Forum > Demolåtar

Gurano - Equilibrium

<< < (2/7) > >>

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.11.2011, 03:07:52 ---Dettuffar ju på bra det här. Shysst baslir!

--- Slut citat ---
tack - jo basen sitter gott

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.11.2011, 11:28:29 ---Bra intro. Det blir nog mer driv om du behåller halvtakten i låten som i introt.
Spelar du med redigerbara effekter nu? Tycker du förbättrat soundet betydligt i alla fall. Smakfull inblandning av efterklanger i denna.
Coolt med den där ahh-grejen.

--- Slut citat ---
Tack. Ska fundera på halvtakten
Denna har 2 guror varav 1 har redigerbar effekt om man vill (men jag har inte ändrat ljudet från det jag spelade in). Det bättre ljudet beror nog bara på att jag lagt lite mer tid på mix än vad jag brukar göra. Tycker oxå att sången är häftig här.

Tack för att ni tog er tid
/G

spacetrucker:
Denhär kommer att bli fin med sång. Den är bra redan nu men lite långrandig. Sköna sound. Personligen tycker jag dock inte om virvelns sound :unsure:. Annars bra!

Space

Dividend:
Ja, sång måste på! :) Riktigt trevlig "bakgrund" som det är.

Ett förslag är att bara lägga på effekter en efter en och bara om det verkligen bidrar med  nånting. Kan lätt tillföra murrighet annars. Det här låter dock bra.

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 26.11.2011, 14:44:40 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.11.2011, 03:07:52 ---Dettuffar ju på bra det här. Shysst baslir!

--- Slut citat ---
tack - jo basen sitter gott

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.11.2011, 11:28:29 ---Bra intro. Det blir nog mer driv om du behåller halvtakten i låten som i introt.
Spelar du med redigerbara effekter nu? Tycker du förbättrat soundet betydligt i alla fall. Smakfull inblandning av efterklanger i denna.
Coolt med den där ahh-grejen.

--- Slut citat ---
Tack. Ska fundera på halvtakten
Denna har 2 guror varav 1 har redigerbar effekt om man vill (men jag har inte ändrat ljudet från det jag spelade in). Det bättre ljudet beror nog bara på att jag lagt lite mer tid på mix än vad jag brukar göra. Tycker oxå att sången är häftig här.

Tack för att ni tog er tid
/G

--- Slut citat ---
Vadå aah effekt eller sång hör ni nåt som jag inte hör?

Fuzzbub:
Schysst flyt och bra driv Göran.  Jag tycker också att det låter med "städat" än vanligt.  :)   

Jag hajade till på basgången direkt, dels för att den är svängig och bra och dels för att jag tyckte mig känna igen den lite. 
Kom på att den precis i början är lik MC Hammers monsterhit (som jag har för mig är ngn. annans iofs). "Can't Tounch This".   
Kan det stämma?!  ;)       Hur som, bra jobbat.  Ser fram emot att lyssna på senare versioner av denna!   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion