Forum > Demolåtar

Kornstad - Oh L'amour

<< < (5/6) > >>

Gurano:
Missat denna!
Skön låt och underbar pipa. Med en sådan röst har du alltid första tjing på mina melodier om du vill ;)

Låter klar i mina öron.

Gurano

Kornstad:
Spacetrucker: Hahaha, jag bugar och tackar. Visst är det jobbigt när man kommer på sig själv med att uppskatta en
                             låt som man egentligen inte gillar...    :blink:

Asti: Tack! Himla kul att höra att ni tycker den var annorlunda, men att det ändå går hem. Svårt att tänka utanför
                 sitt vanliga gamla spår, så det känns väldigt kul att det faktiskt funkar.

Jonnerstone: Hahaha, var nu snäll mot Tokai.   ;)   Jag hade precis samma tanke som det du skriver här när jag gjorde
                           låten. Autotunern var dock en slump att den kom med då jag inte hade röst just då, men ändå ville få in
                           sången så jag kom ihåg den. Var först efteråt som jag kom på att jag faktiskt tyckte att det blev
                           bra.   :D    Oj vilka jämförelser!  Måste helt klart göra klart denna då och få ut den på "tuben" snarast!

hogge:

--- Citat från: Kornstad skrivet 18.11.2011, 09:58:25 ---Hogge: Kul att du gillar! Autotuner är roligt fast det blir lätt för mycket, så jag brukar välja typ allt eller inget....
                   Har du hittat den ännu?

--- Slut citat ---

Näe, men jag har heller inte letat - vilket kan vara förklaringen  :P
Jag tycker - liksom andra - att AT blir en skön effekt på denna... Kör på bara!!

MaxB:
Gillar inte heller synt/dragspelsblandningen med AT-sång men det är ju sånt som stör och som kan slå, för att det är så osannolikt.

--- Citera ---Kanske ett lite stick med "riktig" sång
--- Slut citat ---

Det låter som en bra grej om det rent av skulle vara en tjej som sjunger på franska och har en text på franska med passande skönt twist på din story. Vem hjälper dig med det? MrArtrock för fransk text kanske? Vem har du som sjunger på franska?

Vad använder du för dragspelsljud? Äkta vara?

Kornstad:
MaxB: Jag håller på att kika på lite olika varianter med franska fraser som frugan min skall få sjunga in sedan, så vi
                  får se vad det blir av det till slut. Dragspelsljudet är faktiskt Halion one, men jag har spelat allt utan att editera
                  ngt i efterhand för att få så äkta känsla som möjligt. Verkar ju ha gått hem hyffsat iaf.   ;)

Om jag orkar så tänkte jag gå in och trixa lite med volymeditering bara för att simulera pumpet som blir på ett
                  dragspel, för att få det mer realistiskt. Det saknas i dagsläget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion