Kontrollrummet

Gurano - I evighet ft IKEN

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
LÅTNAMN: I evighet
ARTIST/GRUPP: Gurano ft IKEN (bas)
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: Lagom
KOMPOSITÖR: Gurano
PRODUCENT: Gurano
MEDVERKANDE: IKEN på bas
INSPELNINGSÅR:2011
FORMAT: mp3:

2012-02-13
Lättade på trycket i mixen. Nu är den flyttad till Färdiga eftersom jag sannolikt inte kommer att göra mer med den nu - nya projekt på G hela tiden :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan
Här kommer en trött låt :D som skall, om jag någonsin går vidare med denna, förtätas...för nu är den lite tunn. Farten måste ökas och mera reverb och delay behövs med all säkerhet. Basen lyser med sin frånvaro helt och hållet.

Är rätt nöjd med mixens rena fina ljud - vad säger ni?

/MrG

« Senast ändrad: 15.02.2012, 16:57:34 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Wow... "Pink-Floyd" -början låter super. Gillar den här betydligt bättre än ljudväggen du lade upp tidigare :)
Jobba vidare med den här... den är inte alls trött

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är allt en liten skojare du! Och tar i gör du!

Allt kan förtätas visst är den här lite tunn, trötta pinkfloydgitarren somnar ju nästan...  ;)
Och tempot måste upp. Här är för många luckor! Och som du säger folket inser inte hur lite reverb de lever i idag! Mer reverb. Låtom oss alla simma eller hellre, drunkna, i reverb.

Gillar du konstruktiv kritik?  :unsure:  :rolleyes:  :)  :D  :lol:  :wub:  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Absoluuuuut asskööööön och jag satt och skrek NEEEEEJ NEEEEJ alldeles för mig själv när den så plötsligt tog slut. Det här vill jag höra mera av - hur det ska utvecklas har jag inte en aning om men det är ett absolut måste att den MÅSTE utvecklas mer den kan inte bara ta slut så här JAG VÄGRAR!!!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Wow... "Pink-Floyd" -början låter super. Gillar den här betydligt bättre än ljudväggen du lade upp tidigare :)
Jobba vidare med den här... den är inte alls trött
Space
Tack Space - himla kul att höra. Jag får väl så lov att jobba vidare på denna

Du är allt en liten skojare du! Och tar i gör du!
Allt kan förtätas visst är den här lite tunn, trötta pinkfloydgitarren somnar ju nästan...  ;)
Och tempot måste upp. Här är för många luckor! Och som du säger folket inser inte hur lite reverb de lever i idag! Mer reverb. Låtom oss alla simma eller hellre, drunkna, i reverb.
Gillar du konstruktiv kritik?  :unsure:  :rolleyes:  :)  :D  :lol:  :wub:  ;)
Ja visst är jag lite busig :D
Ang kritik, så är det just det jag vill ha, men allt som oftast så blir det typ liksom ... inga kommentarer

Absoluuuuut asskööööön och jag satt och skrek NEEEEEJ NEEEEJ alldeles för mig själv när den så plötsligt tog slut. Det här vill jag höra mera av - hur det ska utvecklas har jag inte en aning om men det är ett absolut måste att den MÅSTE utvecklas mer den kan inte bara ta slut så här JAG VÄGRAR!!!!
Oj! Tack. Kul att idén uppskattas - den kom till i all hast idag, men jag får väl slipa och förlänga, bygga vidare då.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
I ärlighetens namn tyckte jag nog mer att det lät som U2 än Pink floyd.  :)
Coolt riff där. Trummorna lät hårt komressade. Lät som ett preset på addictive drums lite fjärran borta i mixen som annars var ren och snygg. Lite väl dominant gitarr kanske. Fortsätt jobba det kan bli något.  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja U2, dessutom lite indiskt (?)

För mycket svans på verbet tycker jag. Men allt väsentligt i ljudbilden når fram till trumhinnorna :)

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite väl dominant gitarr kanske.

Gurano är gitarrens förlängda arm!  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Dra ner hastigheten till hälften och du har Pink Floyd, som det är nu håller jag med egghuvud att det är mer U2 över det hela. Bra låt men utan att kunna nämna vad, känns det som om någon ingrediens saknas.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Ja en bra låt kan det bli men vet i fanken om det låter Pink Floyd över det men mer som säges U2 helt klart! :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jättebra grund. Kan bli en toppenlåt tror jag.

Ljudbilden flyter ihop och känns onödigt "live".


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
I ärlighetens namn tyckte jag nog mer att det lät som U2 än Pink floyd.  :)
Coolt riff där. Trummorna lät hårt komressade. Lät som ett preset på addictive drums lite fjärran borta i mixen som annars var ren och snygg. Lite väl dominant gitarr kanske. Fortsätt jobba det kan bli något.  :)
Jo mer åt U2 e de nog. Kul att du gillar. Du har rätt i att trummorna suger hästskit - de är ihopslängda och inte alls mixade särskilt bra - ska göras om...men det är ingen garanti att det blir bättre :) Nu när jag förlängt låten till full spellängd så blev det ännu mera dominanta guror, mer åt gitarrporr faktiskt hehe.

Ja U2, dessutom lite indiskt (?)
För mycket svans på verbet tycker jag. Men allt väsentligt i ljudbilden når fram till trumhinnorna :)
Bra!
Kul att du gillar - jo det är mycket svans, men det behövs nog om jag ska uppnå det driv jag söker.

Lite väl dominant gitarr kanske.
Gurano är gitarrens förlängda arm!  :D
Njae näe - försöker bara leka gitarrgud men jag lyckas inte så bra! :D

Dra ner hastigheten till hälften och du har Pink Floyd, som det är nu håller jag med egghuvud att det är mer U2 över det hela. Bra låt men utan att kunna nämna vad, känns det som om någon ingrediens saknas.
Tack å kul att du gillar. Jag tror att det är basens tyngd du saknar

Ja en bra låt kan det bli men vet i fanken om det låter Pink Floyd över det men mer som säges U2 helt klart! :D
Vi får se om jag inte har sabbat den nur när den är förlängd här hemma...vi får se. Jag lägger upp en verre när jag har lagt bas snart.

Jättebra grund. Kan bli en toppenlåt tror jag.
Ljudbilden flyter ihop och känns onödigt "live".
Tackar kul att du gillar
Jo du har rätt i att ljudbilden flyter ihop, det har nog med mängden delay och reverb tror jag. Jag kommer inte undan det, jag e som jag e ;)

Tack alla för era fina tankar. Låten är förlängd men ännu ej upplagd. Tänker fråga IKEN om inte han vill lägga bas, man kan ju alltid hoppas att han vill. Sedan har vi en annan av mina Akilleshälar .. å de e trummor ... kan faen inte mixa de bra!

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jo du har rätt i att ljudbilden flyter ihop, det har nog med mängden delay och reverb tror jag. Jag kommer inte undan det, jag e som jag e ;)
Jag älskar också reverb och delay, men det är gradskillnader i helvetet också.  :D

Nä, men skämt åsido, om du vill komma tillrätta med stökigheten så gäller det att utveckla mixande så att reverb och delay får plats, för det går ju. U2 och Pink Floyd tex. som nämts i denna tråd är ju bra exempel på det. The Edge i U2 har ju byggt hela sitt sound på delay, men det gäller att använda det smart och framför allt mixa det smart tycker jag. Reverb tex. är ju inte bara av eller på. Det finns många parametrar för att få ett stort reverb att sitta i en mix utan att det tar över. Högpass är ett bra exempel. Det måste man nästan använda på reverbet för att inte för mycket reverb i basfrekvenserna ska förstöra hela mixen. Längd på reverbet är en sak och mängd är en HELT annan sak. Ett pre-delay på reverbet gör också att det går att smeta på mer utan att det grötar lika lätt.

När det gäller trummorna i denna låt så tar bastrumman precis all energi i mixen. Jag skulle mixat ut bastrumman på ett eget spår och undvikit reverbet helt där.

Kompgitarren i denna har ett riktigt gött delayande som jag tycker du ska behålla som det är. Bara skära i basen på delayet. Tycker choruset ska bort helt också. Det såsar mest till det, men passar fint på rena gitarrer.

Melodigitarren tycker jag inte ska ha delay alls. Däremot ska reverbet bli mycket längre, men minskas i mängd.

Och när du lägger bas på detta så effekta den inte alls. (Möjligen kompressor om det behövs.)

Verbiage är ett toppenreverb från Stillwell där du jätteenkelt kan göra de inställningar jag talar om här. Finns att ladda hem här: http://www.stillwellaudio.com/?page_id=21

« Senast ändrad: 14.11.2011, 21:24:55 by Wernborg »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad händer då man använder "evaluation version" av Verbiage. Hittar inte vad som är begränsningen?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vad händer då man använder "evaluation version" av Verbiage. Hittar inte vad som är begränsningen?
Samvetet?  ;)

Utvärderingsversion som inte slutar att fungera.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Mer reverb, går det?  :lol:    Den här låten är ju i sann Gurano-anda och en bra sådan tycker jag.  Grymt driv!   Vill inte ha någon temposänkning men en bas måååste ju
bara dit så blir det mumma detta.  Jag kräver en fortsättning!   Bra Göran!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Vart tog den vägen? - vill också lyssna!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Wernis: Tack för dina tips om delay och reverb. Ska kolla in stillwell. men det blir nog svårt att ändra på del eller rev i mina spår då de är inspelade med det ljud de har...men till nästa gång ska jag garanterat försöka applicera dina tips. Vad gäller bas så ska jag testa att lägga på dem utan effekter (till att börja med i alla fall) Tjha vi får se om det överhuvudtaget kan bli bättre (pga min bristande förmåga).

Fuzzbub: nädå tempot är givet. Klart bas ska på - nu har jag PMat IKEN så vi får se om han hakar på, hoppas det :)

Tant Fransa: jamen en liten dåligt mixad snutt finns ju - du får lyssna två gånger så blir den dubbelt så lång :D ... nämen skojar bara - en förlängning kommer snart!

Tack alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernis: Tack för dina tips om delay och reverb. Ska kolla in stillwell. men det blir nog svårt att ändra på del eller rev i mina spår då de är inspelade med det ljud de har...men till nästa gång ska jag garanterat försöka applicera dina tips. Vad gäller bas så ska jag testa att lägga på dem utan effekter (till att börja med i alla fall) Tjha vi får se om det överhuvudtaget kan bli bättre (pga min bristande förmåga).

Jag trodde du körde med mjukvara rakt igenom på gitarren? Om du mikar upp så tycker jag du borde skippa allt reverb och delay i inspelningssituation för att kunna redigera i efterhand. Du kan ju ha med det som mjukvara i datorn även om du mikar upp för känslans skull.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag trodde du körde med mjukvara rakt igenom på gitarren? Om du mikar upp så tycker jag du borde skippa allt reverb och delay i inspelningssituation för att kunna redigera i efterhand. Du kan ju ha med det som mjukvara i datorn även om du mikar upp för känslans skull.
Du kan väl bjuda hem mig på en bira...eller två, så kan vi ha en liten internkurs :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag trodde du körde med mjukvara rakt igenom på gitarren? Om du mikar upp så tycker jag du borde skippa allt reverb och delay i inspelningssituation för att kunna redigera i efterhand. Du kan ju ha med det som mjukvara i datorn även om du mikar upp för känslans skull.
Du kan väl bjuda hem mig på en bira...eller två, så kan vi ha en liten internkurs :)
/G
Då får du bjuda på ölen i så fall.  ;)

Men seriöst, kan du inte beskriva hur du spelar in så jag försöka förklara här...


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej å hå, fullt stå. Känns som allt är på. Efterlyser lite nyanser i det hela. Och det kommer, hoppas jag. Klart intressant.
Instrumentalpop med anor från the Ventures enligt mitt sätt att höra och associera (bortsett från U2 då).


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Då får du bjuda på ölen i så fall.  ;)
Men seriöst, kan du inte beskriva hur du spelar in så jag försöka förklara här...
Men det var ju seriöst, klart att jag bjuder på biran ;)
Ska kolla min inspelningsordning när jag kommer hem ikväll - återkommer

Hej å hå, fullt stå. Känns som allt är på. Efterlyser lite nyanser i det hela. Och det kommer, hoppas jag. Klart intressant.
Instrumentalpop med anor från the Ventures enligt mitt sätt att höra och associera (bortsett från U2 då).
Japp  så är det :)
Jag har som sagt en förlängning (ännu ej upplagd) men vette sjutton om den är lugnare - det är nog fullt blås rakt igenom...med undantag för ett lugnare parti i mitten då. Låten blir nog åt gitarrporr-hållet till :D
Men jag tycker själv att det är en glasklart driv i det hela som sitter som ett smäck - ett injektionspiller helt enkelt, i alla fall för mig...men jag är ju jävig i och för sig.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Men seriöst, kan du inte beskriva hur du spelar in så jag försöka förklara här...
Jodå jag lajnar både gura å bas rakt in i det externa ljudkortet. I min daw så har jag då ett antal digitala boxar igång beroende på vilket ljud jag vill ha när jag spelar in. Sedan spelas ideerna som sagt in. Då cementeras ju ljudet som det spelades in. Jag vet att man därefter kan lägga på olika effekter (vilket jag gör ibland oxå). Mitt stora problem är väl att jag borde spela in tex mina delaygrejor utan reverb, detta för att efter inspelning kunna experimentera med både mängd och längd? Men svaret på detta är väl att jag tycker det är så infernaliskt tråkigt att inte ha ett gott ljud redan när jag spelar in direkt vid inspelningstillfället. Jag tycker även att det ibland kan vara svårt att veta vilket ljudet blir om man lägger på allför många effekter i efterhand - då blir det mer av lekande med ljud - ingen kontrollerad inspelning (om du förstår vad jag menar) ... men du har säkert rätt i att man får besinna sig å uthärda ett i mina öron sämre ljud för att senare bygga upp det så att det låter bättre!

Har jag förstått det hela rätt?
Tycker i alla fall att jag bjuder på bira å du på en inspelningskurs natten lång :D

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Men seriöst, kan du inte beskriva hur du spelar in så jag försöka förklara här...
Jodå jag lajnar både gura å bas rakt in i det externa ljudkortet. I min daw så har jag då ett antal digitala boxar igång beroende på vilket ljud jag vill ha när jag spelar in. Sedan spelas ideerna som sagt in. Då cementeras ju ljudet som det spelades in. Jag vet att man därefter kan lägga på olika effekter (vilket jag gör ibland oxå). Mitt stora problem är väl att jag borde spela in tex mina delaygrejor utan reverb, detta för att efter inspelning kunna experimentera med både mängd och längd? Men svaret på detta är väl att jag tycker det är så infernaliskt tråkigt att inte ha ett gott ljud redan när jag spelar in direkt vid inspelningstillfället. Jag tycker även att det ibland kan vara svårt att veta vilket ljudet blir om man lägger på allför många effekter i efterhand - då blir det mer av lekande med ljud - ingen kontrollerad inspelning (om du förstår vad jag menar) ... men du har säkert rätt i att man får besinna sig å uthärda ett i mina öron sämre ljud för att senare bygga upp det så att det låter bättre!

Har jag förstått det hela rätt?
Tycker i alla fall att jag bjuder på bira å du på en inspelningskurs natten lång :D

Ha det gott
Gurano

Jo, men så gör jag med. Har alltså effekter påslagna vid inspelningstillfället. Förstår inte varför de skulle fastna i wavefilen. Har kört Cubase tidigare, men kör Reaper nu. Jag hittar inte ens en inställning för att få effekterna "inbrända" i realtid.

Du ska inte behöva spela in torrt. Det håller jag med om att det är det tråkigaste som finns.

Vad har du för DAW?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jo, men så gör jag med. Har alltså effekter påslagna vid inspelningstillfället. Förstår inte varför de skulle fastna i wavefilen. Har kört Cubase tidigare, men kör Reaper nu. Jag hittar inte ens en inställning för att få effekterna "inbrända" i realtid.
Du ska inte behöva spela in torrt. Det håller jag med om att det är det tråkigaste som finns.
Vad har du för DAW?
Jag använder FL - å effekterna fastnar alltid hos mig? Konstigt?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
 Ber om ursäkt för inhugget och den något lekmannamässiga förklaringen...  :) 
men det åter som om du inte använder VST-effekter som du plockar upp i din DAW s.a.s.  In med effekternas dll-fil i din VST-mapp bara och leta reda på dom i DAW:n så borde det funka!    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ber om ursäkt för inhugget och den något lekmannamässiga förklaringen...  :) 
men det åter som om du inte använder VST-effekter som du plockar upp i din DAW s.a.s.  In med effekternas dll-fil i din VST-mapp bara och leta reda på dom i DAW:n så borde det funka!    /JEH
Då mitt lekmannamässiga svar: jag använder vst och laddar dem i DAWen - men det blir ändå så. Hmm jag får väl ta och läsa manualen som följde med :D

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Jag förlängde låten så att den är ca 3,5 minuter och så la IKEN på en bas så att drivet ökade ännu mera, vilket är gott i mina öron. Man ska nog se låten som en stomplåt snarare än en sofflåt. Kanske att man behöver ett par lyssningar för att hitta tråden i denna gitarrporr ?

Även jag hör att frekvenser krockar men jag tycker att det är så jäkla svårt att få till bra - tar gärna emot tips kring detta ... men bortsett från det så är det ett jävla ös! :) Kanske är basen för hög/låg/lagom?

Gurano

« Senast ändrad: 14.02.2012, 01:58:48 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ber om ursäkt för inhugget och den något lekmannamässiga förklaringen...  :) 
men det åter som om du inte använder VST-effekter som du plockar upp i din DAW s.a.s.  In med effekternas dll-fil i din VST-mapp bara och leta reda på dom i DAW:n så borde det funka!    /JEH
Då mitt lekmannamässiga svar: jag använder vst och laddar dem i DAWen - men det blir ändå så. Hmm jag får väl ta och läsa manualen som följde med :D

Gurano
Bara för att klargöra: om du raderar effekterna så låter det inspelade likadant som vid inspelningstillfället?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ojojopj vilket saabla ös good :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Ett förslag från en som inte begriper någonting om ljudbilder kommer här....

Kan du lägga ut delay/reverb guran så den hamnar c:a 80% höger & vänster?
Då tycker jag att solo guran får bättre plats i bilden...

Men jag kan faan inget oom ljud så .....
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är ett bra ös med Ikens bas som bidrar positivt!
Är det dags att plocka fram en sångmelodi nurå?
Jag har ingen men nån annan kanske?
Där sång ska in ska väl gitarrerna ner i volym?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bara för att klargöra: om du raderar effekterna så låter det inspelade likadant som vid inspelningstillfället?
Även om jag öppnar ljudspåret i ett nytt projekt så är det fastbrända effekter...men jag kan ju nu säga att jag för typ 15 min sedan, med hjälp av min son, lyckats lösa framtida inspelningar så att det blir en ren inspelningssignal utan effekter även om jag hör effekterna. Ska bli väldigt kul att testa detta nya sätt

Ojojopj vilket saabla ös good :D
Ja visst så öser det :) Man vill dansa!

Ett förslag från en som inte begriper någonting om ljudbilder kommer här....
Kan du lägga ut delay/reverb guran så den hamnar c:a 80% höger & vänster?
Då tycker jag att solo guran får bättre plats i bilden...
Men jag kan faan inget oom ljud så .....
Tja du kan nog minst lika mycket som jag om ljudbilder :)
Kan testa dina förslag - sämre blir det ju inte i alla fall :D

Det är ett bra ös med Ikens bas som bidrar positivt!
Är det dags att plocka fram en sångmelodi nurå?
Jag har ingen men nån annan kanske?
Där sång ska in ska väl gitarrerna ner i volym?
Kul att du gillar, hade inte tänkt sång på denna!

Tack alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tror väl knappast det finns något utrymme för sång på denna MaxB.. Detta är ju en jävla röra  :lol:
Som vanligt.. Eller som oftast ska jag säga, så är Din ljudbild alldeles överfull.. Tyvärr har jag lite svårt för det. Gillar bättre när Du har lite mera klassiskt material här ute.. Men kompetent är det ju så klart. Får bara ingen klar uppfattning om det hela. Det blir bara en ljudmassa liksom.
Men så är ju också jag, som bekant, en enkel musikant (notera rimmet!!) och föredrar enkla melodislingor..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez