Forum > Demolåtar

JT songs-that-never-will-shine

(1/3) > >>

Jay Thomas:
Ännu en låt helt utanför 99ans ramar men jag ger mig inte!  :D

http://soundcloud.com/busstop18/songs-that-never-will-shine

Dividend:
Klangerna i början stryker an en sträng i mig.

Synthar och nåt knäppinstrument (?). Gillar verkligen känslan. Man skulle kunna lägga en melodi ovan atmosfären, men jag tror det skulle sänka det något faktiskt.

Det är riktigt sköna harmer. Det enda vore nåt som bröt av efter en stund, nåt slamriga, även om det inte behövs. Föreställer mig nåt i din "punk"-genre som du gjorde för länge sen.

Inte så konstruktivt, men det är tummen upp härifrån! Underbar ljudbild.

Jay Thomas:

--- Citat från: Dividend skrivet 25.11.2011, 21:19:30 ---Klangerna i början stryker an en sträng i mig.

Synthar och nåt knäppinstrument (?). Gillar verkligen känslan. Man skulle kunna lägga en melodi ovan atmosfären, men jag tror det skulle sänka det något faktiskt.

Det är riktigt sköna harmer. Det enda vore nåt som bröt av efter en stund, nåt slamriga, även om det inte behövs. Föreställer mig nåt i din "punk"-genre som du gjorde för länge sen.

Inte så konstruktivt, men det är tummen upp härifrån! Underbar ljudbild.

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :)
Härligt att du gillar! Smygande Strata via Guitar Rig 5 och 3*Omnisphere står för ljuden.

MaxB:
Det här är riktigt skönt, fan så välplacerat mestadels! Riktigt skön stämning stor del av liret!

Wernborg:
Gott sound. Synd att du släpper igenom uppenbara felspelningar bara. Finns några stycken på guran. Förstår problematiken i stilen. Man vill liksom helst göra en hel tagning för känslans skull, men det kan du fortsätta göra och bara rätta till felen. Tror du vinner på det. Häftigt med oktaveffekten på gitarren.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion