Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Tåget söderut
mixuz:
Aah.. jag tycker hur som helst att ni ska gå tillsammans under 1 paraply.. En
så trevlig symbol för samhörighet.. :)
Eddi:
Oj vad den har utvecklats med skön instrumentering. Tror inte jag gillar dubbelrösten eller när du sjunger medvetet lågt på nåt mysko vis - var gladare när du sjunger. Blir mer avslappnat tror jag. Ang. det där med true story - så har jag fått se några bilder på busstanten hot stuff :D kan förstå att det blir en låt av det hela.
MaxB:
--- Citat från: mixuz skrivet 30.10.2011, 21:18:49 ---Aah.. jag tycker hur som helst att ni ska gå tillsammans under 1 paraply.. En
så trevlig symbol för samhörighet.. :)
--- Slut citat ---
Tack Mixus för att du är så på! :wub: Grejen är att det faktiskt var två paraplyer (orsaken till det är egentligen en del i storyn men det kommer inte fram i låttexten) och sen ska det inte vara för nära, jag kände ju inte människan och vi är båda gifta på olika håll och så där. Bara trevligt att man kan träffa medmänniskor och känna samhörighet, trots att man inte känner varandra.
--- Citat från: Eddi skrivet 30.10.2011, 21:53:19 ---Oj vad den har utvecklats med skön instrumentering. Tror inte jag gillar dubbelrösten eller när du sjunger medvetet lågt på nåt mysko vis - var gladare när du sjunger. Blir mer avslappnat tror jag. Ang. det där med true story - så har jag fått se några bilder på busstanten hot stuff :D kan förstå att det blir en låt av det hela.
--- Slut citat ---
Dubbelrösten är väl andra versen? Det var nytt att testa och jag gillar det även om alla tre stämmorna inte är tajta. Blev inspelat som hastigast då jag kom på andra versen och refrängen.
Bra tips att vara gladare då jag sjunger. Men vi kommer ju aldrig att ses igen, så då kan jag väl inte vara så glad då jag sjunger. :P Det är ett bra tips. Kanske lägger om hela sången i låten. :unsure: Men å andra sidan representerar nuvarande sången en viss känsla.
Busstanten -> hot stuff :lol:
equality:
C F A-moll Jesus :P Många fler ackord sen. Snygg högerhandsfigur, ostinato som di kaller't. Känner inte igen låten även om harmisarna är välanvända. Bra craftmanship och nåt att bli på gott humör av.
TAck för senast förresten! Jättekul! Må det bli tradition om det inte är det redan.
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 31.10.2011, 01:05:04 ---C F A-moll Jesus :P Många fler ackord sen. Snygg högerhandsfigur, ostinato som di kaller't. Känner inte igen låten även om harmisarna är välanvända. Bra craftmanship och nåt att bli på gott humör av.
Tack för senast förresten! Jättekul! Må det bli tradition om det inte är det redan.
--- Slut citat ---
C Am F Gsus(Djesus) :P
Perowitch kommer lägga trummor men jag behöver nog stämma och lägga om basen och elgitarren innan. Får nog samtidigt lägga om sången, med ett leende på läpparna också. Men jag tycker ändå den håller rätt bra redan nu. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida