Kontrollrummet

JT songs-that-never-will-shine

gäst · 12 · 975

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Ännu en låt helt utanför 99ans ramar men jag ger mig inte!  :D

http://soundcloud.com/busstop18/songs-that-never-will-shine


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Klangerna i början stryker an en sträng i mig.

Synthar och nåt knäppinstrument (?). Gillar verkligen känslan. Man skulle kunna lägga en melodi ovan atmosfären, men jag tror det skulle sänka det något faktiskt.

Det är riktigt sköna harmer. Det enda vore nåt som bröt av efter en stund, nåt slamriga, även om det inte behövs. Föreställer mig nåt i din "punk"-genre som du gjorde för länge sen.

Inte så konstruktivt, men det är tummen upp härifrån! Underbar ljudbild.
https://soundcloud.com/user7789882


Jay Thomas

  • Gäst
Klangerna i början stryker an en sträng i mig.

Synthar och nåt knäppinstrument (?). Gillar verkligen känslan. Man skulle kunna lägga en melodi ovan atmosfären, men jag tror det skulle sänka det något faktiskt.

Det är riktigt sköna harmer. Det enda vore nåt som bröt av efter en stund, nåt slamriga, även om det inte behövs. Föreställer mig nåt i din "punk"-genre som du gjorde för länge sen.

Inte så konstruktivt, men det är tummen upp härifrån! Underbar ljudbild.


Tack Dividend! :)
Härligt att du gillar! Smygande Strata via Guitar Rig 5 och 3*Omnisphere står för ljuden.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här är riktigt skönt, fan så välplacerat mestadels! Riktigt skön stämning stor del av liret!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gott sound. Synd att du släpper igenom uppenbara felspelningar bara. Finns några stycken på guran. Förstår problematiken i stilen. Man vill liksom helst göra en hel tagning för känslans skull, men det kan du fortsätta göra och bara rätta till felen. Tror du vinner på det. Häftigt med oktaveffekten på gitarren.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ojoj... verkligt skön musik... får mig av nån anledning att tänka på introt i 10CC:s låt "Art for art's sake".
Lördagens första fullpoängare för denhär :wub:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skön stämning! tänker genast på Bo Hansson.. säger som "W", synd att släppa igenom spelfel..grymt viktigt att alla toner sitter i sådana här kompositioner kan jag tycka..en ton fel så dyker det hela ner.. Stycket med glissando-körerna spelar inte i samma rum och sätter sig inte i mixen upplever jag det som. Någon timmes jobb att fixa så blir detta riktigt bra !  :)   


Jay Thomas

  • Gäst
Det här är riktigt skönt, fan så välplacerat mestadels! Riktigt skön stämning stor del av liret!

Tack MaxB! :) Övar på placering och det går väl framåt om än sakta...

Gott sound. Synd att du släpper igenom uppenbara felspelningar bara. Finns några stycken på guran. Förstår problematiken i stilen. Man vill liksom helst göra en hel tagning för känslans skull, men det kan du fortsätta göra och bara rätta till felen. Tror du vinner på det. Häftigt med oktaveffekten på gitarren.

Tack Wernborg! :) Jo som sagt, jag får ju fortfarande leta efter toner på greppbrädan men övningen har gett en viss färdighet även om jag inte är "där" än. Och visst har du rätt att den är en typ av "entagningsmusik" som gör att jag inte ville bryta. Får sätta mig med lite autotune och korrigera och ta bort det som inte "hör hemma".

Ojoj... verkligt skön musik... får mig av nån anledning att tänka på introt i 10CC:s låt "Art for art's sake".
Lördagens första fullpoängare för denhär :wub:

Space

Tack Space! :) Art for art's sake är en av alla höjdare som den gruppen gjorde. Lyssnade på dem för ett tag sedan och konstaterade att arren inte var helt okomplicerade.

Skön stämning! tänker genast på Bo Hansson.. säger som "W", synd att släppa igenom spelfel..grymt viktigt att alla toner sitter i sådana här kompositioner kan jag tycka..en ton fel så dyker det hela ner.. Stycket med glissando-körerna spelar inte i samma rum och sätter sig inte i mixen upplever jag det som. Någon timmes jobb att fixa så blir detta riktigt bra !  :)   


Tack Clemens! :) Jag vet, men ibland är en så het på gröten att dela med sig så en blir hemmadöv. ;) Som ovan skrivet, får fixa till det. Bra påpekande där om körernas rum, får även kolla på det.

Och nu till hängränneuppsättning i hällregn...  :blink:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här är riktigt skönt, fan så välplacerat mestadels! Riktigt skön stämning stor del av liret!
Tack MaxB! :) Övar på placering och det går väl framåt om än sakta...
Och nu till hängränneuppsättning i hällregn...  :blink:

Gammal dataterm   =   J I T
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skönt detta, luftigt och atmosfäriskt sound som appellerar :rolleyes:

Sitter med tända ljus och lyssnar på denna lugna musik med tjutande husknutar och strilande regn i bakgrunden, riktigt mysigt :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan