Forum > Demolåtar

VIIDES HUONE (Space+Raija) / SAANKO LUONASI OLLA (Får jag vara hos dig)

<< < (2/4) > >>

hogge:
Känns Finlandsbåt som sagt... Kl 01.15 och sista dansen liksom... Snyggt utfört är det absolut, men dansband är inte min grej. Varken svensk eller finsk...

Kornstad:
Raija har riktigt behaglig röst som passar som en smäck till detta.
Bra text!!....?    :P

Väntade mig halvtakt först när trummorna kom igång och att de skulle öka upp tempot i nästa sväng, men det funkar bra såhär också.

spacetrucker:
Tack för tyck. Kul att ni gillar texten :D

Space

Tokai:
Så äkta finskt. Sentimentalt men med känsla. Inte dansband direkt, mer folkligt på nåt sätt.
Synten är väl inte så rolig att höra. Men bra mix, sången ligger helt rätt i ljudbilden.
Kul när orgeln kommer in. Hör hur du ökar volymen i refrängen - inte helt fel.
Kan inte låta bli att lite förälskad i sången - finskan... mums (har jag inte sagt det förut?)

bow35:
Jag hör mycket. Romskt framför allt. Finns en film som heter "I zigenarnas tid". Där hamnar jag. Men så är jag en rom-antiker också. Hamnar inte alls på finnlandsbåtem. (Tack gode Gud).

När jag bodde i Barcelona var det inte ovanlgt att den lokala zigenaren kom med en musik-station i kvarteren. En vagn med keyboard, batteri, stärkare och högtalare. Kanske farfar på trumpet. Så fick man kasta ner en slant från balkongen.

Men jag är ju inte dum. Jag hör mycket väl att sången i detta stycke är FINSK först och främst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion