I ärlighetens namn tyckte jag nog mer att det lät som U2 än Pink floyd. 
Coolt riff där. Trummorna lät hårt komressade. Lät som ett preset på addictive drums lite fjärran borta i mixen som annars var ren och snygg. Lite väl dominant gitarr kanske. Fortsätt jobba det kan bli något. 
Jo mer åt U2 e de nog. Kul att du gillar. Du har rätt i att trummorna suger hästskit - de är ihopslängda och inte alls mixade särskilt bra - ska göras om...men det är ingen garanti att det blir bättre

Nu när jag förlängt låten till full spellängd så blev det ännu mera dominanta guror, mer åt gitarrporr faktiskt hehe.
Ja U2, dessutom lite indiskt (?)
För mycket svans på verbet tycker jag. Men allt väsentligt i ljudbilden når fram till trumhinnorna 
Bra!
Kul att du gillar - jo det är mycket svans, men det behövs nog om jag ska uppnå det driv jag söker.
Lite väl dominant gitarr kanske.
Gurano är gitarrens förlängda arm! 
Njae näe - försöker bara leka gitarrgud men jag lyckas inte så bra!

Dra ner hastigheten till hälften och du har Pink Floyd, som det är nu håller jag med egghuvud att det är mer U2 över det hela. Bra låt men utan att kunna nämna vad, känns det som om någon ingrediens saknas.
Tack å kul att du gillar. Jag tror att det är basens tyngd du saknar
Ja en bra låt kan det bli men vet i fanken om det låter Pink Floyd över det men mer som säges U2 helt klart! 
Vi får se om jag inte har sabbat den nur när den är förlängd här hemma...vi får se. Jag lägger upp en verre när jag har lagt bas snart.
Jättebra grund. Kan bli en toppenlåt tror jag.
Ljudbilden flyter ihop och känns onödigt "live".
Tackar kul att du gillar
Jo du har rätt i att ljudbilden flyter ihop, det har nog med mängden delay och reverb tror jag. Jag kommer inte undan det, jag e som jag e

Tack alla för era fina tankar. Låten är förlängd men ännu ej upplagd. Tänker fråga IKEN om inte han vill lägga bas, man kan ju alltid hoppas att han vill. Sedan har vi en annan av mina Akilleshälar .. å de e trummor ... kan faen inte mixa de bra!
Ha det gott
Gurano