Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson "Pussel". Helt ny inspelning

<< < (2/4) > >>

Asti:
Jag lyssnade på versionen i trådhuvudet och tyckte mycket om låten!
Väldigt fin text. Kanske lite mycket strängrassel på sina ställen...
Trumkomp med stilla vispar kanske hade gett lite extra stadga/flyt åt kompet...?
Känslig, fin sång. Kanske har du lite brått ibland för att liksom betona alla
stavelser i stället för att hålla ut på vissa ibland...
Annars bra mix och fint ljud! Det här gillas i Vetlanda!  :)
/Asti

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 03.04.2013, 21:16:56 ---Jag lyssnade på versionen i trådhuvudet och tyckte mycket om låten!
Väldigt fin text. Kanske lite mycket strängrassel på sina ställen...
Trumkomp med stilla vispar kanske hade gett lite extra stadga/flyt åt kompet...?
Känslig, fin sång. Kanske har du lite brått ibland för att liksom betona alla
stavelser i stället för att hålla ut på vissa ibland...
Annars bra mix och fint ljud! Det här gillas i Vetlanda!  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Ja kanske jag skulle kunna sjunga lite annorlunda, lite lungnare. Det blev inte mycket övat på den här. Jag är ändå inte riktigt nöjd med sångljudet.
Det har blivit rätt mkt tekniskt fokus på att få rullbandaren att prestera bra. Nu tycker jag det låter bra nog surfalskt om sången på vissa ställen. Borde nöta mer på den...
Vispar har jag tänkt hela tiden, men att hiitta nån som spelar det?.

Edit: testade att sjunga den lite lugnare (inte till inspelningen) och då blev grundtempot lite långsammare ändå än på inspelningen... Skulle den funka lite ännu långsammare? Det är ju ingen rocklåt i alla fall. Känns som att jag skulle kunna få alla ljud bättre då oxå. Jag tror mig veta lite hur jag borde spela in spåren annorlunda för att rullbandandsmastringen ska komma till sin rätt som bäst...

Dividend:
Fin text och passande musik.

bjurte:
Sköna och klassiska Harmonier.
Eftertänksam och trovärdig text.
Det mesta funkar kanon, men basen skulle kanske vara lite mjukare/snällare spelad.

Håkan Nilsson:
Tack för alla kommentarer. Känns som att jag borde göra om den, aningen saktare så jag hinner med att sjunga soft även där det blir många ord.
Basen skulle kunna spelal mjukare heltklart. Gitarrerna med....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion