Forum > Demolåtar
Henrik _ knocking on heavens door
MaxB:
Sov sött och på det igen!
aROCKER:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.11.2011, 18:37:25 ---
--- Citat från: bow35 skrivet 22.11.2011, 17:24:55 ---Tack för de stärkande orden.
Dina digitaltrummor var rejält i otakt. Blir en hobbyversion. Skönt att höra att även du kan vara mindre proffissionell.
--- Slut citat ---
Hehe, kul att leka lite. Blev inspirerad av enkelheten liksom. Därav mitt enkla något "otaktiska" resultat. Hade inte tänkt arbeta vidare på den här låten utan fick bara ett infall i stunden, att testa trummorna. Annars är det ju som andra säger att man gärna börjar med ett stadigt komp (trummor, bas) och bygger upp resten på det. Men i en live-situation som denna är det bara för trummisen och basisten att försöka så gott de kan i stunden. Se det som en hobbyversion och fortsätt öva gitarr och sång! Det ger resultat! ;)
--- Slut citat ---
Plus på den...tyckte Max jobb gjorde en fruktansvärt proffsigt inträde i denna version, vart på nåt sätt helt plötsligt lite greppbart och.............där tog bensinen slut.
bow35:
Nu har jag varit på det igen imorse och nu på kvällen. Har fått till en version med Lonnies trummor och BÅDA VERSERNA. Lite otajt tycker jag själv. Men tyvär, jag är inte bättre på gura än så här. Skall dock fortsätta öva med hopp om att ett under sker. Hyfsad sång tycker jag iallafall.
Tips?
[mp3=200,20,0,center]http://henriklarssonbauman.com/musik/lonnieknocking2.mp3[/mp3]
mahan:
Tjou Henrik!
Tusan va du kommit framåt i musikvärlden sen jag senast lyssnade på dina alster!
Låter jättebra denna version, det som behövs är ju stämsång. Så nu gäller det att kolla vidare med dubbelinbandningar och snygga stämmor som bygger vidare på ditt alster, ok?
Så bara att kolla vidare, du vet säkert hur du kör "sound on sound" ... annars kan du fråga mig fritt fram! :)
GOTT NYTT ÅR PÅ DIG!
h. johan
bow35:
Gott nytt!
Har ingen aning om hur man gör dubbelinbandningar eller "sound in sound". Har själv bara helt enkelt sjungit samma sak en gång till på nytt spår (synkat så klart), vid några inspelningar. Men jag vet att det finns grejer för att göra stämmor av det man sjunger.
Hursomhelst tror jag det är lönlöst att utveckla arr innan jag lärt mig ta rena ackord och spela i takt. Har en del låtar jag tränar på. Just nu har jag fastnat länge på knocking on heavens door.
Behöver helt enkelt öva. Men tack ändå.
Tips jag tänkte på är om gitarr och sång låg bra i förhållande till varandra i ljudstyrka. Eller om nån hade en magisk fingerövning för att sätta dom där djävla ackorden.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida