Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Tisteln (pianostycke nr 2)

<< < (5/15) > >>

MaxB:
Så vi har fått en ny Måsart på KR :lol: Inte illa.
Jomen det plinkar gott i pianot!

Dividend:

--- Citat från: Tokai skrivet 09.11.2011, 18:16:00 ---Kalas. Tycker du har blivit mer stringent. Tidigare kunde det vara lite "onödiga" krusiduller i pianofraserna, lite som ett trevande. Nu känns varje ton nödvändig.

--- Slut citat ---

Antingen det, eller så är det spriten som ger annat resultat :)
Kul med "måsarter", det finns två typer av kompositörer! B-thovar och A-thovar. Trodde jag var en A-thove men var alltså en mås istället :)

--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2011, 18:18:35 ---Så vi har fått en ny Måsart på KR :lol: Inte illa.
Jomen det plinkar gott i pianot!

--- Slut citat ---

Kul att plinkandet funkar! Ska tillägna nästa (inkluderande galloperande piano) åt en av dina hästar :) (Kanske.)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.11.2011, 21:54:17 ---Finemang.... men den tog ju slut alldeles för fort ju :angry:

--- Slut citat ---

Ja, lite kort. :) Men bra att den funkar för dig med! :D

Tack allihop för öron och tankar! :)

egghuvud:
Hmm snyggt. Fast jag tycker att cellon sticker iväg för mycket ibland. Tror jag blivit exta känslig för lmidistråk sdean jag börjat ta cellolektioner. FAst jag spelar som en kratta så känns det helt annoirlunda liksom... sorry Off topic.

Pianot är annars skitbra och jag gillar verkligen melodin i detta. Det påminde mig om en av mina favoriter Wilhelm Peterson-Berger.  :)

Dividend:
Ja, "hoppen" är nog svåra att spela :D stråk är ju lite mer som "sång" vad gäller svårighet och bör midifieras (noteras) som om stämman var gjord för sång. Nu sket jag fullständigt i det på den här :D, men jag ska tänka på det i fortsättningen :)

Kul att du gillade!

Jay Thomas:
Det är bara att lyfta på hattarna och gratulera till en mycket, mycket bra låt! :) Trodde i ärlighetens namn inte att det skulle fungera med stråkar men ta mig tusan, du lyckades smyga in dem på ett mycket "trovärdigt" sätt så låten lyfte ytterligare. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion