Kontrollrummet

Forumfestival #2 - Röstningstråden

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
So this is it? :huh:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ja då är det bara en timme kvar  :) Jag kan tyvärr inte räkna ihop alla resultat och publicera vinnaren förrän i morgon bitti. Men lovar att det skall vara klart under förmiddagen imorgon. Sitt inte uppe och vänta m a o. Rösta nu!!! Sista chansen att ändra ställningen

egget


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Så spänningen (220V) räcker till i morron bitti... :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Då var det slut.....

Ska bli kul att få facit i morgon vem som gjorde vad....


Utloggad carl cadello

Utan att behöva räkna rösterna i detalj måste jag nog tyvärr inse att jag och BajenUffe utgör bulken i festivalen. Den grå massan som ingen lägger märke till, den som bara finnas där. :(

Men......
Utan oss grå medelmåttor hade inte de som vinner kunnat vinna. Inte heller skulle dessa klarast lysande stjärnorna kunna lysa så klart.  Förlorare måste finnas för att en vinnare skall kunna koras. 

Utan oss - vi som utgör bakgrunden, gör att Ni syns.
Vi är det kompakta mörkret mot vilket Ni avtecknas. Utan oss hade Ni inte varit någonting.  :o

Så Ni som kommer på den övre halvan, tacka oss för att ni idag får lysa så klart.  :)

Grattis till Er.

Hehe...


Utloggad tsmalmbe

Eftersom skalan i festivalen sträckte sig från bra till jävligt bra, tror jag ingen behöver känna sig som bulk. Eller kanske alla blev lite bulk, just för att alla var bra? Usch då. Jag tror rösterna föll på yttepyttedetaljer denna gång. Ibland har det varit helt klart hur man vill rösta, med första lyssningsgången. Denna gång var det inte riktigt så.

Jag tror att framtida festivaler kan må bra av att inte ha så mycket trixande regler. Jag gillade dessa mera mainstreama grundregler vi hade nu. Som dessutom gav upphov till en mängd kreative tolkningar. Men det var lätt att komma igång. Jag kommer att göra min egen dänga klar under semestern, bara för att det är skoj!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej dax för resultat.

Vinnaren av sommardängetävlingen är
 (trumvirvel)

Låt 5: Linkowich med låten  "Graduation"     91 poäng

Tvåan blev

Låt 8 OBBa - Do_you_wanna_go_surfin        42 poäng

Och bronspengen gick till

Låt 10 DjViss –sommarlåten                     37 poäng

Därefter följer en rad eminenta bidrag:

4: 2 mahan - Summer Shades                   35 poäng
5: 4 humleklo - sommaren är lång               34 poäng   
6: 3 Wernborg - oh_my_god                 31 poäng
7: 7 Rattlesnake – two sides of summer   30 poäng     
8: 1 carl cadello Bajenuffe _
      samt_Assar  :Sommardänga      24 poäng
9: 6 SvartSaft - Everything to me               15 poäng
10:9 ZyanStajo – Titel?                   2 poäng


Linkowich var överlägsen vinnare i denna tävlingen Detta ger honom det tveksamma nöjet att anordna ny festival.

Hoppas nu att jag har sagt rätt titel på de olika bidragen och att jag räknat rätt poäng också. Jag är en extremt förvirrad person och administration är inte min starka sida. Vill någon kontrollräkna så blir jag glad. Kolla också att jag sagt rätt nummer på era bidrag och så där. Har jag gjort fel så må stor skam och nesa drabba mig. 

Det har varit mycket kul och jag tycker nog trots att någon hade andra åsikter att detta var den kvalitetsmässigt bästa festivalen vi haft. inga bidrag är att betrakta som snömos.
Idén som presenterades obvan att det skulle bli en egen platta som kan läggas ut på Piratbay m.m tycker jag är lysande. Jag kan inte själv ta ansvar för det, på grund av tidsbrist, men om någon tar ansvara för att få allas tillstånd att publicera det och gör ett omslag så vore det en utmärkt idé. Det blir positiv reklam för kontrollrummet också.

Nästa festival skall jag vara med så då får ni se upp

Egghuvud.  :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En fanfar o gradulationer åt vinneren! :D

Och ett stort tack till alla som fann nånting i min låt som gav upphov att ge röst eller röster. :)
Få se vad för sorts krumelurer det hittas på till nästa festival.

Vi kämpar vidare!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bajenuffe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
  • Legalizers Sound System
    • Visa profil
Måste få gratulera den överlägsna vinnaren.. Inget snack där inte...
Känns otroligt skönt att få slippa tänka på dessa sommar-dängor.. Nu kan man få åtrergå till sitt 3-ackords punk-skapande  :lol: . Det var dock jävligt kul och jag vill ÅTERIGEN tacka Carl C för ännu ett fantastiskt samarbete! Otroligt egentligen.. Två gamla punkrävar lyckas slänga ihop en låt som skulle få Svenne och Lotta att dra öronen åt sig..
Vi har bannimej inte lyckats skapa något ännu som vi inte gillar. Sedan är verkligen inte plats 8 så dåligt när man tar sig tiden och lyssnar igenom bidragen... Personligen tycker jag be flesta bidragen SKÅPAR det skit jag tvingas sitta och lyssna på på radion i bilen till jobbet varje dag.

/Bajenuffe


Utloggad carl cadello

Måste få gratulera den överlägsna vinnaren.. Inget snack där inte...
Känns otroligt skönt att få slippa tänka på dessa sommar-dängor.. Nu kan man få åtrergå till sitt 3-ackords punk-skapande  :lol: . Det var dock jävligt kul och jag vill ÅTERIGEN tacka Carl C för ännu ett fantastiskt samarbete! Otroligt egentligen.. Två gamla punkrävar lyckas slänga ihop en låt som skulle få Svenne och Lotta att dra öronen åt sig..
Vi har bannimej inte lyckats skapa något ännu som vi inte gillar. Sedan är verkligen inte plats 8 så dåligt när man tar sig tiden och lyssnar igenom bidragen... Personligen tycker jag be flesta bidragen SKÅPAR det skit jag tvingas sitta och lyssna på på radion i bilen till jobbet varje dag.

/Bajenuffe

Sen får vi inte glömma att tacka ASSAR för den fenomenala mixningen och mastringen av vår låt. Tack Assar.


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Nu kan man få åtrergå till sitt 3-ackords punk-skapande  :lol: . /Bajenuffe

3-ackords punk FTW !!!

Applåder till Linkowich

Mycket trevlig och bra festival (min första), hoppas kunna vara med på fler framöver !

/oBBa


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Det vore jättekul med feedback på låtarna, tycker iallafall jag som halkade in på ett bananskal och fick bidra med min röst på bidrag nr 6. Nu återstår ju lite finslipande och det är klart att alla åsikter är välkomna för att få till ett bättre resultat (den diskussionen kanske hamnar i ett annat ämne?). Det har varit jättespännande att följa röstningen och roligt att få höra alla låtar, mycket bra låtar! Min favorit är och förblir vinnarlåten, ut i stora världen för tusan! Tack även till låtskrivaren som lät mig hänga på  :D  !!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad SvartSaft

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 155
    • Visa profil
    • MySpace
Grattis Linkowich för vinnarbidraget! Den låten lyssnar jag på i bilen för jämnan, och det slutar alltid med att jag kör alldeles för fort!  :wub:

Sen vill jag tacka Åsa för att hon på kort varsel ryckte in och lade sång på mitt bidrag. Tråkigt nog lyckades jag sabba själva sånginspelningen då jag hade dålig koll på insignalen, tyvärr...  :wacko:

Såhär trevligt hade vi det när vi spelade in vårt bidrag:



Tack även till alla andra inblandade för en mycket trevlig liten tävling!
« Senast ändrad: 21.06.2007, 16:14:05 by SvartSaft »
- Mer intresserad än begåvad -

- Hemsida: http://rock.gnarp.se -Myspace: http://www.myspace.com/svartsaft -


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Ingen vidare smickrande bild, men men, man kan inte vara på topp jämt  ;)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Vann jag??? Weeeeeeee!!!  :P

Tusen tack alla som lyssnat, kritiserat, berömt och gratulerat, och framförallt alla som röstat! :wub:

Detta ska jag fira imorrn med sill och snaps och bärs och grillat och kubb och bärs och sång och bärs! :lol:  (Det hade jag väl iofs gjort ändå eftersom det är midsommarafton.. men nu har jag ju en anledning till!  ^_^)


Jag föreslår att vi alla lägger upp våra dängor i vanliga demotrådar nu, så kan vi ge och få synpunkter! Jag förtjänar att skämmas lite för min hihat...det är ett som är säkert!!  :lol:

/Linko
« Senast ändrad: 21.06.2007, 18:20:52 by Linkowich »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ingen vidare smickrande bild, men men, man kan inte vara på topp jämt  ;)

Snickerisnack, det ser hur bra ut som helst. Bra sånginsats också.  :)


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Tjo! Det här var en kul tävling och jag är glad över att min sånglösa panflöjts-euro orkade ända upp till 3e platsen :)

Tack alla duktiga tävlanden och grattis till Linkowich! Nu ska jag ut på balkongen och avnjuta några fler San Miguel.
Hoppas på fler tävlingar och andra roliga forumaktiviteter.  :wub:

Nu ska jag ut i värmen igen
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Vann jag??? Weeeeeeee!!!  :P

Tusen tack alla som lyssnat, kritiserat, berömt och gratulerat, och framförallt alla som röstat! :wub:

Detta ska jag fira imorrn med sill och snaps och bärs och grillat och kubb och bärs och sång och bärs! :lol:  (Det hade jag väl iofs gjort ändå eftersom det är midsommarafton.. men nu har jag ju en anledning till!  ^_^)


Jag föreslår att vi alla lägger upp våra dängor i vanliga demotrådar nu, så kan vi ge och få synpunkter! Jag förtjänar att skämmas lite för min hihat...det är ett som är säkert!!  :lol:

/Linko



Grattis Grattis till första platsen..
En välgjord låt med mycket bra sång!


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Vann jag??? Weeeeeeee!!!  :P

Tusen tack alla som lyssnat, kritiserat, berömt och gratulerat, och framförallt alla som röstat! :wub:

Detta ska jag fira imorrn med sill och snaps och bärs och grillat och kubb och bärs och sång och bärs! :lol:  (Det hade jag väl iofs gjort ändå eftersom det är midsommarafton.. men nu har jag ju en anledning till!  ^_^)


Jag föreslår att vi alla lägger upp våra dängor i vanliga demotrådar nu, så kan vi ge och få synpunkter! Jag förtjänar att skämmas lite för min hihat...det är ett som är säkert!!  :lol:

/Linko



Grattis Grattis till första platsen..
En välgjord låt med mycket bra sång!


Exactamente  B)
Hälsa sa Hellsa


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Vann jag??? Weeeeeeee!!!  :P

Tusen tack alla som lyssnat, kritiserat, berömt och gratulerat, och framförallt alla som röstat! :wub:

Detta ska jag fira imorrn med sill och snaps och bärs och grillat och kubb och bärs och sång och bärs! :lol:  (Det hade jag väl iofs gjort ändå eftersom det är midsommarafton.. men nu har jag ju en anledning till!  ^_^)


Jag föreslår att vi alla lägger upp våra dängor i vanliga demotrådar nu, så kan vi ge och få synpunkter! Jag förtjänar att skämmas lite för min hihat...det är ett som är säkert!!  :lol:

/Linko


Superbra låt en riktig Hit!!

Ändra inte hihaten, den är en stor del av charmen i låten!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?


Utloggad SvartSaft

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 155
    • Visa profil
    • MySpace
*räcker upp handen*
- Mer intresserad än begåvad -

- Hemsida: http://rock.gnarp.se -Myspace: http://www.myspace.com/svartsaft -


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?

Visst, visst. Rock on.


DåligtGehör

  • Gäst
Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?

Vad är det? En sommarfest (skiva) med tävlingar; boule, kubb?


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Vann jag??? Weeeeeeee!!!  :P

Tusen tack alla som lyssnat, kritiserat, berömt och gratulerat, och framförallt alla som röstat! :wub:

Detta ska jag fira imorrn med sill och snaps och bärs och grillat och kubb och bärs och sång och bärs! :lol:  (Det hade jag väl iofs gjort ändå eftersom det är midsommarafton.. men nu har jag ju en anledning till!  ^_^)


Jag föreslår att vi alla lägger upp våra dängor i vanliga demotrådar nu, så kan vi ge och få synpunkter! Jag förtjänar att skämmas lite för min hihat...det är ett som är säkert!!  :lol:

/Linko


Ett stort GRATTIS :).

Riktigt skönt driv och det blev ju inget snack...
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad carl cadello

Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?

Om vi ska vara med med vår låt får det bli under pseudonym  ;) Det är klart att vi är med.

Jag föreslår dock att några alster borde mixas om. Ljudkvaliteten på låtarna är något varierande....
Hur gör vi i så fall? Låter Linkonvic och Assar mixa alla?  ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?


Visserligen hänger jag med, bara undrar hur nymixningarna skall gå till, redan postandet, mitt alster ca 1 gigabait, och har nya mixaren samma pluggar i användning, vill ju inte att låten blir o låta helt annorlunda. Eller räcker det med mastring av färdigt material, en wav fil på kanske 50 Megabait?

Eller anlitar varochen sina "egna" mixare o mastrare?

Sådana tankar :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?

Jag är också med (vilket jag redan har sagt och har inte ångrat mig) :)

Ska vi börja mixa om från scratch blir det hela nog klart lagom till jul. Det mest praktiska sättet att lösa detta är om vi gör som tsmalmbe sa i början: var och en gör en mix utan masterkompressor och han mastrar.
DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hur blir det med en sommartävlingsskiva då? finns det intresse från alla deltagare eller?

Jag är också med (vilket jag redan har sagt och har inte ångrat mig) :)

Ska vi börja mixa om från scratch blir det hela nog klart lagom till jul. Det mest praktiska sättet att lösa detta är om vi gör som tsmalmbe sa i början: var och en gör en mix utan masterkompressor och han mastrar.


Undertecknar detta Rattlesnakes förslag! :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Den givna ackordföljden förekommer väldigt lite. Gillar gitarrsolot på slutet, blir glad varje gång jag hört låten.

Försvarstal: Den givna ackordföljden förekommer väldigt mycket. Typ hela verserna där inga andra ackordvändor förekommer. Du hänger nog upp dig på att jag vandrar med basen??? Kul att du blev glad av låten. :)

Får passa på att tacka alla som orkat lyssna och dessutom velat ge mig poäng.  :) :) Tack!

Grymt bra jobbat alla deltagare förresten.

// W


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
NÄR STARTAR FORUMFESTIVAL #3 ?
Skulle vara kul att få nåt nytt att mangla på, det var väl dom lyckliga vinnarana som skall komma med förslag, so comon!
KAn slå in ett förslag:
Skulle jag varit vinnare hade ämnet till festival 3 varit inte mer inte mindre än kulturellt:

SNAPSVISA, 3 minuter, svensk text.

Tänk vilken toppsäljare detta vore,  :)

h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Om vi fortfarande vill

1. Ge ut sommardängorna på nätet och
2. Att jag mastrar hela bunten låtar

Så föreslår jag att ni lägger upp låtarna OMASTRADE på egen server eller på yousendit eller dylikt. Filformat 24bit WAV, tack.

Eftersom jag är på grönbete de kommande veckorna kommer jag inte att kunna ladda ner filerna genast.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har nu skickat min låt via yousendit till tsmalmbe. :) Omastrad i 24 bit. Tog bara en timme med min söliga uppkoppling -_-
DON'T PANIC


freddy

  • Gäst
Hann aldrig rösta, men lyssnade på alla låtarna igår och låt nummer fem satte sig som fan. Var tvungen att ladda ner den idag. ;) Riktigt bra! Är imponerad, bra sång också. Så min (oregistrerade) röst går till vinnaren!