Det blev en ny verre på 7 minuter.
Jag tror jag är ganska nära att vara klar nu.
Alla tankar och åsikter välkomnas!
Låten finns i trådhuvudet
Passar på att svara Rattle, som kommenterade förra verren:
Aj, här kommer man in lite för sent för att påverka? Men jag har å andra sidan inte så mycket att komma med...
Smyglyssnade lite från jobbet, och då tror jag en annan version låg uppe (e), det fanns några småsaker som jag reagerade på då men som är borta nu.
Har haft en paus från demolyssning på några månader, och du tycks ju ha utvecklats och införskaffat nya grejer. Bra!
Det kom en ny verre, och jag är inte ens säker på att denna är den sista. Men det lär ge sig.
Utvecklinngen kan påskynads av inköp ja

Mina noteringar från lyssningen då.
Snyggt legato överlag, även om de absolut första tonerna låter en gnutta överlappande. Sen blir det bättre, eller så vänjer man sig. Effektfulla tempoändringar, funkar på alla ställen. Du har rensat lite bland portamentona, jämfört med versionen tidigare? Bra, överanvänt blir tjatigt.
Stråkstaccatot vid 65s tycker jag kan förbättras, låter onaturligt. Ingen round robin?
Partiet med den mörka cellon vid 120s och framåt är det vackraste jag har hört från dig. Det vid 200s, med sustainpedalen nedtryckt, är också oerhört vackert.
Man kan bara spela en not vertikalt i pianorollen, med LASS stråk, så konstigt att det låter överlappande?
Jo, efter din påpekan lade jag 4RR på staccatona och 2RR på pizzicatona (maxvärdena). Tack.
Kul att du folkmusikmelodin och cellon vid 120!

Violan (?) vid 255 s tycker jag låter sådär. Tveksam liksom.
cello och violin bara i den här... Är den kvar i nya versionen? (Har inte orkat kolla och det är mitt i natten här, så lite trött för att kolla stället i gamla verren)
Instrumenten tycker jag låter riktigt bra. Snygga vibraton, tycker pianot låter väldigt äkta i olika velocities. Balansen mellan instrumenten är dock lite skev, det känns som att stråket är lite svagt och ligger långt bort, medans man sitter nästan inuti pianot. En trio tycker jag borde vara på ungefär samma avstånd från lyssnaren. Pizzen ligger däremot högre i volym och känns närmare.
Jag tror jag fixat det med... Alla är ju helt torra, pianot hade nån "avståndsinställning" (inte reverb). Men det kanske inte är den inställningen som gör det?
Finns det kvar i nuvarande mix? (sJälv har jag i princip monohörsel just nu, så kan inte ens försöka avgöra hur det är)
Lyssnar i lurar som alltid. TV:n är på och jag sneglar samtidigt som jag lyssnar lite på en film som utspelar sig i England på 1800-talet. Stämmer alldeles utmärkt mot musiken. Skog hör jag inte i musiken, möjligen i den mörka cellon då.
Ja, namnet kanske får bytas ut.

Alla namnförslag är välkomna

Ska ju göra 10-12 stycken för cello/piano/fiol, och sen ska jag kalla det min platta

Försöker hitta produktionsbolag som sysslar med sådan här musik.
Tack tack för analysen!