Forum > Färdiga produktioner
Gurano - I evighet ft IKEN
Eddi:
Ojojopj vilket saabla ös good :D
badlands:
Ett förslag från en som inte begriper någonting om ljudbilder kommer här....
Kan du lägga ut delay/reverb guran så den hamnar c:a 80% höger & vänster?
Då tycker jag att solo guran får bättre plats i bilden...
Men jag kan faan inget oom ljud så .....
MaxB:
Det är ett bra ös med Ikens bas som bidrar positivt!
Är det dags att plocka fram en sångmelodi nurå?
Jag har ingen men nån annan kanske?
Där sång ska in ska väl gitarrerna ner i volym?
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.11.2011, 21:10:40 ---Bara för att klargöra: om du raderar effekterna så låter det inspelade likadant som vid inspelningstillfället?
--- Slut citat ---
Även om jag öppnar ljudspåret i ett nytt projekt så är det fastbrända effekter...men jag kan ju nu säga att jag för typ 15 min sedan, med hjälp av min son, lyckats lösa framtida inspelningar så att det blir en ren inspelningssignal utan effekter även om jag hör effekterna. Ska bli väldigt kul att testa detta nya sätt
--- Citat från: Eddi skrivet 17.11.2011, 21:26:47 ---Ojojopj vilket saabla ös good :D
--- Slut citat ---
Ja visst så öser det :) Man vill dansa!
--- Citat från: badlands skrivet 17.11.2011, 21:39:10 ---Ett förslag från en som inte begriper någonting om ljudbilder kommer här....
Kan du lägga ut delay/reverb guran så den hamnar c:a 80% höger & vänster?
Då tycker jag att solo guran får bättre plats i bilden...
Men jag kan faan inget oom ljud så .....
--- Slut citat ---
Tja du kan nog minst lika mycket som jag om ljudbilder :)
Kan testa dina förslag - sämre blir det ju inte i alla fall :D
--- Citat från: MaxB skrivet 17.11.2011, 22:42:01 ---Det är ett bra ös med Ikens bas som bidrar positivt!
Är det dags att plocka fram en sångmelodi nurå?
Jag har ingen men nån annan kanske?
Där sång ska in ska väl gitarrerna ner i volym?
--- Slut citat ---
Kul att du gillar, hade inte tänkt sång på denna!
Tack alla
Gurano
hogge:
Tror väl knappast det finns något utrymme för sång på denna MaxB.. Detta är ju en jävla röra :lol:
Som vanligt.. Eller som oftast ska jag säga, så är Din ljudbild alldeles överfull.. Tyvärr har jag lite svårt för det. Gillar bättre när Du har lite mera klassiskt material här ute.. Men kompetent är det ju så klart. Får bara ingen klar uppfattning om det hela. Det blir bara en ljudmassa liksom.
Men så är ju också jag, som bekant, en enkel musikant (notera rimmet!!) och föredrar enkla melodislingor..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida