Forum > Demolåtar

JT - Running Loafers Ny version 111123

<< < (2/4) > >>

Dividend:
Jag tycker inte det är fel på trummorna i sig, fin loop/programmering. det är mer som det skulle passa med andra samplingar (om det nu är midi) :)

Sen skulle de också kunna bli mer frenetiska allt eftersom dynamiken i låten stegras. Överlag har trumsen dålig dynamik och fraseras dåligt mot resten.

Intressant kollage av idéer och ljudbilder! :)

Gurano:
Kul fuzzande grund, men trummorna är för pluppiga i ljudet, skita ner å tyng ner så blir det bättre!  Låten behöver fyllas ut med med annat stuk åxå tycker jag!

Gurano

Jay Thomas:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.11.2011, 13:25:35 ---
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 22.11.2011, 13:01:09 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.11.2011, 12:54:09 ---Denhär hade fått fulla poäng av mig om det inte varit för trummorna som jag inte gillade alls... lät som om han (trummisen) förirrat sig in i fel studio :unsure:

Space

--- Slut citat ---

Tack Space! :)
Känns lite konstigt att vad jag än lägger för trummor så blir det fel...  :huh: Då jag absolut inte kan trumma, så tar jag oftast något från EZ drummer som känns rätt i mina öron och låter det vara, vet inte riktigt hur jag skulle göra annars... :unsure:

--- Slut citat ---

Inte är det nödvändigtvis fel bara för att JAG inte gillar... smaken är som baken  :rolleyes:

Space

--- Slut citat ---

Sant, så sant! :) Och vissa har större bakar än andra... ;)  :lol:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.11.2011, 13:29:16 ---Jag tycker inte det är fel på trummorna i sig, fin loop/programmering. det är mer som det skulle passa med andra samplingar (om det nu är midi) :)

Sen skulle de också kunna bli mer frenetiska allt eftersom dynamiken i låten stegras. Överlag har trumsen dålig dynamik och fraseras dåligt mot resten.

Intressant kollage av idéer och ljudbilder! :)

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :)
Nja, jag använder det jag har. Om jag hela tiden skulle köpa nytt, hade jag nog inget annat än en studio i en bod, låååååångt ute i skogen. ;)

--- Citat från: Gurano skrivet 22.11.2011, 13:34:10 ---Kul fuzzande grund, men trummorna är för pluppiga i ljudet, skita ner å tyng ner så blir det bättre!  Låten behöver fyllas ut med med annat stuk åxå tycker jag!

Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano! :) Pluppiga för du gärna förklara, annars förstår jag inte. Vill du får du gärna fylla ut, mina ideer gällande denna tog slut när jag mixade ner den till en MP3a...

Gurano:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 22.11.2011, 14:53:54 ---Tack Gurano! :) Pluppiga för du gärna förklara, annars förstår jag inte. Vill du får du gärna fylla ut, mina ideer gällande denna tog slut när jag mixade ner den till en MP3a...

--- Slut citat ---
Tjaaa det blir inte lätt :)
Med pluppig men jag pluppig, ploppig eller klent smälliga trummor, saknar tryck och tyngd i mina öron
Hoppas att det var tydligare :D

Kan tyvärr inte lägga gura för tillfället då min är inlämnad på lagning.

Ha det gott
Gurano

Jay Thomas:
Tack Gurano! Jag hörde nu vad du sa om trummorna, så jag var tvungen att skita ner dem, åtminstone lite grand.
Inspirerad av David Gilmour's soloalbum, blev det lite mer "Wish you were here" jox på slutet.

Ny version:

http://soundcloud.com/busstop18/running-loafers-reedit

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion