Kontrollrummet

dede - Shrine of Distortion

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Hepp!, Jag gör en hellpig och postar ett bidrag från punkfestivalen! Denna tävling där Sod medlem ställdes mot Sod medlem och skapade split, missämja och tandagnisslan. Nåväl:
Artister: Bäbä, Vallgalen och Slipstapparen.
Musik: De samma.
Text: Lilla lammet d ä de
Instrument: dudu; program, Halvhagen sång o gitarr. Bas... vem fan var nu det det hmm....Återkommer
Format: MP3
Lev väl alla!
« Senast ändrad: 01.03.2007, 10:37:59 by Anders »
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hepp!, Jag gör en hellpig och postar ett bidrag från punkfestivalen! Denna tävling där Sod medlem ställdes mot Sod medlem och skapade split, missämja och tandagnisslan. Nåväl:
Artister: Bäbä, Vallgalen och Slipstapparen.
Musik: De samma.
Text: Lilla lammet d ä de
Instrument: dudu; program, Halvhagen sång o gitarr. Bas... vem fan var nu det det hmm....Återkommer
Format: MP3
Lev väl alla!

bnas slaptap
att leva är att dö


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
...Bäbä, dudu, Vallgalen, Halvhagen och Slipstapparen...Lilla lammet d ä de...
:blink: :blink: :blink:


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Bara dom...................inte oss! :wub:
« Senast ändrad: 01.03.2007, 02:45:41 by dede »
Max 300; tecken återstår


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Ah, då e jag lugnad...trodde först du hade...eh...smakat något...typ...starkt... :D
« Senast ändrad: 01.03.2007, 03:07:28 by slaptap »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygga harmisar, bra sång(!) och det mesta helt i min weirdosmak. Bra körer!
Ibland går det lite snabbt för en trött hjärna men det är ju punk(?).
Gillar att det inte finns nåt insmickrande. Polkapower i refrängen är fräscht och tufft och schysst kontrast mot orientalpunkvers.
Kul, en genre väl värd att utforska! Skulle vilja läsa textänn också!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bra spelat och mixat tycker jag, kul sång oxo!

Love the polka :)

bra ljud på rösten!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad carl cadello

Ujuj. Jag tycker det är bra. Låter lite 80-tal och stålfåågel. Jag börjar komma ihåg Att som nu. Ni var inte riktigt kloka. Eller.. Ni var inte som vi. Ni var liksom bara dom  ;)

Tack för orgelfilen. Det är inte mycket jag kan använda men jag gör ett solo av din fil. Du e inte klok.. :wub:


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Jag börjar komma ihåg Att som nu. Ni var inte riktigt kloka. Eller.. Ni var inte som vi. Ni var liksom bara dom  ;)
Se upp. Endera dan får jag tummen loss från där den inte ska vara och lägger upp rubbet på piratebay!
 :P
Max 300; tecken återstår


Utloggad carl cadello

Ja gör det!!!
Jag menar det!

Jag har laggt upp några av Haricots Verts låtar på soundclick. Fast de låter för jävligt  ;)


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Herregud! Detta var minst sagt weird. Låter som visor möter punk och hårdrock.

Det låter inte speciellt bra. Kanske bara jag som inte fattar punk? :)
http://pingvinfilm.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Herregud! Detta var minst sagt weird. Låter som visor möter punk och hårdrock.

Det låter inte speciellt bra. Kanske bara jag som inte fattar punk? :)

Tycker det är en cool låt... Rysligt lustig text :D

Nja, punk, metal, har ju utvecklats tillsammans. T ex så är deathmetal, hybrid mellan hardcore punk och thrash. För många genrer :) Bara att lyssna... Öh, jag argumenterar alltså inte mot något du säger, bara kände för att skriva ner det ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil


Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Fan, här är den ju igen!

Nya forumets bästa släpp hittills... lätt :P

***

Åsså när jag släppt självgodheten lite;
Tack för positiv respons folks! Tackar speciellt er som råkar gilla sången, det är lite sådär extra gosigt!

tjing
Bengan
« Senast ändrad: 02.03.2007, 23:17:11 by Vallhagen »
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
ja för fan
synthpunk
Bra sång o stämmor.
Texten förstod jag inte så den var säkert bra.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)
Jag har haft nöjet att se Att Som live vid ett tillfälle...för typ en hel evighet sen B)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Jag har haft nöjet att se Att Som live vid ett tillfälle...för typ en hel evighet sen B)
[/quote]

Det har inte jag, tyvärr. Såg dom bara i vår inspelningsstudio i Malmö, i början på 80-talet


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)
Jag har haft nöjet att se Att Som live vid ett tillfälle...för typ en hel evighet sen B)
Varför gick du inte fram och hälsade! :lol:
Max 300; tecken återstår


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)
Jag har haft nöjet att se Att Som live vid ett tillfälle...för typ en hel evighet sen B)
Varför gick du inte fram och hälsade! :lol:
För att jag var livrädd... :ph34r:
Det var den första new wave-consert jag var på, och jag var omgiven av folk med säkerhetsnålar i kinderna, nitarmband och pastella hårfärger.... :blink:
Ett tid senare låg jag dock inne med en blåmetallic mohawkfrilla och körde distbas i ett HC-band... :lol:


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
bump!


« Senast ändrad: 03.03.2007, 01:57:34 by Tokai »


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)
Jag har haft nöjet att se Att Som live vid ett tillfälle...för typ en hel evighet sen B)
Varför gick du inte fram och hälsade! :lol:
För att jag var livrädd... :ph34r:
Det var den första new wave-consert jag var på, och jag var omgiven av folk med säkerhetsnålar i kinderna, nitarmband och pastella hårfärger.... :blink:
Ett tid senare låg jag dock inne med en blåmetallic mohawkfrilla och körde distbas i ett HC-band... :lol:
Inte fan anade du att du skulle samarbeta senare i livet med en finnig, likblek (teatersmink) glasögonorm.........eller :D
Max 300; tecken återstår


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)
Jag har haft nöjet att se Att Som live vid ett tillfälle...för typ en hel evighet sen B)
Varför gick du inte fram och hälsade! :lol:
För att jag var livrädd... :ph34r:
Det var den första new wave-consert jag var på, och jag var omgiven av folk med säkerhetsnålar i kinderna, nitarmband och pastella hårfärger.... :blink:
Ett tid senare låg jag dock inne med en blåmetallic mohawkfrilla och körde distbas i ett HC-band... :lol:
Inte fan anade du att du skulle samarbeta senare i livet med en finnig, likblek (teatersmink) glasögonorm.........eller :D
Outgrundliga äro sannerligen ödets vägar...men allt är förutbestämt...det är bara valmöjligheterna man kan påverka...men slutresultatet blir likväl detsamma (nattlig ölfilosofi)... ;)
« Senast ändrad: 03.03.2007, 14:17:28 by slaptap »


Utloggad bimbambop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 23
    • Visa profil

En annan tid, en annan plats så hade jag haft detta på en mixtape. Jag ler lite och foten stampar i refrängen. Det är bra.



Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
"I en annan tid, I en annan värld .....Dör du, Under min fot...Dör du!
Kunde inte låta bli "att som"-koplingarna
Max 300; tecken återstår


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar


Dom var inte kloka. Fråga mig, det var jag som spelade in Att som (som dom hette, inte Att som nu) Dom var galna men begåvade, visste vad dom ville. Kunde ha blivit nåt, men lite för udda, för lite kommersiella (eller hur, dede? Ni skulle ha haft en  tung producent när ni gjorde era låtar, jag var bara en simpel inspelningstekniker)
Vi fixade faktiskt en producent till lp-släppet. Han fick till och med sina tunnelbaneresor ut till MNW ersatta. Han hette Hans Thunberg och vi tyckte han var kung efter jobben med Hjärnstorm och Elegi.
Max 300; tecken återstår


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Jag börjar komma ihåg Att som nu. Ni var inte riktigt kloka. Eller.. Ni var inte som vi. Ni var liksom bara dom  ;)
Se upp. Endera dan får jag tummen loss från där den inte ska vara och lägger upp rubbet på piratebay!
 :P

Snubblade på denna länk till "Fixerad" med både musik och omslag:
 http://www.oskarlin.com/2006/07/02/att-som-fixerad/

Så med lite tur slipper jag kanske göra något själv. :P

edit: Ändrat länk.
« Senast ändrad: 06.03.2007, 23:02:46 by dede »
Max 300; tecken återstår


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Denna låten har inget vackert över sig alls!..den är så out men så j-la bra på nåt vis.. så annnorlunda!
Gillar som tusan!.. :D


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Denna låten har inget vackert över sig alls!..den är så out men så j-la bra på nåt vis.. så annnorlunda!
Gillar som tusan!.. :D


Ah vilken bra recension!  :) Tack
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
En märklig sak detta - skumskum men ändå bra på något sätt. OM jag inte minns fel så fick du en poäng av mig i punkfestivalen. Kunde fått mer om det inte varit en punkfestival. (Skall jag säga då ja. Som gjorde en mer metallåt... :))


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Fasen vilken häftig låt! Jag har lyssnat tre ggr nu och jag kan fortfarande inte bestämma mig för om jag skall älska den eller hata den   :blink:    Har nog aldrig varit med om denna känslan tidigare.   Coolt.
Den är nog värd att älska bara för det.    ;)
Me, Myself & I


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Nja punk är det väl inte.....men svensk postpunk!! Cosmic Overdose, Kai Martin & Stick, Ståålfågel flimmrar förbi, liksom Memento Mori, Anders F, Demian---men mest är det förståss "Överdramatikern" Vallhagen själv.
Grymt bra sång!
Kul att höra brutal musik på svenska!
Och sen är det ett kanonarr, med shysst ljud!
Man bockar :) :) :)


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Huh vad mycket gosig kritik. Nästan som en ljummen beegeesvind i fejset :D ... Tackar å bockar Hellpig, Kornstad, Pwayne och andra! Du får suga åt dig dede!

Fan, med den här responsen kanske vi skulle lägga upp speglar oxå?

/Överdramatorn
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar


Fan, med den här responsen kanske vi skulle lägga upp speglar oxå?

/Överdramatorn
Vågar vi utmana ödet så? :rolleyes:
Jag är också glad över all välvillig kritik.
Är det många som missat "Speglar" förra gången den var uppe och snurrade så lägger vi så klart upp den.
/Den Galne
Max 300; tecken återstår


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Nästan som en ljummen beegeesvind i fejset :D

 :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Var ni jätte-jättearga när ni skrev låten? Den är så mörk. Nihilistisk. Teatersminkad. Den får mig att tvivla på allt :unsure:. Mer sånt här :).
Wooten wooten. What the deal?!