Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tisteln (pianostycke nr 2)
Marruschkka:
Nu har jag lyssnat på det här stycket 4 ggr..underbart snickeri på hög nivå :rolleyes:
5/5
/Marre
Eddi:
Har nog missat några mellanversioner men den senaste nu med Cello till var mumma - nu sknas bara fagotten eller varför inte en känslig oboe - inte hela tiden men här och var kanske?
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 08.11.2011, 16:27:16 ---Jag menade att sära lite på pianot och cellon i stället för att båda huserar i mitten.
--- Slut citat ---
Ah, du menar så. Jag har panorerat ut de två instrumenten 15% vardera, men ska testa 5-10% mer :) Tycker det låter "konstigt" med mer än 30, men helt klart nåt som ska testas!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.11.2011, 18:07:58 ---Nu har jag lyssnat på det här stycket 4 ggr..underbart snickeri på hög nivå :rolleyes:
5/5
--- Slut citat ---
Tur att den bara är 3 minuter lång, den här :D Kul att du gillar!
--- Citat från: badlands skrivet 08.11.2011, 17:52:38 ---Läckert Div !
Snyggt piano ... Får en att drömma sig bort liksom...
Har inte mycket att säga om mixen utan tycker mest att ideen är en hit...
--- Slut citat ---
Kul att idén upplevs som en hit. :) Tack för dina öron! :)
--- Citat från: Eddi skrivet 08.11.2011, 18:59:10 ---Har nog missat några mellanversioner men den senaste nu med Cello till var mumma - nu sknas bara fagotten eller varför inte en känslig oboe - inte hela tiden men här och var kanske?
--- Slut citat ---
Tycker också cellon funkade. Tror inte det blir nån ändring av arret nu :) Tänkte mig 7 eller fler stycken med enbart piano och [nåt stråkinstrument], där detta är det andra... Man kan i och för sig få in en flöjt eller nåt här och var ja!
Tack alla för tid och lyssning!
spacetrucker:
Finemang.... men den tog ju slut alldeles för fort ju :angry:
Space
Tokai:
Kalas. Tycker du har blivit mer stringent. Tidigare kunde det vara lite "onödiga" krusiduller i pianofraserna, lite som ett trevande. Nu känns varje ton nödvändig.
Finfint med dynamiken (svagt och mindre svagt)
En ny måsart som jag härmed döper till Divi.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida