Forum > Demolåtar

Henrik _ knocking on heavens door

<< < (3/16) > >>

bow35:
Tack Fuzz. Lite Pepp på morgonen skadar inte. Vill bara min röst göra som jag vill och gitarren tänker skärpa sig så planerar jag en riktig hit.  :)

bow35:
Bumpar den här tråden med lite midnattsreflektioner. (Rod Stewart spelar på radion). Sax sten påse är den högsta visdomen. Psykiatrin borde använda fler ord som "arg" och "ledsen". Big bang är självupplevt. logik är motsatsen till genialisk. varje steg tillbaka är ett steg framåt. västvärlden tänken i två. (binärt). "Meta" kan betyda både det man gör på sjön för att dra upp en firre, och även den aha-upplevelsen man får när man kommit på den övergripande  nämnaren av två ting. (Tänker på meta-vetenskap och pyramider om det är någon som hajjar?).

Tackar för mig.

ps/man gör rätt när man: gör det man gör. /ds

Harmonica mike:
Toho Henrik.

Det tar sig sa mordbrännaren.Guran går framåt hör jag,kul.Så länge det är roligt så skall du spela och sjunga.När det blir ett tvång,ja då är det dags att syssla med nåt annat - typ som jag gör nu  :)

Du har en fin ton,vilket inte alla har,men en något oslipad röst som bara behöver träning - så blir det bra.

I denna så går tempot lite för snabbt så du missar lite i vissa fraseringar på sången,testa en söligare verre.

Sist men inte minst,rock on mate.

Mike

Marruschkka:
Hej Henrik, nu lyssnar jag till din senaste verre.

Sången är säkrare nu, men jag tycker refrängerna är lite stressiga, kan du inte testa med att sjunga hälften av antalet "knocking där"..lixom dra ut på tonerna där istället?

Jag gillar verkligen din pipa, så det här kan bli riktigt bra om du ger det mer tid :D

Gitarren råkkar mycket mer nu oxå, det går framåt, kul :)

Heja!!

/Marre

bow35:
HM: Försöker ha så kul som möjligt. Nu ny version som kanske låter lite förtvivlad istället

Marruschkka: En del toner lyckas jag hålla ut.

Ny verre:

En inre röst säger mig att det är snarare Bob Marley än Bob Dylan som incarnerar.

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/bobknocking2.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion