Forum > Färdiga produktioner

Gurano - I evighet ft IKEN

<< < (6/12) > >>

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2011, 23:58:40 ---Jo, men så gör jag med. Har alltså effekter påslagna vid inspelningstillfället. Förstår inte varför de skulle fastna i wavefilen. Har kört Cubase tidigare, men kör Reaper nu. Jag hittar inte ens en inställning för att få effekterna "inbrända" i realtid.
Du ska inte behöva spela in torrt. Det håller jag med om att det är det tråkigaste som finns.
Vad har du för DAW?

--- Slut citat ---
Jag använder FL - å effekterna fastnar alltid hos mig? Konstigt?
/G

Fuzzbub:
 Ber om ursäkt för inhugget och den något lekmannamässiga förklaringen...  :) 
men det åter som om du inte använder VST-effekter som du plockar upp i din DAW s.a.s.  In med effekternas dll-fil i din VST-mapp bara och leta reda på dom i DAW:n så borde det funka!    /JEH

Gurano:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 16.11.2011, 08:26:13 --- Ber om ursäkt för inhugget och den något lekmannamässiga förklaringen...  :) 
men det åter som om du inte använder VST-effekter som du plockar upp i din DAW s.a.s.  In med effekternas dll-fil i din VST-mapp bara och leta reda på dom i DAW:n så borde det funka!    /JEH

--- Slut citat ---
Då mitt lekmannamässiga svar: jag använder vst och laddar dem i DAWen - men det blir ändå så. Hmm jag får väl ta och läsa manualen som följde med :D

Gurano

Gurano:
Hejsan
Jag förlängde låten så att den är ca 3,5 minuter och så la IKEN på en bas så att drivet ökade ännu mera, vilket är gott i mina öron. Man ska nog se låten som en stomplåt snarare än en sofflåt. Kanske att man behöver ett par lyssningar för att hitta tråden i denna gitarrporr ?

Även jag hör att frekvenser krockar men jag tycker att det är så jäkla svårt att få till bra - tar gärna emot tips kring detta ... men bortsett från det så är det ett jävla ös! :) Kanske är basen för hög/låg/lagom?

Gurano

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 16.11.2011, 09:27:05 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 16.11.2011, 08:26:13 --- Ber om ursäkt för inhugget och den något lekmannamässiga förklaringen...  :) 

--- Slut citat ---
Då mitt lekmannamässiga svar: jag använder vst och laddar dem i DAWen - men det blir ändå så. Hmm jag får väl ta och läsa manualen som följde med :D

Gurano

--- Slut citat ---
Bara för att klargöra: om du raderar effekterna så låter det inspelade likadant som vid inspelningstillfället?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion