3/9) > >>

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 15.06.2007, 22:31:26 ---ja, ut med gitarren åt sidorna och höj solot. Skulle gärna se lite vildare gitarrspel, i övrigt tycker jag det är skitbra!

Visst....detta är som bröderna lejonhjärta eller Ronja, som lighhead påpekar.

På slutet där, med de lite utbrytande harmonierna trivs jag verkligen :)

--- Slut citat ---

Så ja, nu är den något förlängd. Möjligtvis skall jag ha lite kontrabas också, innan det hela är färdigt men nu låter solot bättre hoppas ajg? (bump)

tsmalmbe:
Ja det låter bättre. Gitarrerna är lite vassa och skräninga - råa på sitt sätt - men det kan vara helt bra också. Lite karaktär.

funky monk:
Hej
kan du inte testa att förlänga melodisekvensken under första solot med 4 takter (ca 9 sekunder) innan det tysta partiet börjar. Alltså att stycket mellan 3:41 och ca 4:15 blir 4 takter längre. Som det är nu så hänger git 3 i luften utan stöd i 4 takter. Gitarr 2 kan nog sänkas lite i volym i förhållande till de andra.

Just nu är den sista biten av del 1 och hela del 2 av git solot i osync med bakgrunden, och det bidrar förmodligen till lite av vad DåligtGehör beskriver nedan.

Annars skit snyggt
mvh

DåligtGehör:
Märkligt, obalanserat och okänsligt slagverk tar bort det mesta av det goda. Problematisk stökig ljudbild när mycket är på. Svårt att urskilja saker. För många gitarrer som gör för lite absolut värdefullt. Det skulle kunna vara kraft och stolthet men resultatet hitills är mest en känsla av stök och att inga saker lämnade något större avtryck. Blir mest störd av obalanser och oväsentligheter.

Slagverk: Under de första 40 sekundera så är det en himla massa chrashcymbal plus annan cymbal. Jag känner inget vettigt sammanhang med det övriga. Det låter bara fel och okänsligt för mig. En del av de övriga slagverket - bjällror? m.m. - har några ljusa ögonblick men det blir för mycket - särskilt i kombinatione med cymbalerna.
    Pukorna kommer in och ligger högt och okänsligt. Inte förren de övriga mer krämar på funkar de någotsånär i ljudbilden. Tycker inte rytmmönstret höjer passagen.

De första 2:40 hade jag mycket hellre hört utan eller med reducerat slagverk. Tycker mig höra mycket mer känsla och goda idéer i det som händer under allt slagverk. Men det får aldrig chansen att bli tillräckligt betydelsefullt pga av ett i mitt tycke svagt (men högt spelat) slagverk.

2:40-2:59 en helt ok passage som man hoppas skall utveckla sig alternativt leda in i något. Men istället för någon vettig ide så kommer 2:59-3:05 en samling onödiga cymbalslag. Det binder inte samman på ett snyggt sätt.

Därefter börjar stycket rocka loss. Men blir också mer och mer stökigt. Rumphugget och osammanhängande. Saknar starka bärande idéer som får lov att utvecklas. För korta sekvenser och för mycket samtidigt. Känns som ett jam där man inte hittar varken idéer eller varann i tillräcklig grad.

Usch ja, usch ja. Jag bara gnäller  :ph34r:

Dividend:

--- Citat från: funky monk skrivet 18.06.2007, 18:54:43 ---Hej
kan du inte testa att förlänga melodisekvensken under första solot med 4 takter (ca 9 sekunder) innan det tysta partiet börjar. Alltså att stycket mellan 3:41 och ca 4:15 blir 4 takter längre. Som det är nu så hänger git 3 i luften utan stöd i 4 takter..

Annars skit snyggt
mvh

--- Slut citat ---

Det har du rätt i, skall fixas...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion