Forum > Demolåtar
Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)
Jay Thomas:
Som sagt annorstädes, lite för mycket "stök" bitvis men annars vansinnigt snyggt! :)
Wernborg:
För tydliga attacker på cellon i början. För uppenbart midi där. Några riktigt snygga glissandon på stråket hörde jag.
Tycker inte pianot låter naturligt spelat. Nu är det ju skrivet så och en pianist skulle självklart kunna spela så också, men tror inte att en pianist skulle improviserat fram det på detta vis om du förstår vad jag menar.
Snygg melodi.
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.11.2011, 11:58:24 ---För tydliga attacker på cellon i början. För uppenbart midi där. Några riktigt snygga glissandon på stråket hörde jag.
Tycker inte pianot låter naturligt spelat. Nu är det ju skrivet så och en pianist skulle självklart kunna spela så också, men tror inte att en pianist skulle improviserat fram det på detta vis om du förstår vad jag menar.
Snygg melodi.
--- Slut citat ---
Noterat om cellon. Pianot är ju skrivet lite annorlunda än vad vore naturligt att spela, tänker på vänsterhanden ffa va? Jag kanske ändrar det, men tror inte säkert på att det låter bättre då. Tack för att du noterade.
Och tack för lyssning!
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 25.11.2011, 21:21:36 ---Som sagt annorstädes, lite för mycket "stök" bitvis men annars vansinnigt snyggt! :)
--- Slut citat ---
Det är nog som du säger att det händer ltie mycket på några ställen, men inga disharmonier väl? :) Kul att du tycker övrigt låter snyggt :)
Är strax tebaka med en nyare version, tack till er båda. :)
spacetrucker:
Detta låter som en skog i november :lol:
Tycker mig höra lite finskt vemod i denna ^_^ . Är inte kompetent att kommentera pianospel och sånt. Jag tycker detta låter enbart fint.
Space
Dividend:
Vemodet är garanterat finskt ;)
Vid närmare eftertanke och flera lyssningar på iallafall inledningen så ger jag nog W. mer och mer rätt ;) Ska se vad jag kan göra när jag fått nya pianopluggen (med fler lager speciellt vid lätt anslag) :) Kul att du tycker det låter enbart fint! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida