Forum > Demolåtar

Kornstad - Oh L'amour

<< < (2/6) > >>

Dividend:
Hehe det låter bra. Tycker inte heller den märkbara användningen av autotuner stör.

Låter inte som nåt jag hört tidigare. dragspelssolo nånstans mitt i ? :D
Så bra så man nästan ser den där fransyskan framför sig.

:f43r:

Kornstad:
Kul. Tack Div!
Så du menar att autotunern hörs alltså? 
Jag som kämpat så för att dölja den....   :P

Tokai:
Kul att du testar nya lösningar men tycker inte syntbasen och dragspelet passar så bra ihop. Och det lite reaggiekompet funkar inte heller i mina öron.
Kanske bättre med nåt folklikt men ändå med puls. Ta bort autotune, fyller ingen funktion - sjung på franska istället, lite rap (eller småsnack)

Kornstad:
Haha, min franska är begränsad till typ fem ord så der skulle bli en väldigt tjatig text.   :)
Just i det här fallet behövdes autotunern VERKLIGEN. Halsen är kass, så rösten fladdrar åt alla möjliga konstiga toner...

Tanken när jag jobbade fram denna var att jag skulle få till något kul att lägga ut på youtube bara för att testa och då måste det antingen vara att folk lyssnar för att de tycker att det är så dåligt så att det blir bra, att det är en kul grej, eller att det faktiskt är bra. Förhoppningen var att försöka hamna någonstans där man kunde pricka in alla tre på nåt sätt.   :D

En knäpp video till bara också...

Tokai:

--- Citat från: Kornstad skrivet 29.10.2011, 23:43:57 ---Haha, min franska är begränsad till typ fem ord så der skulle bli en väldigt tjatig text.   :)
Just i det här fallet behövdes autotunern VERKLIGEN. Halsen är kass, så rösten fladdrar åt alla möjliga konstiga toner...

Tanken när jag jobbade fram denna var att jag skulle få till något kul att lägga ut på youtube bara för att testa och då måste det antingen vara att folk lyssnar för att de tycker att det är så dåligt så att det blir bra, att det är en kul grej, eller att det faktiskt är bra. Förhoppningen var att försöka hamna någonstans där man kunde pricka in alla tre på nåt sätt.   :D

En knäpp video till bara också...

--- Slut citat ---

:lol: inte franska hela tiden, mest lite småfraser, och lite sånt.
Skönt låt är det, oui!
ser fram emot videon med mig i basker.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion