Forum > Demolåtar
Hogge - "Ljug för mig" (Ny version!)
equality:
Hoggez orkester slår till igen! Vilket ursinnigt tryck i refrängen och vilken skön kontrast mot versen. Bra text. Den här måste du bara få klar!
91:an:
Jäklar vad bra, detta måste tillhöra din yrkesverksamhet med råge! :o :)
Wernborg:
Nya versionen är kalas. Tycker det var rolig med blåset och klockorna faktiskt.
Mucho braos.
egghuvud:
Pjaee jag är nog inte så begistrad. Klart att det lyfter som fan på refrängen eftersom du har det där trycket i rösten som jag med flera avundas dig lite. I övrigt så tycker jag att sången svajar lite betänkligt på de lugnare passagerna. Trummorna låter lite oinspirerade och allt annat känns lite som en grötig matta. Mer spridning, mer nyansering och mer pillande helt enkelt. Låten kan nog funka annars. Den behöver bara broderas ut lite mer. :)
hogge:
--- Citat från: equality skrivet 15.11.2011, 02:46:53 ---Hoggez orkester slår till igen! Vilket ursinnigt tryck i refrängen och vilken skön kontrast mot versen. Bra text. Den här måste du bara få klar!
--- Slut citat ---
Oj oj.. Tack EQ!! Som vanligt är Du värsta ego-boosten :lol: :wub:
Jag lovar.. Den ska bli klar.. Just nu saknar jag lite inspiration dock.. Altanbygget tar tyvärr all kraft :(
--- Citat från: 91:an skrivet 15.11.2011, 19:50:00 ---Jäklar vad bra, detta måste tillhöra din yrkesverksamhet med råge! :o :)
--- Slut citat ---
Faan va kul att Du gillar.. Tack 91:an!!
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2011, 20:39:17 ---Nya versionen är kalas. Tycker det var rolig med blåset och klockorna faktiskt.
Mucho braos.
--- Slut citat ---
Härligt Wernborg...
ÄNTLIGEN någon mer än jag som gillar blåset :lol:
Jag tror att denna kan bli riktigt bra när Freddy får mecka lite med den... Han brukar ju få till det..
Förresten - nåt som slog mig precis - måste man egentligen hänga upp sig så mycket på att "blåset" är midi?? Varför kan man inte bara se det som en synt? Jag tycker att det är ett snyggt ljud och inget annat... Fattar ju att det inte låter som en riktig blåsorkester...
Nåväl. Tack igen för värmande ord!!
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.11.2011, 17:02:15 ---Pjaee jag är nog inte så begistrad. Klart att det lyfter som fan på refrängen eftersom du har det där trycket i rösten som jag med flera avundas dig lite. I övrigt så tycker jag att sången svajar lite betänkligt på de lugnare passagerna. Trummorna låter lite oinspirerade och allt annat känns lite som en grötig matta. Mer spridning, mer nyansering och mer pillande helt enkelt. Låten kan nog funka annars. Den behöver bara broderas ut lite mer. :)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning & kommentar.
Det vore ju otroligt om alla skulle uppskatta allt. Jag gillar att Du är ärlig i Din kommentar. Det är precis så jag vill ha det.
Vad gäller den svajiga sången så får vi se om den blir kvar. Tanken när jag sjöng detta var ju att det skulle låta lite sårat med tanke på texten. Men jag reagerar själv på det där.. Tycker dock inte att det stör då det rätar upp sig så småningom.. men som sagt - jag får fundera lite...
Vad gäller trummor & grötighet så är det precis till sånt som jag nyttjar Freddy (förutom att han också gör mirakel med själva låtarna), så där lägger jag inte ner så mycket tid.. Men jag ska lägga upp låten igen så snart Freddy fått "gulla" lite med den...
Tack igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida