Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Bad Boys & Mad Girls ft. OLA
Eddi:
--- Citat från: Ola skrivet 26.11.2011, 19:31:48 ---ja nu låter det hårdrock.
undrar om det finns en lite tyngre metalfarbror som väntar i skuggorna ;)
bra jobbat
mvh Ola
--- Slut citat ---
Stort tack för att du ville vara med och Hårdrockisera detta alster Ola :D
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 26.11.2011, 20:14:10 ---Haha... det är ju rätt kul hur det går att "skruva" till det... ;-D Det funkar ju bra att använda Olas riff lite här och var tydligen... vad det månde bliva av detta kan bara du styra över men det slog mig att OM du ska använda det så mycket kanske du skulle överväga att tona ner ditt egna eller helt ta bort det... (Gör en irländsk folkrock-låt av det!) Men en kul grej vore om Olas riff fortsatte ner en oktav till... vet inte och det går att pitcha eller ifall det måste spelas om... (Sitter på för dålig lyssning för att analysera mer just nu...)
--- Slut citat ---
Jag har hört det ryktas om att det kommer en version som är mer hårdrock än vad jag kan klara av inom kort :D
Eddi:
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 26.11.2011, 20:31:15 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 25.11.2011, 11:52:39 ---Det piggade upp med ett solo! :)
Skiter faktiskt i vad det är för musikstil - kan ju höra hårdrock i Bach för den delen... Tycker det här blir skitbra! B)
--- Slut citat ---
Jaa de va lite Thin Lizzy gura tycker den dör lite på bryggan och versen starkare än refräng men vad jag förstår så e det kanske bara halv klart bra Eddie och alla inblandade.Skulle kanske bygga upp låten lite annorlunda .Kör hårt perowitch
--- Slut citat ---
Tack för tyck Perre :D Håller med den dör på bryggan och på mina försök till riff - hårdrock är nog inte min grej riktigt :lol:
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 26.11.2011, 21:20:06 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 26.11.2011, 20:14:10 ---Haha... det är ju rätt kul hur det går att "skruva" till det... ;-D Det funkar ju bra att använda Olas riff lite här och var tydligen... vad det månde bliva av detta kan bara du styra över men det slog mig att OM du ska använda det så mycket kanske du skulle överväga att tona ner ditt egna eller helt ta bort det... (Gör en irländsk folkrock-låt av det!) Men en kul grej vore om Olas riff fortsatte ner en oktav till... vet inte och det går att pitcha eller ifall det måste spelas om... (Sitter på för dålig lyssning för att analysera mer just nu...)
--- Slut citat ---
Jag har hört det ryktas om att det kommer en version som är mer hårdrock än vad jag kan klara av inom kort :D
--- Slut citat ---
Haha... underbart! :) Egentligen är det rätt märkligt hur i grunden samma melodi, harmoni och rytm kan klassifiseras till så vitt skilda musikstilar...^^
Clemens:
Schysst drag och läckert gitarrspel, snyggt! men mixen behöver jobbas på , trummorna väldigt anonyma, låten känns lite väl röjig kan jag tycka . Instrumentalstycket är grymt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida