Forum > Demolåtar
mahan - HiLiLiLo
Fredrik Karlsson:
Måste bara fråga...
Är mahan och tsmalmbe relaterade på något vis och i så fall hur (har fått detta för mig av nån anledning)?
mahan:
Javisst e vi relaterade, åtminståne gillar båda god musik med goda gitarrsoiund :D
h. JOhan
Mikke:
Mahan!
Både du o Emulator är supah produktiva. Dock till skillnad från Emulator så tycker jag inte detta är speciellt eget. Du är inte alls oskicklig på nåt sätt. Tycker detta är väldigt mainstream 70 - 80 tal enligt mitt tycke. Just denna låten är som en snäll Ted Nudgent kopia. Sorry, jag gillar inte denna. Är dock ganska säker på att du så småningom även får mej att ge dej superlativ ;) . Keep on Rockin though. Du har ett jädra stort Rockhjärta / Mikke
mahan:
Takkar Mikke för lyssning o kommentz!
Vet int riktigt varför jag blir jämförd med Emulator, jag hör ju åxå till hans fanclub. Han har lyckats skapa en personlig stil åt sig, tummen upp för det. :)
Jag har däremot inte kunnat hitta nån egen grej och kanske heller inte vill "låsa" in mig i nån viss stil riktning. PÅ det sättet känns det lixåm fritt fram att pröva på allt. Men det har du så rätt i att jag har mitt rockhjärta med 80-tals influenssa! :) :D
Dethär proddandet av egen musik har jag ju inte hållit på med egentligen mer än ett år, och med hjälp av er alla så tycker jag att framsteg har gjorts, så släng på kritik bara i fortsättningen :)
h. Johan
equality:
Bara en fråga: "avslappningslåt"?? Får ungefär samma skepsis som när John Lennon sjunger
"take it eeeeeaaaaaasy, take it eeeeeaaaaaasy" i speedad rock i låten Everybody got something to hide 'cept me and my monkey.
Men låten då? Skitbra. Inte riktigt min genre och får nån feeling av en hybrid mellan Status Quo & Steve Miller. Häftig sång med bra stämmor. Tryck och frenesi.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida