Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Bad Boys & Mad Girls ft. OLA

<< < (17/18) > >>

Alatar:
Tack för denna tråd, Eddi. Mycket inspirerande att kunna följa de olika stegen.

Eddi:
Kul, tack :D

Asti:
Bra idé att redovisa låtens framskridande på det här sättet!
Om jag ska vara lite kritisk så:
- trummorna är alldeles för tunna och anonyma
- basen är för diffus och "grumlig"
- sången låter inte som riktigt i samma rum som övrigt, lite "burkljud" på reverbet
- mixen känns "grötig". Kanske lite separation av instrumenten i stereoperspektivet skulle hjälpa...?
Ursäkta om jag låter väldigt negativ, men jag tycker mer om dina "sedvanliga" låtar med överraskande
harmoniföljder och spännande arr.
Texten är fräck och gitarriffet snyggt!
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 25.05.2013, 11:57:34 ---Bra idé att redovisa låtens framskridande på det här sättet!
- sången låter inte som riktigt i samma rum som övrigt, lite "burkljud" på reverbet
- mixen känns "grötig". Kanske lite separation av instrumenten i stereoperspektivet skulle hjälpa...?
Ursäkta om jag låter väldigt negativ, men jag tycker mer om dina "sedvanliga" låtar med överraskande
/Asti

--- Slut citat ---
Oj ett omdöme - kul :D Tråden dog när allt var "klart" de som kommenterade hade hört låten hundratals gånger redan i framskridande versioner. Men som du säger det är inte min bag och utan Olas gura hade det blivit en danslåt. Så jag ändrar inget mer på denna.
Men det var ett kul projekt. :D

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.05.2013, 15:23:15 ---
--- Citat från: Asti skrivet 25.05.2013, 11:57:34 ---Bra idé att redovisa låtens framskridande på det här sättet!
/Asti

--- Slut citat ---
Oj ett omdöme - kul :D Tråden dog när allt var "klart" de som kommenterade hade hört låten hundratals gånger redan i framskridande versioner. Men som du säger det är inte min bag och utan Olas gura hade det blivit en danslåt. Så jag ändrar inget mer på denna.
Men det var ett kul projekt. :D

--- Slut citat ---
Nej, jag är väl lite sen med min kommentar, så jag förstår om du inte vill ändra.
Jag insåg för min del att jag inte är någon hårdrocksångare när Ola och jag gjorde "Nothing more"!  :rolleyes:
Det visste jag ju iofs redan tidigare, men tycker också det var ett väldigt kul projekt!
Man måste töja på gränserna ibland och testa nya områden! Det är väl så man utvecklas...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion