Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - Easy

<< < (5/6) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Fidden skrivet 06.05.2008, 14:26:08 ---Ok, såhär låter version 3:
[mp3=200,20,0,left]http://www.crumble-zone.com/mp3/Crumble_Zone_-_Easy-v3.mp3[/mp3]

Bättre, sämre, same shit?
(fler stämmor, nytt piano, lite lägre sång tror jag, lite ändrad andravers)

--- Slut citat ---

Okej, detta är en jäkligt bra låt och 3:an är bättre eller rättare sagt intressantare än 2:an och det gör att låten inte känns lika lång och de e bra. Läste i Best of KR tråden att du ville låna lite öron. Det enda jag har att nämna är saker som är högst personliga och som du kanske inte ska ta så bokstavligt. Jag tycker att verssången är lite för torr, inte mycket men lite (kanske ett bpm styrt dalay som svarar på 4:e eller 8:on delar), och jag tycker den borde skäras lite mer i basen(snackar fortfarande verssång), den känns lite bumlig imellanåt. Men sen har jag en förkärlek till lite hårt skuren sång. Den kromatiska nergången i slutet tycker jag är genialisk och ger en häftig känsla i kroppen, men tyvärr förstörs den totalt av av dom två sista tonerna som ger ett töntigt schlager slut. Skit i ba-da grejen och bara slå av på grundtonen. Och om du skulle byta ut 909 trummorna på sista refrängen mot något tyngre och råare så skulle det bli orgasmklimax  :D Som sagt väldigt personliga åsikter.

Skit bra låt i vilket fall, helt klart en Best of KR låt  :)

Micke

tsmalmbe:
Pianot och virrsynthen ligger på samma frekvensområde, skär lite vasshet ur någondera. Jag tycker att hihatten är vädligt vass och hög. Jag tror det skulle vara ok att sänka det, jag tror att det skulle ge din röst mera diskant ifall du gjorde det. Körerna är bra, men lite lopsidiga dock. Kolla upp panoreringarna i lurar. Körpartierna är också väldigt fullsatta, lite tunglyssnade. Om du kan pyssla på det, så fine, om inte, så är det ingen arvssynd. Vissa av körsångarna smackar före körerna kör igång, så kolla det. Ge det där radikala pianopartiet (outron) mera utrymme, ta bort av det vi hört hela låten igenom (synth eller hihat, trummor, eller nånting), så får du mera ihågkomningsfaktor på slutet.

Lite kirurgiskt det här, men det blir så när låten är tekniskt sett 95% perfekt.

Fidden:
Excellent, detaljer. Då är den snart klar då med andra ord :)

Det där med slutet var en bra idé, vill ju inte att det ska bli schlagerslut. Ska prova att ta bort lite synthar och hihats där också. Och hihatsen ska nog ner generellt också.

Tackar för 4 bra öron där, nu har jag lite att jobba efter. Någon mer?

karl:
kalas  B) klar ..../karl

Emulator:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 06.05.2008, 15:03:08 ---Pianot och virrsynthen ligger på samma frekvensområde, skär lite vasshet ur någondera. Jag tycker att hihatten är vädligt vass och hög. Jag tror det skulle vara ok att sänka det, jag tror att det skulle ge din röst mera diskant ifall du gjorde det. Körerna är bra, men lite lopsidiga dock. Kolla upp panoreringarna i lurar. Körpartierna är också väldigt fullsatta, lite tunglyssnade. Om du kan pyssla på det, så fine, om inte, så är det ingen arvssynd. Vissa av körsångarna smackar före körerna kör igång, så kolla det. Ge det där radikala pianopartiet (outron) mera utrymme, ta bort av det vi hört hela låten igenom (synth eller hihat, trummor, eller nånting), så får du mera ihågkomningsfaktor på slutet.

Lite kirurgiskt det här, men det blir så när låten är tekniskt sett 95% perfekt.

--- Slut citat ---

ja. kan bara hålla med om detta. låten är tekniskt sätt i princip klar, tsm's synpunkter gör den nog klar, ihop med jonnerstones de-pirellifiering av slutet som är den kalas.

och låten ja....detta är faktiskt någon av de bästa låter som gjorts på länge. och då talar jag inte enbart om den lilla ebgränsade KR-sfären.

fanken så bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion