Forum > Färdiga produktioner

Miss Elaine

(1/5) > >>

91:an:
LÅTNAMN: Miss Elaine
ARTIST/GRUPP: Jan Gissberg
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 2:50
KOMPOSITÖR Jan Gissberg
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
STORLEK: 3,4Megabyte

Inspirerades så av senaste forumfestivalen med temat Beatles Sgt Peppar att jag knåpade ihop ny Beatleslåt med några års tidigare datum. Dammigt måhända men kul med nostalgi från tiden då jag själv började lyssna på musik.

equality:
 :D Strålande! Merseyside beatet fångat perfekt. Beatles var ju inte ensamma om det. Kul och bra.
Sitter i Granada, Andalusien med döttrarna och lyssnar på detta. Snart dags för en tapasrestaurang kanske.

Eddi:
Wounderbaum glädjen från 1962 lyser igenom stort. Tycker att du har fått till ljudbilden riktigt bra (jo jag har hört den tidigare) och det här är något som jag tror beatlarna skulle ha vara stolta över att få framföra från en rökig tysk scen. Trumbreaket vid 60 är heeeelt suveränt.

CunningCode:
Helskönt spår, både till melodi och sång! Inte helt tokig i mixen, för lite separation och grötigt för min smak. Men det låter ju ganska autentiskt till gammal pop faktiskt. Sången är förträfflig på alla vis!

MaxB:
Fy fabian bom vad mysigt! Du har fångat en tidsepok och ljudbilden superskönt! Och det är inte bara din röst, utan även spelet på instrumenten som är suveränt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion