Forum > Demolåtar

Henrik _ knocking on heavens door

<< < (10/16) > >>

Marruschkka:
Nu börjar det ta sej, det svänger ju och det låter bra mycket mer synkat, röst, takt och gitarr.
Tycker att gitarren kanske ska upp ett snäpp.

Kul :D

/Marre

Dividend:
Jag håller med föregående talare. Det låter skitbra och det är tajt också.

Men har ändå en föreställning om att rastafari-prylarna på nåt sätt ändå hör hemma i din musik. Det vore genuint och på nåt sätt tänker jag mig att du skulle kunna sammanfoga den här föreliggande tolkningen med nåt som är "du", på ett sätt som funkar. Hur det skulle låta vet jag inte, det vet bara du...

:)

bow35:
Max B: Vad bra att du tycker att det håller takten. Jag kämpade hela dan. Tillslut tog rösten slut. Och: Stämmer, det var inte min tanke att sången skulle följa trummorna. Men större delen av koncentrationen gick åt till att vara i takt, och då hängde sången på.

Marre: Tackar. Får se hur jag gör med gitarren.

Divi: Idag gick allt åt att hålla takten. Och jag reflekterade faktiskt över hur anurlunda det känns att vara fokucerad och koncentrerad när man gör musik jämfört med hur jag brukar vara: starkt inspirerad och känslosam. Kanske jag kan vara båda dera! som du antyder.

Nåt jag också reflekterade över är hur jävla svårt det är att sätta fyra små enkla ackord  :angry:

Harmonica mike:
Tjoho Henrik.
Lyssnar på sista tagningen.Jag tycker att det låter bra mycket bättre nu.Det tar sig sa mordbrännaren typ..
Lite stelt gura lir men taktfast och bra.Inga problem att spela bas eller annat till detta för den som känner sig hågad,jag hinner inte dessvärre..

Bra jobbat så här långt då och vi höres i dylanfestivalen,ja jag har skickat in ett bidrag oxå  :)

Mike

bow35:
Äh det blev skit dåligt så jag tog bort det. Cyprexa, sisodynol +sömnmedicin i kroppen. Gör ett försök imorgon igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion